PCGH pred časom spísal hardvérové požiadavky na prídavok ku STALKERovi, teraz sa však pohol ešte o krok dopredu a uverejnil výsledky benchmarkov z rádioaktívnej zóny. Čo z testov vyplýva?
Tak za prvé, nový STALKER je mimoriadne nenažraný, čo sa týka pamäte. Dnešný bežný štandard, 2 GB, sú mu málo, keďže miestami zaberá sám o sebe až 1,6 GB. Rovnako náročný je aj čo sa týka videopamäte – 512 MB nepostačuje a v takýchto prípadoch odkrajuje hra ďalšie megabajty zo systémovej RAM. Prekvapivé je, že programový kód nedokáže využiť viac ako jedno jadro procesora, čiže vyššie taktovaný singlecore je pre Clear Sky vhodnejší ako pomalší dvoj, troj alebo štvorjardák.
Aby to neznelo až tak veľmi pesimisticky, takéto nároky si hra uplatňuje pri vysokých rozlíšeniach a v DX10. Pri hraní v 1680x1050 s vysokým framerate by ste sa mali poobzerať po kvalitnom multiGPU riešení, ak vám nevadí občasný framedrop, vystačíte si aj s Geforce GTX 280 alebo Radeon HD 4870. Bežné karty typu Geforce 8800 GTX, 9800 GTX+ alebo HD 4850 sú vhodné na rozlíšenie 1280x1024, alebo ešte lepšie na 1024x768, kde hra funguje naozaj plynulo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Článok: Nintendo Switch 2 57
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 37
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 26
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Deep Silver / GSC Game World Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|