INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI

INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI

Na slovíčko s tvorcom Gran Turismo 5

Interview

Ak si pamätáte na scénu z filmu Lost in Translation (Stratené v preklade), v ktorej je Bill Murray zmätený z komplikovaných inštrukcií režiséra preložených tlmočníčkou dvomi slovami, tak komunikácia so šéfom Polyphony Digital a automobilovým maniakom Kazunori Yamauchim prebiehala veľmi podobne.

Jeho odpovede nech boli ako kvetnaté a rozvedené, z úst dvorného tlmočníka vychádzali jednoduché vetné spojenia a zdalo sa, že otázky neboli správne pochopené, alebo možno len potreboval dávku zo svojich nikotínových trubiek.. Yamauchi je silným fajčiarom, čakal ho mimoriadne ťažký deň, po prehliadke štúdia mal nabitý program až do večera, kedy rozdával v 15 minútových slotoch rozhovory novinárom z celého sveta a každú príležitosť využíval na malú pauzičku s krabičkou mentolových slimiek.

V hlavnej lobby boli rozmiestnené kokpity Gran Turismo 5 so sedačkami Recaro a mimoriadne tuhou hliníkovou konštrukciou, na stoloch sa váľali PSP s Gran Turismo a nad hlavami viseli súčiastky z áut a pneumatiky. Rozhovor sa konal v najsvetlejšej časti druhého poschodia Polyphony Digital – akejsi zen lobby s prísnym industriálnym dizajnom a stenami ozdobenými fotografiami s fetišisticky detailnými zábermi častí áut. O tom, ako to v Polyphony Digital vyzerá, si povieme v pripravovanom sprievodcovi, tlmočník dáva signál, že miesto je voľné a môžem ísť na vec, zapínam diktafón, prichádza Kazunori, potrasieme si pravicami a:

Prečo ste vypustili z GT PSP mód Gran Turismo so všetkými eventami, turnajmi a súťažami?

Z jednoduchého dôvodu – displej PSP je veľmi malý.

Interview: Kazunori Yamauchi
V hre sú iba štyri autá na jednej trati, myslíte, že je to dostatok?

Opäť je to spôsobené hľadaním balansu medzi autami a veľkosťou displeja, ale aj tým, že ak hra nebeží rýchlosťou 60 fps, tak to pre nás nie je dostatočne kvalitný racing.

Ako by ste definovali ideálny racing?

To je veľmi ťažká otázka.

Robí ho obsah, fyzika alebo tona funkcií?

Nie je to iba jedna konkrétna vec ani kombinácia všetkých. Je to oveľa viac.

(dlhá pauza na rozmýšľanie)

Ak ste mysleli kompletný pretekársky simulátor, odpoveď by bola oveľa jednoduchšia. Bola by to hlavne fyzika a grafika. Ak sa ale pýtate na ideálnu racing hru, tak je odpoveď zložitejšia, pretože otvára príliš veľa dverí, aj do umeleckého smeru.

Akým spôsobom reálne autá dostávajú svoj herný proťajšok? Ako pristupujete k výrobcom áut a ako reagujú, keď vidia svoj model zničený?

Nepristupujeme k priamemu vyjednávaniu s nimi, takže neviem na túto otázku odpovedať.

Na základe čoho vyberáte autá, ktoré sa v hre objavia a ktoré nie?

Obyčajne sa rozhoduje na základe troch kritérií: jedným sú autá, ktoré chceme v hre my; druhým autá, ktoré chcú výrobcovia automobilov, aby boli zaradené do hry; a tretím sú autá, ktoré chcú hráči.

Interview: Kazunori Yamauchi
DLC je momentálne mimoriadne populárny systém distribúcie dodatočného obsahu, myslíte, že toto je cesta, ktorou by ste mohli hráčom predstaviť „exotické“ autá a značky, napríklad z bývalého Sovietskeho zväzu alebo Českej republiky?

Určite, rozhodne sa plánujem na to pozrieť.

Počas E3 sa zamestnanci Polyphony zúčastnili na prezentácii Forza 3, čo ste sa naučili od konkurencie?

Osobne som nemal príležitosť vidieť prezentáciu Forza 3, som veľmi zaneprázdnený našou hrou, ale máme mnoho hier od iných spoločností v oddychovej miestnosti. Naši vývojári sa na ne pozerajú a skúšajú ich.

Hovorilo sa o tom, že nie všetky autá budú mať deštrukčný model a pohľad z vnútra kokpitu, je to pravda?

Áno, je to pravda.

Prečo?

Rozdiel medzi štandardnými a prémiovými modelmi áut je, že prémiové sú kompletne vymodelované zvonku aj zvnútra, ako ste mohli vidieť v demách. Štandardné modely rozširujú ponuku vozidiel dostupných pre hráčov. Na jednej strane tu máte obrovskú paletu áut a na druhej vysokú kvalitu. Je to o hľadaní ideálneho pomeru.

Čo nám môžete povedať o online featúrach?

Ako ste videli na prezentácii Gran Turismo 5, máme všetky základné online funkcie. Mám veľa ďalších nápadov, ktoré budem odhaľovať postupne, ak príde správny čas.

Je medzi nimi aj GT 6?

(Smiech). Nie, nie, nie.

Interview: Kazunori Yamauchi
Gran Turismo 5 vychádza budúci rok, bude mu predchádzať hrateľné demo?

Vždy je tu tá možnosť.

Ako bude fungovať v Gran Turismo 5 tuning a upgradovanie áut?

Nemôžem zachádzať do prílišných detailov. Môžete meniť časti motora, tlmenie, brzdy, môžete ich jednotlivo nastavovať, meniť aerodynamické číslo výmenou predného a zadného nárazníku alebo zadného krídla. V hre bude všetko upraviteľné.

Platí to pre všetky vozidlá?

Nie pre všetky. U niektorých áut nie je potrebné niečo meniť, alebo nastavovať.

Už ste sa rozhodli, aký model auta bude na obale Gran Turismo 5?

Ešte to nevieme. Väčšinou je vybrané náhodne.

Povedzte jednou vetou, prečo by mali hráči kúpiť Gran Turismo 5 namiesto iného racingu?

Pretože zažijú ten najlepší pocit z jazdy.

Ďakujem za rozhovor.

Okamžite po dokončení rozhovoru využívam príležitosť a žiadam Yamauchi-sana o podpisy na pohľadnice z press kitu GT5P. Podávam mu striebornú fixku a on rozdáva autogramy, takže sa môžete tešiť na súťaž o tieto artefakty. 


napísal spacejunker 29.9.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI


PS3

Vývoj: SCEE / Polyphony Digital
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24. november 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk