SPELLFORCE 2: FAITH IN DESTINY

SPELLFORCE 2: FAITH IN DESTINY

7.0

Osud fantasy sveta sa naplnil

Recenzia
PC

Strastiplná cesta dlho pripravovanej expanzie SpellForce 2: Faith in Destiny k hráčom sa končí. Čakali sme niekoľko rokov a konečne môžeme zavŕšiť príbeh plný nebezpečenstiev a mágie. A ak ste neboli pri tom, keď fantasy séria zažívala zlaté časy, vôbec to nevadí. Datadisk funguje samostatne a dokáže osloviť starých harcovníkov aj tých, ktorí sa so SpellForce ešte iba zoznamujú.

Faith in Destiny je nostalgia. Prejavuje sa to pri postupe v hre aj v jej spracovaní. Grafika určite nie je najmodernejšia, ale napriek tomu dokáže vierohodne vykúzliť svet, ktorý tentoraz ohrozujú démonické kreatúry známe ako nameless (bezmenné). Aj vo svete s kostrbatými postavičkami, ktoré pôsobia trochu neforemne, hlavne pri priblížení v rozhovoroch, vyzerajú noví záporáci nebezpečne. A takí skutočne aj sú, v hociktorej fáze dňa, ktorého priebeh a svetelné zmeny pozorujete v krajine na vlastné oči. Bezmenní prichádzajú štyri roky od pádu Shapera a útočia na ostrovy, ktoré už nie sú spojené sieťou portálov a tak ľahko podliehajú. Jediným spojením medzi izolovanými pevninami sú draky a odhodlaný Shaikan. Váš hrdina, ktorého si vytvoríte v úvode, musí s pomocou ďalších hrdinov a jednotiek zastaviť inváziu agresorov a pomôcť profesorovi Twiddlemu pri obnove portálu, aby sa krajina mohla zjednotiť.

Na začiatku si môžete pripomenúť, alebo nováčikovia osvojiť, systém hry, ktorý opäť kombinuje prvky RPG s real time stratégiou. Dominantnou postavou je váš hrdina, ktorého môžete ľubovoľne vyzbrojiť a pri vyšších leveloch naučiť nové schopnosti priradené k boju, mágii a shaikan talentom. Podľa vašich volieb a navlečenej výstroje a zbraní, môžete preferovať ľubovoľný spôsob boja. Nepotrvá dlho a po vašom boku bude stáť hneď niekoľko spriatelených hrdinov, ktorí sa vyvíjajú a ovládajú podobne, ako primárna postava. Môžete im meniť výbavu zo spoločného inventára, voliť ciele a spôsob útoku, upraviť ofenzívny alebo defenzívny režim, keď ich priamo neovládate. Jedine váš hlavný shaikan sa však môže teleportovať po krajine pomocou aktivovaných ohnísk a má rozhodujúce slovo v dialógoch, ktoré sú súčasťou hlavných a vedľajších úloh. Navyše neskôr dokáže lietať na drakovi, čo jedna z mála noviniek v hre. Pri presune v teréne si okrem toho dokáže k sebe okamžite povolať všetkých spolubojovníkov, hoci sú aj na druhom konci krajiny.

SpellForce 2: Faith in Destiny Na otvorenie brány treba vyriešiť rébus so svetelnými spínačmi.
Na otvorenie brány treba vyriešiť rébus so svetelnými spínačmi.
SpellForce 2: Faith in Destiny Drak je na vašej strane, ale pre nepriateľov je to ľahký úlovok.
Drak je na vašej strane, ale pre nepriateľov je to ľahký úlovok.
SpellForce 2: Faith in Destiny Všetkých hrdinov môžete ľubovoľne vystrojiť a použiť ich schopnosti.
Všetkých hrdinov môžete ľubovoľne vystrojiť a použiť ich schopnosti.



Skupinka hrdinov sa v boji prakticky ovláda. Najvhodnejšie je použiť ikonu na výber najsilnejšieho nepriateľa a v hornej časti obrazovky sa pri ikonách partie zobrazia útoky celej kompánie, ktoré pohodlne naklikáte myšou. Podobne sa aktivujú aj podporné schopnosti, ako je liečenie, bojový pokrik, aktivovanie neviditeľnosti alebo iného efektu. Hrdinovia umierajú a v podstate to ani veľmi nevadí, kým je nažive aspoň jediný, ktorý oživí padlých druhov. Treba to však urobiť v stanovenom časovom limite. Ak časomiera klesne na nulu, padlý je definitívne stratený a s ním aj celá hra. Takže nasleduje nahrávanie automaticky uloženej alebo vlastnej pozície a druhý pokus. Inou alternatívou je použitie oltára na vzkriesenie, ale to už nie je zadarmo a oltár je obvykle súčasťou osídlenia, ktoré môžete postaviť v určitých fázach hry.

