Ascent - The Space Game už kolonizuje planéty |
Miliardy hviezdnych systémov čakajú na prieskumníkov, kolonizátorov a obchodníkov v titule Ascent.
Keď sa pozrieme na Ascent - The Space Game, najprv sa musíme vyrovnať s jedným evidentným faktom. Hra naozaj nevyzerá vôbec pekne. Vďaka vlaňajšiemu úspechu na KickStarteri sa jej už venuje umelecký grafik aj "expert na užívateľské prostredie", ale aj tak nemôžeme očakávať zázrak v štýle Star Citizen. Výhodou jednoduchšieho spracovania však je, že hra sa po pár mesiacoch dostala do early access, už je hrateľná, celkom stabilná a obsahuje aj funkcie, ktoré Star Citizen či Elite: Dangerous ešte iba sľubujú vrátane vystupovania z lode na planétach a zakladania kolónií.
Ascent je PvE vesmírna MMO pozývajúca hráčov do sveta zloženého z 270 000 000 000 hviezdnych systémov. Hráči v nej budú tráviť (a niektorí už aj trávia) desiatky a stovky hodín prieskumom, kolonizáciou, konštrukciou vesmírnych staníc, výskumom, ťažbou, obchodom, bojovaním, farmárčením... Už z tohto výpočtu je zrejmé, že hra bude rozsiahly sandbox.
Okrem predpripraveného "Sektoru Apollo" s deviatimi hviezdnymi systémami, má byť celý svet rozvíjaný a ovládaný hráčmi. Dokonca aj starostovia kolónií, guvernéri planét, senátori hviezdnych systémov a koloniálny prezident sú volení hráčmi. Rýchle cestovanie z jedného systému do druhého zabezpečujú skokové brány. A kto sa o ne musí postarať? Opäť iba hráči vlastniaci kolónie na miestnych planétach a odhodlaní investovať obrovské zdroje do rozprúdenia obchodu. To už znie skôr ako EVE Online, ale s možnosťou niečo dosiahnuť aj behom pár hodín.
Medzi veci, s ktorými si už autori stihli poradiť, nepatrí iba kolonizácia planét, ale aj ťažba kovov a minerálov z asteroidov. Namiesto jednoduchého nudného kopania ponúka mini-hru, v ktorej hráči ťažia pomocou špeciálneho laseru. Asteroidy sú však v pohybe, a keď sa vzdialia príliš, je už laser neúčinný. Ak však hráč letí príliš blízko, asteroid sa prehreje a vybuchne. V každom zo základných systémov je NPC vesmírna obchodná stanica, kde sa zároveň dajú prijímať kontrakty na dodávku určitých vecí či prevoz cestujúcich.
Ascent kladie dôraz na PvE, čo sa zrejme postaralo o komunitu ochotnú poradiť novým hráčom. Hra, zatiaľ ešte v early access režime, príliš nezaťažuje peňaženky zákazníkov. Základom obchodného modelu je buy to play, hra sa predáva za €19.99 (momentálne v zľave za €17.99). Trochu zmätočný je systém troch rôznych prémiových balíkov s mesačnými poplatkami, dobrou správou však je, že všetky 3 dokopy stoja €2.97 mesačne. Po zakúpení dostane hráč na 3 mesiace premium zadarmo a autori ponúkajú aj demo pre webový prehliadač. Early access fáza by sa mala skončiť v júly 2015.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 108
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 28 zobraziť viac článkov >
|
PC
Vývoj: Fluffy Kitten Studios Štýl: MMO / Simulácia Web: domovská stránka hry
| ||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||


















