Šéf Microsoftu chce dávať hry všade, tak ako Office,a chce znovu prepojiť PC a konzolu |
Konzolu postavili ako vylepšenie PC a teraz sa k tomu chcú vrátiť.
Generálny riaditeľ Microsoftu Satya Nadella v rozhovore pre TBPN hovoril o svojom pohľade na herný biznis a budúci smer firmy. Tento smer už zjavne stanovil pred rokmi keď o tom prvýkrát rozprával a teraz sa mu všetky plány zhmotňujú.
Vydávanie hier bez obmedzenia platforiem
Pripomenul, že najväčším herným ekosystémom je Windows a že cieľom Microsoftu je stať sa „fantastickým vydavateľom“, podobne ako pri Office - teda prinášať hry na všetky platformy, od konzol a PC až po mobily, cloud a televízie.
„Najväčším herným biznisom je Windows,“ povedal Nadella. „A hoci Steam na ňom vybudoval vlastný obrovský trh, pre nás zostáva Windows základom hrania. Po akvizícii Activision Blizzard sme sa stali najväčším vydavateľom, preto sa chceme sústrediť na to, aby sme boli skvelým vydavateľom na všetkých platformách - či už ide o konzoly, PC, mobily, cloudové hranie alebo televízie. Chceme, aby si naše hry mohli hráči užívať kdekoľvek.“
PC a konzola sú to isté
Nadella tiež zdôraznil, že Microsoft plánuje pokračovať v inováciách na systémovej úrovni konzol aj PC.
„Je zvláštne, že ľudia vnímajú konzolu a PC ako dve odlišné veci. Pritom sme konzolu postavili preto, lebo sme chceli vytvoriť lepší počítač, ktorý dokáže ponúknuť vyšší výkon pre hranie,“ uviedol.
Dodáva, že konzoly majú stále svoje opodstatnenie, pretože poskytujú špecifický zážitok a výkon, ktorý posúva celý systém vpred. Práve preto sa teší na „ďalšiu konzolu aj novú éru PC hrania“, kde sa tieto dva svety majú ešte viac prepojiť - čo zapadá do pripravovanej stratégie modulárneho systému Windows 12, ktorý bude môcť spájať Xbox a aj Windows.
Na inovácie sú potrebné zisky
Najviac však Nadella vyzdvihol potrebu zmeniť samotný herný biznis model. Podľa neho sa budúcnosť týka nielen ďalšej generácie konzol a PC hrania, ale aj nových foriem interaktívnych médií.
„Gaming už nesúťaží s inými hrami, ale s krátkymi videami a pozornosťou publika,“ vysvetlil. „Ak ako odvetvie nebudeme inovovať v tom, ako hry vyrábame, distribuujeme a aký majú ekonomický model, stratíme náskok. Najlepší spôsob, ako inovovať, je mať dobré marže - pretože tie vám umožnia inovovať ďalej.“
Hlavné myšlienky Nadellu:
- Windows je najväčším herným ekosystémom, a preto zostáva jadrom hernej stratégie Microsoftu.
- Microsoft chce byť „fantastickým vydavateľom“ - prinášať svoje hry na všetky platformy, podobne ako Office.
- Xbox vznikol ako pokus vytvoriť lepší herný počítač, preto chce Microsoft opäť spojiť svet konzol a PC.
- Budúcnosť hrania presahuje tradičné platformy, zameria sa aj na nové interaktívne formáty a mediálne modely.
- Hlavnou výzvou je pozornosť hráčov, keďže herný priemysel dnes súperí s krátkymi videami a online obsahom, konkurencia je TikTok
- Dobré marže sú základom inovácií, pretože umožňujú financovať ďalší vývoj a experimentovanie.
V skratke, Nadella zhrnul v jednom interview všetky zmeny, ktoré sa omieľali v posledných týždňoch.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 84
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 132
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Aké hry kúpiť pod stromček na Vianoce 2025? 23
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 30
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 47
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73
- RECENZIA: Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails 4 zobraziť viac článkov >













