INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI

INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI

Na slovíčko s pánom Gran Turismo

Interview

Od posledného stretnutia s tvorcom a producentom série Gran Turismo ubehlo dvanásť mesiacov. Kazunori Yamauchi je však pokojný, dokonca sa usmieva. Netlačí ho čas a za rohom nie je žiadna veľká výstava. Na jeho tvári sa odráža spokojnosť a už nie je pod tlakom. Je streda 24. novembra, v Madride je premiéra Gran Turismo 5, kde je odhalené X1 a na druhý deň má Yamauchi opäť o dôvod na širší úsmev.

S Polyphony Digital započali jazdu, ktorú bude síce treba ladiť, ale už teraz vie, že to stálo za to. Zaujímalo by nás, či ho viac vyťažuje presúvanie z hotela do hotela alebo odpovedanie na otázky zvedavcov, ktorí ho prenasledujú na každom kroku s fotoaparátmi, diktafónmi a mikrofónmi.

Dnes, 25. novembra konferenčná miestnosť luxusného hotela, ktorý sme našli podľa odparkovaného strieborného Nissanu GT-R, praská vo švíkoch. Každučké miesto okrúhleho stola je plné a počet ľudí sa zdvojnásobil – vraj, aby prišla rada na každého. V našom slote ani ostré lakte nepomohli a nedali sa položiť všetky otázky. Všetky tu zaznamenané boli kladené novinármi z celého sveta.

Môžete objasniť, čo sa stalo s projektom Gran Turismo for Boys? Jedného času ste vraveli, že bude súčasťou GT5.

Stále je to niečo, čo by som veľmi rád urobil, ale GT5 nás stála oveľa viac času, ako sme predpokladali. Máme ešte veľa práce pred sebou, aby sme ju zdokonalili. Možno neskôr, keď sa všetko ukľudní a premyslíme ďalší postup.

Sledujete vývoj žánru racingov? Aký je váš názor na konkurenciu, ktorá je už na trhu?

Ešte v roku 1997 sme boli v izolácii, ale dnes je na trhu množstvo racingových hier, čo je pre žáner len dobre.

Interview: Kazunori Yamauchi

Podpora 3D prišla do hry v pokročilej fáze vývoja, aký má vplyv na gameplay a aký je váš názor na 3D všeobecne?

Integrácia 3D neprišla o päť minút dvanásť, spolu so Sony sme na nej pracovali a testovali ju približne dva roky. Myslím, že 3D technológia sa momentálne nachádza v stave, kedy má obrovské možnosti.

Sám som pochyboval o priamom vplyve tohto efektu na gameplay. Dôvodom bolo, že v 80-tych rokoch sa na plátna dostávalo veľa 3D filmov a na mňa, ako veľkého filmového fanúšika, vtedy pôsobili obmedzujúco. Myslel som, že 3D neponúkne viac.

Odkedy sme mali možnosť pracovať s 3D, sa môj názor zmenil, dokonca si myslím, že je to pre ľudstvo krok vpred. Dovoľte mi to vysvetliť. Dejiny nám ukázali, že všetko od jaskynných malieb, cez olejomaľby až po modernú fotografiu, všetko, čo sme zanechali, bolo zaznamenané v 2D.

Prvýkrát v histórii sa dostávame do doby, kde sú 3D obrazy realitou. Neunáhlime sa preto v záveroch, má skutočne nekonečné možnosti.

Aká je odozva zo strany online komunity na Gran Turismo 5?

Včera bola online služba GT5 v kritickom stave. Data centrá boli nastavené, aby obslúžili pol milióna pripojení, avšak toto číslo bolo prekročené, čo vyústilo do problémov so sieťou.

Dizajn GT5 integruje online a offline časti, problémy online ovplyvňovali offline hru. Momentálne sme zvýšili počet pripojení na serveri na jeden milión, čo je dvojnásobok. Budeme sledovať, čo sa stane ďalej.

Takisto sme obdržali množstvo požiadaviek na regulačné nastavenia pre online hru. Pozajtra, 27. novembra, uvoľníme nový update, ktorý umožní nastaviť limity pre výkon a váhu áut v otvorených lobby. Hra je ako žijúci organizmus, zatiaľ čo mi sa tu bavíme, rastie.

Na tlačovke ste hovorili o novom začiatku pre GT sériu, môžete rozvinúť túto tému ako aj vysvetliť, čo na hre potrebujete ešte zdokonaliť?

Všetky časti Gran Turisma sú veľmi náročné na vývoj. Je veľký rozdiel medzi niečim, čo je skompletované a čo je dokončené. Medzi oboma je obrovský kopec práce, dokonca sa niekedy musíte niečoho zbaviť, čo ste už mali a začať od začiatku. To nám zabralo najviac času.

Ako som už spomínal, pracujeme na update pre 27. november s rozšírenou sadou nastavení pre hru a zvýšenie zážitku. Myslím, že najťažšie bude nájsť koniec na tejto dlhej ceste.

Prečo nie je možné vypínať zapínať model poškodenia?

To je niečo, čomu sa bude venovať update 1. decembra, ktorý k vizuálnemu pridá aj mechanické poškodenie a navyše možnosti ich zapínať a vypínať.

Koľko updatov plánujete pre tento rok?

Gran Turismo bola kedysi hra vydaná na disku, ktorý keď sa dostal k zákazníkom, tým to skončilo. Dnes je všetko online a našou úlohou je počúvať milióny hráčov z komunity a naplniť ich očakávania. Frekvencia vydávania updatov je od toho závislá. Nemôžem povedať, koľko ich presne bude alebo kedy budú. Čo môžem sľúbiť, je, že sa vynasnažíme urobiť všetko preto, aby ste mali ten najlepší zážitok z jazdy.

Ďalšia nemenej dôležitá skutočnosť je, že ja sám hrám hru tak ako vy, tak často ako sa len dá a tak dlho ako sa dá. Ja takisto pripomienkujem požiadavky tímu.

Interview: Kazunori Yamauchi

Myslíte, že ste s Gran Turismom 5 narazili na výkonový strop s PS3 a pre ďalšie zlepšenia budete potrebovať PS4?

Po výkonovej stránke sa z PS3 dá dostať viac, dokonca aj v decembrovom update plánujeme optimalizovať systém. Bude bežať rýchlejšie. Stále je tu priestor pre zlepšovanie.

Plánujete updatovať štandardné modely na prémiové?

Rozdiel medzi prémiovými a štandardnými modelmi áut je v čase a počte pracovnej sily investovanej do výroby každého z nich. Prémiové zaberajú, samozrejme, najviac času, pretože je nutné prepracovať presne interiér, ako aj exteriér. Už teraz si môžete všimnúť, že niektoré modely boli upgradnuté a existujú v oboch verziách. Postupne plánujeme pridávať viac prémiových modelov.

Koľko trvá modelovanie jedného prémiového modelu?

Približne šesť mesiacov.

Kto rozhoduje o tom, ktoré auto bude prémiové a ktoré štandardné?

Rozhodujem o spolu s tímom, ktorý modeluje autá.

Ďakujeme za rozhovor.


napísal spacejunker 3.12.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
INTERVIEW: KAZUNORI YAMAUCHI


PS3

Vývoj: SCEE / Polyphony Digital
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24. november 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19863)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk