SUPREME COMMANDER

SUPREME COMMANDER

Total Annihilation nie je mŕtve a čoskoro nám Chris Taylor ponúkne rovnako inovatívne pokračovanie.

Dojmy

Poznáte pána menom Chris Taylor? Nie? Možno jeho meno nie je tak známe, ako Sid Meier alebo Peter Molyneux, ale keď poviem, že Chris stojí za úspešnou sériou Total: Annihilation, každému bude jasné, o koho ide. Chris tvrdí, že súčasný vývoj real-time stratégií sa dá rozdeliť do dvoch veľkých smerov. Prvý, reprezentovaný napr. Warcraft 3, sa sústreďuje na boj individuálnych hrdinov alebo menších skupín bojovníkov. Druhý smer je presne opačný a je zameraný na gigantické súboje veľkého množstva rôznych typov jednotiek. Presne takouto stratégiou by mala byť Chrisova nová hra – Supreme Commander.

Supreme Commander (SC) stojí a padá na súbojoch obrovského množstva rôznorodých jednotiek na mapách so skutočne impozantnými rozmermi. Zámerom tvorcov je vytvoriť hru, kde sa bude dať kamera zazoomovať od najmenšieho tanku až po orbitu, po ktorej okolo planét obiehajú vesmírne krížniky.

Singleplayerová kampaň ponúkne tri odlišné frakcie: ľudí (United Earth Federation), Aeonov a Cybranov. Príbeh hry sa začína odvíjať v roku 2018, keď sa vedcom na Zemi podarí objaviť princíp transferu látok pomocou kvantových tunelov. Po sérii pokusov sa v roku 2062 podarí transportovať prvého človek zo Zeme na Tritón (mesiac Neptúna) za 0.26 sekundy. Do roku 2494 sa pomocou týchto tunelov ľudstvu podarí osídliť 110 nových svetov bez toho, aby narazili na akúkoľvek zmienku o inej inteligentnej forme života. Medzitým sa na Zemi pokročí aj v otázkach umelej inteligencie a kybernetiky. Tak vzniká frakcia Cybranov, ktorá sa spolu s niekoľkými nepokojnými kolóniami plánujú odtrhnúť od federácie a osídľovať nové planéty. Na jednej z nich sa stretnú s mimozemskou rasou Aeonov, ktorá sa od začiatku nespráva príliš priateľsky. Po sérii menších a väčších konfliktov nastáva zlom v roku 2819, kedy začína konečné zúčtovanie medzi troma rasami.

Všetky frakcie sa budú samozrejme prezentovať vlastnými budovami a jednotkami, či už pozemnými, vzdušnými alebo námornými Ľudia používajú zbrane s „tradičným“ dizajnom a ich dominantou sú kolesové a pásové jednotky. Cybrani vsádzajú na „nohaté“ stroje (mechov) a ich dizajn je kovový, takmer sterilný. Aeoni sa vyznačujú vznášadlami a úplne osobitným vzhľadom.

Supreme Commander
Supreme Commander
Supreme Commander

Tvorcovia hry (Gas Powered Games) vytvorili niektoré jednotky, voči ktorým súčasné najmodernejšie zbraňové systémy vyzerajú ako neškodné detské hračky. Gigantické robotické pavúky, ktoré hravo dokážu jednou so svojich 6 nôh rozdrviť tank, nukleárne ponorky nesúce v útrobách celé letky bombardérov a stíhačov alebo transportné lode schopné prenášať 14 bojových robotov. To je len malý zlomok z toho, čo hra vo svojej finálnej podobe ponúkne. V žiadnej poriadnej vojnovej stratégii nemôžu chýbať nukleárne strely a výnimkou nebude ani SC.

Najsilnejšie jednotky v hre budú patriť do kategórie „pozemné“. Ale keďže mapy budú skutočne obrovské (až 4km2 reálnej veľkosti) a tanky a iné pozemné jednotky nepatria medzi najrýchlejšie, veľký dôraz bude kladený na transport, či už letecký alebo lodný. K pozemným silám budú patriť rôzne podporné jednotky: rušičky radarov, protilietadlová obrana, mobilné generátory štítov atď.

V námorné bitkách sa proti sebe postavia krížniky, torpédoborce, obyčajné ponorky, ponorky s nukleárnymi hlavicami, protiponorkové ponorky :), fregaty, bojové lode, lietadlové lode, mobilné raketové silá, anti-air krížniky atď atď. Pri vzdušných súbojoch sa naplno ukáže rozmanitosť technológií každej z frakcií. Cybrani používajú technológiu Stealth, takže ich stroje nie je možné detekovať na radaroch. Naproti tomu ľudia používajú presne opačnú taktiku. Nepriateľské senzory doslova zaspamujú tonami falošných rádiových kontaktov. No a Aeoni sa pomocou optických štítov dokážu skryť nielen pred radarmi, ale aj pred vizuálnou identifikáciou. Keď sa objavia priamo nad hlavami svojich protivníkov a začnú okolo seba rozosievať smrť, už je neskoro na akúkoľvek obranu.

