Dead Rising 3 vyšiel na PC, Capcom pri portovaní nedotiahol niekoľko detailov |
Capcom väčšinou vydáva aspoň slušne odladené porty z konzol, ale pri Dead Rising 3 necháva po vzore Dark Souls prácu pre samotných užívateľov alebo moderov.
Capcom väčšinou vydáva aspoň slušne odladené porty z konzol, ale pri Dead Rising 3 necháva po vzore Dark Souls prácu pre samotných užívateľov alebo moderov. Totiž hra má natvrdo obmedzenie na 30 fps, nepodporuje 16:10 rozlíšenia a aj optimalizácia je otázna. Naštastie s väčšinou si poradíte aj sami.
V prvom rade 30 fps je síce natvrdo obmedzené v hre a cez nastavenia ho neupravíte, ale po vytvorení textového súboru si môžete framerate plne odomknúť. Stačí si vytvorit User.ini súbor a napísať do neho len gmpcr_unlock_frame_rate=true . Súbor dajte do rovnakého adresára ako deadrising3.exe. Síce je to jednoduché, ale je otázne prečo to nie je priamo v nastaveniach hry.
Čo však spravil komplikované je nastavenia rozlíšenia. Totiž v hre máte tri nastavenia vnútorného renderovania a to 720p, 900p a 1080p a k tomu vám ešte hra umožní vybrať si rozlíšenie monitora. Rozlíšenia vám však sadnú len ak máte štandardný monitor teda 16:9, alebo naopak veľmi starý 4:3, ak máte 16:10 ponúkne vám rozlíšenia úplne mimo reality a napríklad 1600x1200. Čo sa v hre prejaví stlačeným obrazom. Toto úplne Capcom odflákol, alebo na to zabudol a vyzerá, že ani dvomi textovými súbormi na nastavenie rozlíšenia sa to doteraz nepodarilo obísť. Podarilo sa však nastaviť 21:9 pomery a rozlíšenia pre viac monitorov. Ak teda máte 16:10 monitor musíte počkať na patch, alebo nejaký mod aby ste nemali stlačený obraz.
Čo sa týka samotnej optimalizácie, nie je katastrofálna, ale dosť slabá, nedivíme sa, že Xbox One museli ísť do 720p rozlíšenia. Hra totiž na to, čo ponúka, zaberá príliš veľa z procesora a žerie aj veľa grafického výkonu. Digital foundry sa už zbežne na výkon pozrelo a na rýchlych kartách ide vcelku slušne, ale ani na šesťjadre i7 3930K a 6GB GTX Titane nevedeli na maxime v čistom 1080p rozlíšení dosiahnuť 60 fps, išlo to okolo 50 fps, pri 900p rozlíšení sa už vyšplhalo na 60 fps.
Na druhej strane hra je v nastaveniach grafiky dosť bohatá a ak máte aj priemernú kartu stačí len znížiť niekoľko nastavení a pôjdete aj v 60 fps, bez výraznejšej ujmy na vizuále. Problémom v optimalizácii sú ale však prepady fps, kde ak vám napríklad pri boji s tisíckou zombíkov ide hra v stabilnom framerate, prestrihové scény môžu klesať aj na polovicu. Napríklad 30 fps v hre klesá na 15-20 fps v prestrihových scénach.
Napriek rôznym nedotiahnutiam port nie je úplne odfláknutý a hrateľnostne titul nemá problémy. Ak sa vám páčili predošlé Dead Rising hry, toto vám sadne tiež. Teraz sa znovu zvýši počet zombíkov, prostredie sa rozšíri na veľkosť menšieho mesta a tentoraz to bude celé temnejšie, menej farebné a viac pripomínajúce hororovú zombie atmosféru.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 83
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 49
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 110
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 94 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|