Prečo firmy viac neprezentujú DX12? |
Brad Wardell zo Stardocku znovu povedal pár slov k DX12 a naznačuje aj to prečo firmy len opatrne spomínajú nový systém.
Brad Wardell zo Stardocku znovu povedal pár slov k DX12 a naznačuje aj to prečo firmy len opatrne spomínajú nový systém. Wardell je v podstate jediný, kto viac rozpráva od DX12 a reálne aj niečo ukazuje. Ostatní mlčia a aj Microsoft dal zatiaľ len jednu ukážku z DX11 a DX12 Fable.
Wardell mal veľa stretnutí s Microsoftom a AMD, niekoľko s Nvidiou a Intelom a hovorí, že oni musia priznať, že DX12, Vulkan a Mantle umožnia všetkym jadrám procesora komunikovať s grafikou naraz. Ale dodáva, že každý sa toho bojí. Pretože by tým priznali, že posledné roky, komunikovalo s grafikou len jedno jadro a nikto tou cestou nechce ísť. Povedali by: "Mimochodom viete, že viacjadrový procesor bol vo vašich hrách prakticky zbytočný?" Nikto nechce byť tým prvým. Doteraz to obmedzovalo jedno 2-3 Ghz jadro a výkon sa menil len s grafikou kartou. Wardell hovorí, že teraz s DX12, Vulkan a Mantle bude zrazu výkon 4x alebo 5x vyššie.
Dodáva, že ďalšia vec je skončiť s tými blbými 20%. Všetci vedia ako to je, ale vedia aj to, že ak povedia ľuďom skutočné čísla, budú reagovať s tým, že je to marketingový výplod. Pritom stačí v ľuďom ukázať DX11 a DX12 veľa seba a budú vidieť, že tento ide 8fps, tento 60 fps. Je to jednoduché, ale nikto to nechce priznať.
To hovorí Wardell. Reálne zatiaľ netuším o koľko to ovplyvní štandardné hry, napríklad fps akcie, ale minimálne ako sme dnes už ukazovali prezentáciu AMD, sú tam dva faktory a to ako využívanie procesora na tlačenie údajov do grafiky, tak aj paralelné spracovanie tých údajov v grafike. Doteraz to bolo len lineárne cez jedno jadro a teda výkon nebol efektívne využívaný.
Reálne je toto ticho celé marketingový plán Microsoftu a aj AMD, kde si Microsoft detailne načasoval vypúšťanie informácii k príchodu Windows 10, ktoré otvorí tieto možnosti na PC a aj na Xboxe a AMD zase chce prekvapiť svojou kartou, s plnou podporou DX12
Mimochodom čo sa týka plnej podpory DX12 má vyzerať tak ako ukazuje tabuľka dole. Nemáme to potvrdené, nevieme, či sú tam všetk funkcie a či sú správne, je to obrázok od užívateľa niekde z neogaf fóra. Vieme však, že Tier 1 sú DX11 karty, Tier 2 GTX900 karty, Tier 3 určite vieme, že bude R9 300 série, na obrázku sú zahrnuté aj staré Radeon GCN karty, ale je to je otázne, lebo AMD pod kompatibilitu zaradilo len nové karty. Tier 3 má prakticky najviac jednu funkciu oproti Tier 2 a dve funkcie, ktoré Tier 2 emuluje. Netušíme k čomu presne sú, ani či sa nejakým spôsobom týkajú priamo hier.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 77
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 149
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 116
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 109
- DOJMY: Titan Quest II 32
- Mafia: The Old Country ukazuje svoje PC špecifikácie 45
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >