GT5 analýza od Digital Foundry |
Gran Turismo 5 je vďačná téma a neobídeme ju ani dnes.
Gran Turismo 5 je vďačná téma a neobídeme ju ani dnes a konkrétne dnes sa pozrieme na analýzu Digital Foundry, ktoré sa do hĺbky pozrelo na všetky výkonové a grafické elementy tejto práve vydanej racingovky. Je to päť strán masívnej analýzy každej časti, ak si to zhrnieme tak dostaneme:
- Hra funguje 720p s 4xMSAA, v 1080p 2x QAA - 1080p je upscalované rozlíšenia 1280x1080. 3D mód ide v 1280x720 s klesaním vo framerate.
- Model nasvietenia je len základný oproti konkurečným racingom (napríklad oproti Hot Pursuit), ale dojem výrazne zvyšujú reflekcie auta. Na druhej strane ho miestami výrazne kazia aplha mapy, ktoré sú doslova škaredé a napríklad dym, alebo voda rozstrekovaná z kolies sú renderované v nízkych rozlíšeniach a okolo auta vytvárajú kockatú auru. Rovnako tiene sú na niektorých tratiach v podobne nízkom rozlíšení.
- DF porovnalo GT4 vs GT5, kde síce GT4 bežalo len v rozlíšení 632x448, ale malo výrazne stabilnejší framerate a rovnako nižšie trhanie obrazu, miestami má viac objektov na trati a aj hustejšie davy okolo. Samozrejme je to v nižšom rozlíšení a aj menších detailoch, ale aj tak GT5 nedosiahla túto métu svojho predchodcu.
- Porovnali GT5 Prologue s GT5, kde prológ mal vyššie 1440x1080 rozlíšenie, aj keď bez AA, ale vďaka absencii QAA textúry vyzerajú čistejšie a ostrejšie ako vo finálnom produkte, na druhej strane samotná trať je detailnejšia vo finálnom produkte. Framerate ostal rovnaký.
- Pozreli sa na štandardné a prémiové autá, kde prémiové sú výrazne kvalitnejšie, miestami sa štandardné autá dajú a vidieť, že na nich autori pracovali, ale miestami majú veľmi rozmanitú kvalitu niekedy priam odpudzujúcu, ako keby ponúkli čistý import bez akýchkoľvek úprav textúr.
- Výkonovo hra skončila rozporuplne, nižší framerate a viac tearingu oproti GT4. Najlepšie to ukazuje video na stránke. Prakticky takmer neustáli tearing a pohybujúce sa framerate okolo 50 fps s klesaním k 40 alebo aj 30 fps a stúpaním k 60 fps, podľa náročnosti danej scény. 720p má jeden dva frejmy k dobru oproti 1080p módu. Čo sa týka 3D, v 720p funguje na ešte výraznejšom rozdieloch framerate, kde to skáče od 18 fps až po 60 fps, len tých 60 dosiahnete v 3D len na čistej trati bez detailov a ostatných vozidiel, vytvorenej v trackeditore. Väčšinou čakajte presnú polovicu ne3D módu teda 20-30 fps. Až na miestami slabý framerate a niektoré jednoduché objekty je 3D veľmi pekné a zvyšuje zážitok z hry. Benchmarky nájdete tu.
- Headtracking je v hre a kamera sníma vašu tvár a prenáša ju do hry, ale je lagová, nepresná a systém len detekuje, kde máte hlavu, nie kam sa pozeráte, čo je sklamaním. Systém v teste zdetekoval aj hlavu na obálke časopisu.
Napriek mnohým mínusom celkovo však Gran Turismo 5 hodnotia ako v mnohých technických oblastiach pozoruhodný, ktorý so svojim pseudosimulačným ovládaním prekonáva konkurenciu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 47
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- X-Files reboot je už v príprave 65 zobraziť viac článkov >
![]() |
PS3
Vývoj: SCEE / Polyphony Digital Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|