Aby bolo možné takéto veľké množstvá jednotiek pohodlne ovládať, navrhol Chris unikátny interface a systém hry, ktorého výhody oceníme aj pri stavbe budov. Stáva sa vám počas hrania rôznych RTS, že so skupinou jednotiek chcete zničiť nepriateľskú bázu, označíte ich, kliknete na cieľ a vaše jednotky začnú bezhlavo útočiť na nakliknutú budovu? V SC bude pomocou systému „inteligentného klikania“ vyriešený aj tento problém. Ak s označenou skupinou kliknete na nepriateľskú základňu jedenkrát, jednotky ju začnú ničiť celoplošne podľa vlastnej AI. Ak dvakrát, na kliknutú budovu sa sústredí paľba toľkých jednotiek, koľko je optimálne potrebné na jej zničenie. No a pri trojnásobnom kliknutí sa všetky jednotky v skupine vrhnú na danú budovu.

Supreme Commander
Supreme Commander
Supreme Commander

Stavanie budov má byť tak isto veľmi jednoduché a intuitívne. K jednoduchosti by malo pomôcť aj to, že sa v hre budú „ťažiť“ len dva druhy surovín – energia a hmota (mass). Pri budovaní armády bude nápomocný systém umelej inteligencie, ktorý v reálnom čase prepočítava, koľko sa akých jednotiek dá v momentálnej situácii vyrobiť a sám následne upravuje produkciu. Miera automatizácie určitých úkonov má byť skutočne veľká; pri vydaní rozkazu leteckým bombardérom zničiť nepriateľskú budovu sa lietadlá samy podľa potreby vracajú na základňu kvôli prezbrojeniu a opravám.

Ak sa hráčovi podarí nazhromaždiť dostatočné množstvo energie, môže si na planétu teleportovať jednotku Base Commander, ktorá sa od toho momentu stará o celú základňu, jej obranný systém a opravu poškodených budov, takže hráč sa môže naplno venovať útoku.

Gas Powered Games sa pri navrhovaní herných mechanizmov dali za cieľ, aby sa pri hraní ich nového titulu nebolo možné riadiť systémom papier-kameň-nožnice, čo znamená, že na každú zbraň je protizbraň, na ktorú je ale tiež protizbraň, a na tú je protizbraň tá prvá zbraň (chápeme sa, že? :)). Tento systém totiž spôsobuje, že po odhalení vzájomných väzieb, ktorá jednotka je na ktorú účinná, stráca hra svoj náboj. Chris ako konkrétny príklad uvádza napríklad toto: ak postavíte tank na kopec a necháte ho ostreľovať pohybujúci sa cieľ, je len malá pravdepodobnosť, že sa tank trafí. So zvyšujúcou sa rýchlosťou cieľa alebo so zmenou smeru jeho pohybu šanca na zásah výrazne klesá. Takže aj tank, ktorý by s niektorými ľahkými neopancierovanými jednotkami nemal mať žiadny problém, môže byť proti nim za určitých okolností v nevýhode.

Aj keď by sa mohlo zdať, že vzhľadom na povahu Supreme Comander, kde prím budú hrať epické bitky, v ktorých sa naraz zúčastní veľa jednotiek a tak sa nebude potrebné vizuálne podrobne venovať každej z nich, opak je pravdou. Každá jedna jednotka je navrhovaná tak, aby pri maximálnom zoome bolo možné rozoznať všetky detaily na jej povrchu. Maličké kolieska na tankoch sa otáčajú, mechovia dôstojne kráčajú na dvoch nohách, strieľne na bokoch lodí sa otvárajú a zatvárajú. Aj výbuch atómovej bomby je spojený so skvelými grafickými efektmi. Za samotnou explóziou „atómovky“ budú nasledovať dve ničivé vlny, pričom tá prvá je rýchlejšia, ale menej silná a tá druhá ničí všetko, čo sa jej postaví do cesty a na hladine oceánov vytvára tsunami.

Supreme Commander
Supreme Commander
Supreme Commander

V SC hrá veľkú úlohu multiplayer. Veď aká by to bola RTS, keby si hráči nemohli svoje strategické myslenie a postupy konfrontovať so živými oponentmi? Potešujúca je správa, že aj singleplayerová kampaň sa bude dať prejsť v režime kooperatívneho multiplayeru. V duchu Total Annihilation autori sľubujú podporu SC vo forme updatov, nových máp a jednotiek.

Nuž, ak vám toto preview nestačilo na to, aby ste si Supreme Commander zaradili medzi „očakávané hry“, snáď vás presvedčí ešte posledný argument. Štúdio Gas Powered Games, ktoré spolu s Chrisom Taylorom na hre pracuje, je okrem iných hier zodpovedné za megaúspešný a vysokými známkami hodnotené RPG Dungeon Siege. Preto si myslím, že spojením týchto dvoch velikánov nemôže vzniknúť nič iné, než kvalitná, zábavná a originálna hra.


napísal je2ry 26.7.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Supreme Commander
| SUPREME COMMANDER
[24.10.2006]
Supreme Commander
| SUPREME COMMANDER
[12.1.2007]
Supreme Commander
| SUPREME COMMANDER
[1.3.2007]
Supreme commander
| SUPREME COMMANDER
[25.1.2007]
Supreme Commander
| SUPREME COMMANDER
[1.3.2007]
Supreme Commander
| SUPREME COMMANDER
[23.11.2006]
SUPREME COMMANDER


PC

Vývoj: THQ / Gas Powered Games
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk