MOTORSTORM: PACIFIC RIFT

MOTORSTORM: PACIFIC RIFT

8.5

Oslava tých najšpinavších a najbrutálnejších pretekov je späť. MotorStorm mieri na exotický ostrov.

Recenzia na PS3 verziu

Začína to úplne nevinne. Rečiam o skvelom mieste, kde sa zábava roznáša v kýbloch spolu s radosťou a eufóriou, spočiatku nevenujete pozornosť, ale potom im postupne prichádzate na chuť a prepadávate sladkastému vábeniu, no udržujete si dostatočný odstup. Keď sa objaví v pošte vstupenka, nezávislý pozorovateľ sa mení na iba pozorovateľa. Po prekročení brán a navlečení náramku sa celý svet zlieva do niekoľkých dní, kedy sú ušné bubienky intenzívne fackané decibelmi.

MotorStorm je festival. Oslavou tých najšpinavších a najdrsnejších off road pretekov, v ktorých fair play vyvoláva sťahovanie pažeráka a horkú chuť v ústach. Znie to ako z letáka, ktorý mám na stene. Pravda je taká, že Evolution Studios z MotorStorm spravili značku a z výrobcov sa stali organizátori akcie, na akú sa nezabúda. To tiež znelo ako vystrihnuté z tlačovej správy. MotorStorm je späť a zvyšku racingov ukazuje pekne krásne prostredník, lebo táto hra je utrhnutá z reťaze a jej povaha je veľmi zlá. Po pravde tak zlá, že zvyšok čupí v tichosti v kúte. Je to prvotriedny buran.

Jeden raj sme tu už mali začiatkom roka (Burnout Paradise), v MotorStorm: Pacific Rift je rajom Pacifik. Kedysi obývaný ostrov sa stal miestom, kde si merajú sily najšialenejší jazdci, ktorí nechali mozgy v poličke nápisom „zbytočnosti“. Bezhlavosť je v rýchlom racingu samovraždou, ale ako nazvať súperov, ktorí sa navzájom vytláčajú z útesov, nechávajú udupať kolesami monster trucku, prehrievajú motory za účelom explózie, ktorou pretnú pásku finišu?

Hukot v džungli

Ak bol MotorStorm jedinečný pre dizajn tratí a rovnocenné súťaženie dovtedy nezmerateľných tried vozidiel, tak Pacific Rift ho prekonáva v niekoľkých rovinách. Ešte dnes máme v pamäti, ako sme hľadali nové herné režimy a niečo viac ako len jazdenie na ôsmych tratiach. Hľadali sme pridanú hodnotu. Ale nenašli. No a potom tu boli tie nechutne dlhé loadingy pri výbere vozidiel. To všetko je preč a to, čo zostalo, je bohatšie. Základná ponuka módov nikoho neohúri ako variabilita atrakcií na letných festivaloch. Je rovnaká, ale chváli sa novotou.

MotorStorm: Pacific Rift
MotorStorm: Pacific Rift Dizajn tratí a ich členitosť nemá obdoby.
Dizajn tratí a ich členitosť nemá obdoby.


MotorStorm: Pacific Rift Splitscreen spolu s ostatnými módmi tvorí solídnu ponuku Pacific Rift.
Splitscreen spolu s ostatnými módmi tvorí solídnu ponuku Pacific Rift.


MotorStorm: Pacific Rift Zle vybraná cesta = posledné miesto.
Zle vybraná cesta = posledné miesto.





Celému zápoleniu dominuje Race a keďže sa MotorStorm presunul z monotónneho Monument Valley na exotický ostrov, kampaň je rozdelená podľa klimatických podmienok na tomto kúsku zeme. Šotolina, rozrýpané bahno, malé mláčky, zradný piesok, tvrdé skaly, smrteľné skoky, to všetko už poznáme, ale pridajte k nim oheň a vodu a štyri elementy sú kompletné. Vytvárajú úplne odlišné, no stále dôverne známe podmienky na jazdenie, kde zohráva veľkú úlohu výber cesty a stratégia.