To už sa dostávame k strategickému režimu, ktorý funguje súbežne s RPG zložkou. V nenútenej forme ponúka hráčovi možnosť použiť v náročných situáciách okrem hrdinov aj početné jednotky,  vyprodukované na vlastnej základni. Sídla môžete stavať len v niektorých fázach deja. Spravidla dostanete hlavnú budovu a niekoľko robotníkov, ktorých pošlete ťažiť striebro, kameň a rastliny lanya. S dostatočnými zásobami postavíte veže, farmy, vojenské budovy a vylepšenia a môžete produkovať niekoľko druhov bojových jednotiek. Sortiment a architektúra závisí od rasy, ktorej prináleží sídlo.  Môžete tak rozvíjať bázu ľudí, temných elfov, či niekoho iného. A podľa toho postavíte zbrojnošov, jazdu, nekromantov, chrličov, kúzelníkov alebo iný sortiment. Bezmenní nepriatelia sú však poriadne silní a tak proti nim musíte poslať kvantum jednotiek, aby ste zničili ich šíky a budovy. V niektorých momentoch nestačí ani sila vašich hrdinov spojená s najsilnejšou jednotkou – titanom a podporená drakom chrliacim oheň. Mimochodom, stačí chvíľka nepozornosti a drak sa váľa v prachu a keďže sa nedá oživiť, je to okamžitý koniec hry. Takže je niekedy skôr na ťarchu ako na úžitok.

Na normálnej obtiažnosti dajú protivníci poriadne zabrať a spôsobia vám značné problémy. Väčšine hráčov preto určite postačí najnižšia obtiažnosť. Bohužiaľ obvykle nezvíťazíte taktikou, ale hlavne  početnou prevahou jednotiek zo základne. Vo všeobecnosti sú protivníci neprimerane silní. Neutrálne  kreatúry v krajine, trolovia či levy, ktoré stretnete pri ceste lesom, až taký problém nerobia. Bezmenní a obludy v trpasličej bani však aj v malom počte dajú pekný výprask tlupe hrdinov, ktorých na tomto mieste nepodporí žiadna armáda.

Krajina je plná nebezpečenstiev a zaujímavých bytostí.

Faith in Destiny sa orientuje hlavne na boj, či už do konfliktov zapojíte len hrdinov, alebo rozsiahle vojsko. Dialógy sú len odrazovým mostíkom pri postupe v trochu lacnom deji. V nepovinných úlohách zas dávajú možnosť prijať alebo odmietnuť hľadanie strateného dieťaťa, nevernej manželky, či iné fádne zadanie. Príjemným spestrením sú príležitostné rébusy, ako napríklad aktivovanie svetelných spínačov na otvorenie brány.  

Expanzia nie je ani tak rozsiahla, ako náročná a pomalý postup pri pretláčaní s nepriateľmi uberá hre na dynamike. V spojení s vlažným dejom to môže znamenať, že vás kampaň začne nudiť. Našťastie to zachraňujú režimy samostatnej  bitky a dominancie v ponuke pre jednotlivca a čo je ešte lepšie, aj v lokálnom a online multiplayeri. Jedná sa o strategické režimy s výstavbou základne, kde máte na výber spomedzi piatich frakcií, vrátane  bezmenných. V režime dominancie je dôležité ovládnutie štyroch kľúčových pozícií na mape. Kreatívni hráči sa môžu prejaviť aj pri navrhovaní vlastných výtvorov v editore.

SpellForce 2: Faith in Destiny je peknou pripomienkou zašlej slávy vydarenej klasiky. Má však čo povedať aj súčasným hráčom. Spojenie RPG a strategickej výstavby základne je stále unikátne.  Jednoduché princípy a systematické ovládanie v boji sú praktické a ľahko pochopiteľné. Expanzia za dobrú cenu ponúka samostatne funkčnú nádielku s priemernou kampaňou, ale zábavnými doplnkovými režimami a multiplayerom. Zdalo sa, že Faith in Destiny nikdy nevyjde, alebo sa po neistej ceste k hráčom dopraví ako nasilu pozliepaný polotovar. Našťastie sa obavy nenaplnili a SpellForce 2 má za sebou dôstojnú rozlúčku.

SpellForce 2: Faith in Destiny Niekedy si postavíte vlastný základňu, kde produkujete ľubovoľné jednotky.
Niekedy si postavíte vlastný základňu, kde produkujete ľubovoľné jednotky.
SpellForce 2: Faith in Destiny Ideálne v boji je spojenie hrdinov s vojenskými jednotkami.
Ideálne v boji je spojenie hrdinov s vojenskými jednotkami.
SpellForce 2: Faith in Destiny Po osdstránení týchto trolov môžete v dielni produkovať katapulty.
Po osdstránení týchto trolov môžete v dielni produkovať katapulty.




napísal uni 12.7.2012
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Vo svete
6.7
Používatelia
6.3
Ohodnotiť
SPELLFORCE 2: FAITH IN DESTINY
+ stále zaujímavé spojenie RPG a stratégie
+ nová rasa a jednotky
+ doplnkové režimy, editor, multiplayer
+ funguje samostatne
- nevyvážená obtiažnosť protivníkov
- drak je skôr na príťaž ako na osoh
- nevýrazný príbeh kampane, nudné úlohy
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 1,5 GHz, 2 GB RAM, 128 MB VGA, 5 GB miesta na HDD

Zaradené pod: Spellforce, RTS, RPG


RECENZIE HRÁČOV

Zatiaľ žiadne užívateľské recenzie...Napíšte prvú.
PC

Vývoj: Nordic Games / JoWood
Štýl: Stratégia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19.6. 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#100


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk