Brad Wardell porozprával o DX12, prinesie masívnu zmenu výkonu |
CEO Stardocku v interview viac porozprával o DX12 a jeho aplikácii na PC a Xbox One.
CEO Stardocku v interview pre Inner Circle viac porozprával o DX12 a jeho aplikácii na PC a Xbox One.
Konkrétne hovorí napríklad to, že DX12 prinesie najlepším kartám na PC 300 až 500% zvýšenie výkonu a skutočne ukáže čoho sú karty schopné. Totiž tie s DX11 nie sú ani zďaleka využívané na svoje maximum a zákazníci sú okrádaní o výkon. Na GDC bude v AMD stánku prezentovať svoje DX12 demo a uvidíme čo vytiahne z AMD kariet (možno už z R300 série). Tu dodáva, že AMD pracuje na niečom šialenom, čo nás prekvapí a zároveň sa budeme pýtať, prečo to nebolo spravené už skôr. Prenejšie AMD a Microsoft budú mať mega ohlásenie na GDC.
Hovorí, že na DX12 budú hry vyzerať inak, hlavný rozdiel nebude ani na počte objektov ako ukazujú aktuálne benchmarky, ako v nasvietení. Karty totiž už teraz dokážu vytvoriť tisíce svetelných zdrojov ale staré API to nezvládalo. Napríklad čo sa týka draw calls DX9 vytiahlo 6K draw calls, zatiaľ čo DX12 je to 600 tisíc draw calls.
Dodáva, že na Xbox One budeme tiež vidieť veľké zmeny špeciálne v hrách ktoré budú postavené natívne na DX12. Tie sú teraz vyvíjané stále ako DX9 hry a do konca generácie budú vyzerať úplne inak. Bude tam väčší rozdiel ako pri Xbox360. Konkretizuje aj aktuálne problémy s rozlíšením na Xbox One, ktoré sú problém autorov, tí totiž neoptimalizujú kód, keďže chcú hru rýchlo vydať. Nakoniec potvrdzuje, že DX12 samé o sebe aktuálnym hrám nepomôže, musia byť navrhnuté na využívanie CPU a zároveň aj engine musí mať natívnu podporu DX12, totiž ak je engine navrhnutý ako veľmi paralelný bude tam masívna zmena výkonu.
Podľa Wardella, šéf Xboxu a hier v MS Phil Spencer tlmí očakávania od DX12, pretože hlavne prvá generácia hier využije len 10-20% zvýšenie výkonu keďže sú v základne napísané na DX11 a následne updatované na DX12, čím využijú len časť možností API. Keď engine aj hry využijú DX12 naplno budú môcť hru ku koncu generácie vyzerať ako animácie z The Lord of The Rings: Return of the King.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 78
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 72
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >