Sunset prefinancovaný behom dvoch dní |
First-person videoherný thriller sa stal hitom KickStarteru.
Príbeh, ktorý ponúkne nezávislý, no nie celkom neskúsený tím štúdia Tale of Tales, by sa mal celý odohrať v jedinom byte nachádzajúcom sa vo fiktívnom juhoamerickom meste. Ocitáte sa v roku 1970 a v úlohe gazdinej menom Angela Burnes. Raz za týždeň sa hodinu pred západom slnka stretávate s elegantným starým mládencom Gabrielom Ortegom. Vaše povinnosti gazdinej sú jednoduché, vy však potrebujete zájsť trochu ďalej. Postupom času stále lepšie spoznávate svojho tajomného zamestnávateľa, čo vás však vtiahne do víru sprisahania proti miestnemu diktátorovi generálovi Ricardovi Mirafloresovi.
Sunset si zahráte z pohľadu prvej osoby a podobne ako v hrách Gone Home a Dear Esther, nebude vaším cieľom dosiahnuť víťazstvo, ale čo najviac sa ponoriť do príbehu. Tu však nepôjde o rozplietanie niečoho, čo sa už stalo. Všetko podstatné sa deje v prítomnosti a vy ste toho súčasťou. Autori nám tak okrem iného chcú ukázať vojnu zo stránky, ktorej sa venuje iba málo hier. Namiesto hrdinu priamo v akcii ste postavou, ktorej vojna nepriamo mení každodenný život.
Hra je rozdelená na časti, ktoré majú symbolizovať hodinu, ktorú môžete stráviť v Ortegovom byte pod zámienkou plnenia svojich povinností. Svoj čas však môžete využiť rôzne, napríklad aj hľadaním informácií dôležitých pre revolucionárov. To v prípade, že sa váš vzťah k Ortegovi nevyvíja k lepšiemu. Ak s ním ale budete komunikovať iným spôsobom, viac zábavným, alebo viac koketným, môže váš vzťah prerásť do niečoho väčšieho a príbeh aj pohľad na dobro a zlo sa zmení. Občas budete postavení pred dôležitú voľbu. Priebeh vojny síce ťažko zmeníte, ale zmeníte svoju úlohu v príbehu a preberiete za ňu zodpovednosť. Neexistujú samozrejme zlé odpovede ani totálne zlyhania, iba odlišné pohľady na tú istú vec a odlišné zážitky.
Sunset nebude obsahovať žiadnu akciu, ale ani žiadne puzzle úlohy. Hráčom ponúka iba atmosféru a príbeh a to z nejakého dôvodu stačilo k tomu, aby hra splnila svoj cieľ na KickStarteri v priebehu 2 dní. Rýchle víťazstvo interaktívneho príbehu nad mnohými "skutočnými hrami" možno nie je najlepším signálom zvyšku nezávislej scény, to ale nemusí Tale of Tales vôbec zaujímať. Namiesto toho si pravdepodobne lámu hlavu nad vymýšľaním nejakých dodatočných cieľov. Sunset by pritom mal byť vydaný už v marci 2015, pričom vývojári zatiaľ ešte nepremýšľali ani o rozšírení mimo trojlístka Windows, Mac a Linux.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 48
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- Článok: Nintendo Switch 2 59
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 38
- Ceny PlayStation Plus porastú 122
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 27
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Tale of Tales Štýl: Adventúra
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|