Nephil's Fall alias metroidvania naopak |
Skutočný hrdina sa musí vedieť obetovať.
Nephil's Fall od Exordium Games na prvý pohľad zaujme už tým, že sa predstavuje ako ďalší titul z kategórie metroidvánií, ale autori sa neuchýlili k tradičnému pixel-art grafickému prevedeniu. Zábery, zrejme z pre-alfa verzie, po priblížení vyzerajú trochu rozmazane, ale to sa ešte môže zlepšiť. To však nie je jediné, čím sa chce Nephil's Fall odlíšiť od znovuobjaveného herného žánra. Základné princípy spĺňa. Hráč sa stotožní s postavou žijúcom v plochom, no otvorenom 2D svete. Bude si ceniť svoje schopnosti i výzbroj, bojovať proti množstvu nepriateľov a v boss-fightoch využije rýchle reflexy aj taktický prístup. Autori sa úplne otvorene nevyhýbajú ani niekoľkým klišé tohto žánra a medzi bossmi tak nechýba drak a samotný hlavný hrdina je mocný strážca, ktorý sa snaží svoju krajinu ochrániť pred silami čistého zla.
Niektoré veci však budú presne naopak, než sme zvyknutí. Začína sa to príbehom, v ktorom sa to najdôležitejšie už stalo. Mocný strážca sa (s pomocou akejsi víly) prebúdza z hlbokého spánku a zisťuje, že zatiaľ čo spal, bol jeho svet dovedený na okraj skazy. O čo vlastne ide? To autori neprezradia. To najdôležitejšie sa už teda stalo. Bez nás. Úlohou strážcu/nephila je pátrať a postupne si poskladať celý obrázok. Pre umocnenie tohto faktu bude hra symbolicky orientovaná viac sprava doľava než tradične zľava doprava.
Väčšia zmena sa však bude týkať hrateľnosti. Ako bolo vyššie spomenuté, zo spánku sa prebúdza mocný strážca. Už nepotrebuje mocnieť a získavať nové schopnosti, pretože už je mocný a má mnoho užitočných schopností. Postup hrou teda nebude o ceste za úžasnou silou, ale o obetovaní. Obetovanie svojej sily bude mať hneď dve podoby. Pri prechode portálmi do oddelených úrovní sa bude musieť strážca vzdať niektorých kusov svojej zbroje a s nimi aj niektorých schopností. Bude teda treba urobiť taktický výber a určiť, ktoré schopnosti si zoberie so sebou, a bez ktorých sa dočasne zaobíde.
V snahe obnoviť svoju domovinu sa však bude musieť aj natrvalo vzdávať esencií, ktoré mu prepožičiavajú svoje sily, a vrátiť ich častiam prírody. To znamená, že strážca bude v priebehu hry postupne strácať silu a plejáda schopností sa poriadne scvrkne. A čím menej schopností, tým šikovnejší musí hráč byť. Náročnosť teda bude stúpať aj bez toho, aby prudko stúpala sila nepriateľov a zložitosť prekážok.
Exordium Games si chce pomôcť aj peniazmi vyzbieranými na KickStarteri a vďaka pomerne nízko postavenej latke je už takmer na pol ceste k úspechu. Základom sú verzie pre Windows, Mac a Linux, ale neskôr by sa hra mohla objaviť aj na konzolách a handheldoch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 146
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 120
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 43
- DOJMY: Titan Quest II 37
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérovéh 63
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Exordium Games Štýl: Akčná Adventúra / RPG Web: domovská stránka hry |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|