Vo vysokých polohách, v okolí kráteru aktívnej sopky, sa motory vozidiel rýchlejšie prehrievajú. Na svedomí to má rozpálený vzduch horúcej lávy. Čo rýchlejšie schladí dunivý osemvalec a uhasí horiacu kapotu ako vzduch? No predsa voda! Trate sú v kritických pasážach vybavené sprchami a na úpätí možno naraziť na jazierka alebo rovno morský príboj. Tak ako oheň dokáže rozžeraviť motor s odpáleným nitrom, tak aj voda priamo vplýva na jazdné vlastnosti. Letmý kontakt vás nespomalí, ale ak ponoríte všetky štyri kolesá svojho pick-upu do kaluže, jeho zotrvačnosť a akcelerácia viditeľne utrpí.

Štyri elementy

K povrchom tratí sa viažu triedy vozidiel. Každé má svoje silné a slabé stránky. Garáž zahrňuje všetky známe druhy jednostopých a dvojstopých vehiklov od lahučkých motoriek, stabilnejších ATV, púštnych bugín, cez diabolsky rýchle rally autá, blato milujúce mudpluggery, až po kamióny a novinku – monster trucky. Na pohľad nevyvážené štartovné pole sa po zaznení trúby zmení na rovnocenné súperenie práve vďaka členitosti tratí a rafinovane rozostavaných skratiek. Ľahké vozidlá by sa mali držať ďalej od lepivého blata a vody, ťažké by si naopak mali raziť cestu cez najnižšie položené miesta na trati a na rovné kamenné pasáže sa vykašľať. Také rally auto takmer zastane v blate, ale na pevnom povrchu akceleruje ako strela, na druhej strane ťahač prefrčí blatom, ale potom je jeho slabinou nízka maximálka.

Nájsť ideálnu stopu pre každé z vozidiel na 16 tratiach chce veľkú trpezlivosť. Ovládanie sa dostane do krvi veľmi rýchlo, ale skrotiť také motorky vo vysokých rýchlostiach, ľahké pick upy tak, aby sa neprevrátili pri rezaní zákrut a aby monster trucky dopadali vždy na všetky štyri, chce poriadnu dávku pevných nervov. Trate sú nielen že zradné, ale ani jedna pasáž vás nenechá oddýchnuť. Autá pri každej nerovnosti skáču, strácajú trakciu a bojujú s prírodou vybudovanými provizórnymi cestami. Najťažšie zvládnuteľné vozy sú paradoxne tie s mušou váhou. Za tú ich krehkosť ich budete nenávidieť.

V MotorStorm: Pacific Rift nie je dôležitá rýchlosť, ale dokonalá znalosť tratí spojená s riskantným využívaním skratiek. Ak vám horí za zadkom a opakujete pretek už po 10x, asi ťažko budete hazardovať s medailovou pozíciou a voliť zamaskovanú cestičku cez odpadové potrubie. Vsadíte na istotu a vo vypätí so svojou motorkou zle nabehnete na skok a skončíte na radlici bágra. Tempo pretekov je brutálne a to ako po stránke rýchlosti, tak aj po stránke správania sa protivníkov.

AI má tendencie zákerne podvádzať známymi trikmi ako spomalenie, ak ste na čele, prispôsobovanie rýchlosti tej vašej, ísť na doraz, keď ste na chvoste alebo rýchlejší respawn po havárii. Motivácia aj pri takýchto súperoch ťaží z bodov za medailové umiestnenie a získavanie vyššieho levelu. Ak vás delí od zlata iba pol sekundy, neskúsite to znovu? Body sa kumulujú z každého preteku, po dosiahnutí predpísaného počtu narastie rank a otvoria sa nové súťaže, sprístupní nová trieda áut a do garáže pribudnú nové modely. Okrem tradičného preteku sú tu časovky a závody s predpísaným počtom havárií. Ak ich úspešne zdoláte, môžete si odomknúť checkpoint race (prejazd cez bránky pridáva sekundy k neúprosnému časovému limitu) s predom vybraným vozom a značne divoký eliminator (posledný zostáva).

Dobrá protihodnota

Kampaň má tentoraz väčší spád, rýchlejšie napreduje a závody sú nastavené tak, aby na jednej strane frustrovali obtiažnosťou, ale na druhej vás motivovali zaťať zuby a nevzdávať to. MotorStorm: Pacific Rift útočí kratšími, ale o to intenzívnejšími pretekmi. Jazdí sa výhradne na dve kolá naprieč traťami so značne odlišnými podmienkami. Zatiaľ čo vo vysokých polohách vám viditeľnosť sťažuje hmla, pri pobreží to môže byť dážď alebo hustá vegetácia v džungli, ktorá bohužiaľ nie je interaktívna. Čiastočne však môžete skosiť cukrovú trstinu na Sugar Rush, čo je jedna z najnevyváženejších a najťažších tratí.

