Raytracing je metóda generovania počítačovej grafiky pomocou sledovania svetelného lúča. Obrovskou výhodou techniky je takmer fotorealistický obraz, ktorý ďaleko prevyšuje kvality bežnej virtuálnej grafiky. Daň za obrazovú vernosť sú ale extrémne nároky na výpočtový výkon, preto sa raytracing (RT) doteraz používal najmä vo filmových efektoch, statických obrázkoch a podobne.
Situácia sa môže drasticky zmeniť po tom, čo sa objavil prvý RT prídavný akcelerátor od firmy Caustic. CausticOne i CausticTwo na prvý pohľad vyzerajú ako grafické karty bez výstupov. Tvorcovia výrobok označujú ako „koprocesor“ pre potreby RT so samostatným programovacím rozhraním CausticGL.
Je jasné, že osud samostatného herného hardvéru na takéto účely je veľmi neistý, pretože všetci vieme, čo sa stalo s PhysX. Caustic ale svoju šancu okrem v hernom biznise vidia najmä v profi štúdiách a pri nasadení programov ako Autodesk, Cinema4D a podobne, kde môžu RT akcelerátory skutočne prispieť k zvýšenej produktivite práce. S hrami to také jednoduché nebude, podľa ľudí s Caustic bude na raytrace hru v 60 fps a rozlíšení 1920x1200 potrebných ešte aspoň 4-5 rokov vylepšovania súčasnej verzie karty.
Celé riešenie navyše nepatrí k najlacnejším a za akcelerátor spolu so softvérovým vybavením zaplatíte cca 4 000 dolárov. Krátku demonštráciu technológie si môžete pozrieť na videu na stránke pcperspective.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 157
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 39
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 155
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 54
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 76
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59 zobraziť viac článkov >