GT5 analýza od Digital Foundry |
Gran Turismo 5 je vďačná téma a neobídeme ju ani dnes.
Gran Turismo 5 je vďačná téma a neobídeme ju ani dnes a konkrétne dnes sa pozrieme na analýzu Digital Foundry, ktoré sa do hĺbky pozrelo na všetky výkonové a grafické elementy tejto práve vydanej racingovky. Je to päť strán masívnej analýzy každej časti, ak si to zhrnieme tak dostaneme:
- Hra funguje 720p s 4xMSAA, v 1080p 2x QAA - 1080p je upscalované rozlíšenia 1280x1080. 3D mód ide v 1280x720 s klesaním vo framerate.
- Model nasvietenia je len základný oproti konkurečným racingom (napríklad oproti Hot Pursuit), ale dojem výrazne zvyšujú reflekcie auta. Na druhej strane ho miestami výrazne kazia aplha mapy, ktoré sú doslova škaredé a napríklad dym, alebo voda rozstrekovaná z kolies sú renderované v nízkych rozlíšeniach a okolo auta vytvárajú kockatú auru. Rovnako tiene sú na niektorých tratiach v podobne nízkom rozlíšení.
- DF porovnalo GT4 vs GT5, kde síce GT4 bežalo len v rozlíšení 632x448, ale malo výrazne stabilnejší framerate a rovnako nižšie trhanie obrazu, miestami má viac objektov na trati a aj hustejšie davy okolo. Samozrejme je to v nižšom rozlíšení a aj menších detailoch, ale aj tak GT5 nedosiahla túto métu svojho predchodcu.
- Porovnali GT5 Prologue s GT5, kde prológ mal vyššie 1440x1080 rozlíšenie, aj keď bez AA, ale vďaka absencii QAA textúry vyzerajú čistejšie a ostrejšie ako vo finálnom produkte, na druhej strane samotná trať je detailnejšia vo finálnom produkte. Framerate ostal rovnaký.
- Pozreli sa na štandardné a prémiové autá, kde prémiové sú výrazne kvalitnejšie, miestami sa štandardné autá dajú a vidieť, že na nich autori pracovali, ale miestami majú veľmi rozmanitú kvalitu niekedy priam odpudzujúcu, ako keby ponúkli čistý import bez akýchkoľvek úprav textúr.
- Výkonovo hra skončila rozporuplne, nižší framerate a viac tearingu oproti GT4. Najlepšie to ukazuje video na stránke. Prakticky takmer neustáli tearing a pohybujúce sa framerate okolo 50 fps s klesaním k 40 alebo aj 30 fps a stúpaním k 60 fps, podľa náročnosti danej scény. 720p má jeden dva frejmy k dobru oproti 1080p módu. Čo sa týka 3D, v 720p funguje na ešte výraznejšom rozdieloch framerate, kde to skáče od 18 fps až po 60 fps, len tých 60 dosiahnete v 3D len na čistej trati bez detailov a ostatných vozidiel, vytvorenej v trackeditore. Väčšinou čakajte presnú polovicu ne3D módu teda 20-30 fps. Až na miestami slabý framerate a niektoré jednoduché objekty je 3D veľmi pekné a zvyšuje zážitok z hry. Benchmarky nájdete tu.
- Headtracking je v hre a kamera sníma vašu tvár a prenáša ju do hry, ale je lagová, nepresná a systém len detekuje, kde máte hlavu, nie kam sa pozeráte, čo je sklamaním. Systém v teste zdetekoval aj hlavu na obálke časopisu.
Napriek mnohým mínusom celkovo však Gran Turismo 5 hodnotia ako v mnohých technických oblastiach pozoruhodný, ktorý so svojim pseudosimulačným ovládaním prekonáva konkurenciu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 56
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PS3
Vývoj: SCEE / Polyphony Digital Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| ||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||


