Dizajn tratí v Pacific Rift nemá na poli racingov konkurenciu. Džungľa a hustota porastov je udivujúca. Keď prvý krát prefrčíte kríkmi a za nimi sa otvorí šíra bažina, nezmôžete sa iba na WOW. Práve takýchto momentov je na každej trati niekoľko od oslepenia slnkom, cez strmý zráz za horizontom, prejazd cez žraločiu papuľu, riskantný skok cez kráter, závraty vyvolávajúce jumpy, až po brodenie sa cez pereje. Na margo tratí ešte treba dodať, že vo vybraných pasážach je takmer nemožné predbehnúť kamión a že skratky sú schodné pre všetky kategórie vozidiel. Či už niečo prejazdom získate, alebo nie, je len otázkou skúšania a ochoty riskovať. Môže sa však ľahko stať, že vás na križovatke niekto prevalcuje. To je daň za riskovanie.

MotorStorm: Pacific Rift
MotorStorm: Pacific Rift Je jedno s akým vozidlom pretekáte, vyhrať môže len jeden.
Je jedno s akým vozidlom pretekáte, vyhrať môže len jeden.


MotorStorm: Pacific Rift Krátko po štarte je na trati riadna mela.
Krátko po štarte je na trati riadna mela.


MotorStorm: Pacific Rift Hra používa nový systém bodíčkovania, ale ak riadite toto monštrum je to zbytočné.
Hra používa nový systém bodíčkovania, ale ak riadite toto monštrum je to zbytočné.





Výrazným krokom vpred oproti predchodcu je zmena dennej doby priamo vplývajúc na svetelné podmienky a viditeľnosť. Evolution Studios si zobrali k srdcu všetky vytýkané nedostatky, odstránili zdĺhavé loadingy, popracovali na zdokonalení efektov a konečne pridali foto režim a splitscreen multiplayer. Na jednej obrazovke môžu súperiť štyria hráči naraz (pri dvoch sa dá nastaviť rozdelenie obrazu horizontálne i vertikálne) a keby vám kompetitivita nestačila, tak je tu online multiplayer a meranie si síl na ranked serveroch. V dobe písania recenzie však ešte neboli plne funkčné a nezapisovali dosiahnuté výsledky do profilu. Štatistika ráta s umiestnením, časom stráveným online, počtom závodov a pod, ktoré sa odrážajú na vašom aktuálnom ranku. Absolútni vytrvalci ocenia súperenie s ghostmi vývojárov v Time Triali.

Ku každému festivalu patrí poriadny line-up. Dunivá muzika neobišla ani Pacific Rift, skladba soundtracku je tvorená prevažne menej známymi interprétmi, i keď Nirvana, Pendulum, Megadeath a David Bowie hovoria niečo iné. Prehrávanie vlastných skladieb chýba, ale celý OST môžete priamo ovládať na D-pade, čo je mimoriadne komfortné.

MotorStorm: Pacific Rift nie je bez chýb, jazdenie vyžaduje trpezlivosť a pevné nervy. Príroda vie byť krutá, ale vie aj odmeniť úchvatnými otvorenými scenériami. Hra svoju frustráciu vyvažuje motiváciou zdokonalovať sa a traťami, ktoré v žiadnom inom racingu nenájdete. Najlepšia je však agresivita pretekov a skutočnosť, že nie je nikdy dopredu rozhodnuté, kto vyhrá a ktorá kategória vozov bude dominovať. Všetky sú si rovné a preteky nevyspytateľné. Neskonale hlučné. A surové.


napísal spacejunker 6.11.2008
Páči sa mi!
8.5
Ohodnotiť
MOTORSTORM: PACIFIC RIFT
+ brutálna festivalová atmosféra
+ vysoké skoky
+ monster trucky
+ vetvenie, členitosť a dizajn tratí
- AI viditeľne podvádza
- takmer žiadna interaktívna vegetácia


RECENZIE HRÁČOV
PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Evolution Studios
Štýl: Racing
Dátum vydania: 28. november 2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19881)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk