Microsoft tento rok spravil doteraz najväčšiu investíciu do Game Passu |
Microsoft investuje, aby získal veľké, ale zároveň aj rozmanité tituly.
V novom interview pre Eurogamer šéf ID@Xbox Chris Charla rozprával ako o indie tituloch, tak o Game Passe.
O Game Passe
Pri Game Passe potvrdil, že tento rok znamená pre Microsoft najväčšiu investíciu do služby Game Pass od jej vzniku. Hovorí, že firma podpísala vyše 150 nových dohôd a rokuje so stovkami ďalších partnerov, pričom spomína, že minulý rok podpísali prvý Game Pass kontrakt s viac ako 50 tímami.
Chris zároveň dodal, že väčšina partnerov chce do služby priniesť aj svoje budúce tituly. Pričom pre malé tímy je Game Pass finančnou istotou, pretože im garantuje stabilné príjmy a prístup k veľkej hráčskej základni.
Microsoft tak pokračuje v rozširovaní Game Pass katalógu a Chris hovorí, že snažia ponúknuť „najrozmanitejšiu ponuku hier“, pričom sa nebojí kritiky ohľadom dlhodobých dôsledkoch na herný priemysel. Game Pass totiž podľa firmy prináša stabilné výsledky - jeho tržby dosahujú približne 5 miliárd dolárov ročne a celkové príjmy Xboxu rastú.
Z výrazných titulov tretích strán, ktoré sa tento rok dostali do služby, sú napríklad Wuchang: Fallen Feathers, Sniper Elite: Resistance, Assassin’s Creed Mirage, Atomfall, Hollow Knight: Silksong alebo Expedition 33.
Síce Game Pass síce čelí kritike od niektorých, už odídených, osobností z biznisu, ale vývojári si ho pochvaľujú. Najnovšie aj manažér Football Managera Miles Jacobson, ktorý hovorí, že séria po vstupe do predplatných služieb zaznamenala prudký nárast hráčskej základne a okolo tohto modelu si vybudovali celý obchodný systém. Podľa Jacobsona išlo o päťročnú cestu postupných experimentov, ktoré viedli k ucelenej stratégii.
O Indie tituloch
Chris Charla sa v rozhovore venoval aj svojej časti v Xboxe a to programu ID@Xbox a podpore indie vývojárov. Spomenul, že Xbox sa snaží nielen zjednodušiť proces vydávania hier, ale aj riešiť problém objaviteľnosti, aby sa menšie tituly nestratili v záplave obsahu. Ako príklad uviedol úspech hier ako No Ghosts at the Grand či Invincible VS, ktoré sa vďaka podpore Xboxu dostali na veľké podujatia a získali sebavedomie aj prístup k širšiemu publiku.
Okrem toho zdôraznil, že ID@Xbox hľadá hry prakticky všade - od Indie Areny na Gamescome, cez sociálne siete až po priame e-maily od vývojárov. Tím každoročne pracuje so stovkami partnerov a snaží sa nájsť nielen ďalší Hollow Knight, ale aj menšie projekty, ktoré obohatia rozmanitosť portfólia. Charla dodal, že ich cieľom je dnes už nielen pomôcť s vydaním hry, ale aj so samotným objavením publika - aby sa každý kvalitný titul dokázal dostať k svojej cieľovej skupine hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 50
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 55
- PlayStation 5 kúpite dočasne za nižšiu cenu 119
- Konzoloví hráči v Amerike starnú, konzol sa kupuje stále menej 157
- RECENZIA: Hollow Knight: Silksong 17
- Ako ľudia používajú chatGPT? 57
- Nvidia rozbieha veľkú spoluprácu s Intelom, prinesú procesory s RTX grafickými jad 68
- PC herný trh zažíva masívny vzostup 76
- RECENZIA: Deep Rock Galactic: Survivor 4 zobraziť viac článkov >