Titul Squad dostal KickStarter kampaň, bude to vojnová akcia od autorov Project Reality |
Nástupca módu Project Reality sľubuje taktickú FPS so sto hráčmi na jednom bojisku, tímovou hrou a nenahraditeľnou komunikáciou.
Autori módu Project Reality, ktorý svojho času okúzlil core hráčov Battlefield II, sa spojili do štúdia Offworld Industries s jediným cieľom. Preniesť staručký mód do modernej podoby a tentokrát ako vlastnú hru. V ich čele stojí Sniperdog (známy tiež ako Merlin), novú taktickú FPS pomenovali jednoducho Squad a vyvíjajú ju na Unreal Engine 4. Už sme sledovali ich prechod cez Greenlight a teraz ponúkajú hráčom možnosť podporiť ich projekt prostredníctvom KickStarteru.
Od ostatných FPS sa odlíši dôrazom na tímovú spoluprácu a komunikáciu. Kvôli tomu vyrazia do boja maximálne deväťčlenné jednotky, ktoré sa však ďalej spoja do maximálne päťdesiatčlenných tímov. Na jednom bojisku sa vďaka tomu bude stretávať až sto hráčov. Budú, samozrejme, potrebovať rozľahlé otvorené mapy a väčšina z nich vznikne na základe reálnych lokalít a satelitných dát z GIS (Geographic Information Systems). Offworld však ponúkne aj menšie bojiská pre priame súperenie menších skupín (5v5 a 8v8). O komunikáciu sa postarajú kanály zapracované priamo do hry, aby nebolo nutné spúšťať komunikačné programy tretích strán.
V Squad sa nebude iba ničiť, ale aj budovať. Tímy budú mať hlavnú základňu, ale výhodné bude opevniť si strategické body a zriadiť improvizovanú základňu blízko bojovej línie. Silu opevnenia a jeho zbraní ovplyvní kvalita zásobovania z pôvodnej základne, o ktorú sa budú musieť opäť postarať hráči sami. Ochrániť vlastné zásobovacie línie a narušiť tie súperove má byť rovnako dôležité ako zabratie strategických bodov. Výstavba základne sa pridá k bojom a obsluhe tanku či motorky. Na bojisku teda bude vždy čo robiť.
Charaktery budú vyzbrojené podľa špecializácie. Guľometník, ostreľovač, granátnik, člen posádky obrneného transportéra, pilot helikoptéry, veliteľ jednotky, inžinier, zdravotník, prieskumník i bežný strelec. Každý dostane svoju dôležitú úlohu. Rambov schopných postarať sa o seba sami tu nenájdete. Do konfliktu sa dostanú frakcie s profesionálnymi vojakmi i nepravidelné jednotky.
K čo najrealistickejšej simulácii moderného bojiska patrí aj prepracovaná balistika a mierenie prepočítavané na serveroch. Na strane serveru sa budú prepočítavať aj spôsobené zranenia a vojak strelený do nohy určite nepošprintuje za najbližším medikom. S vyvažovaním dôležitosti medika a pomoci zraneným vojakom majú autori Project Reality už pomaly 10 rokov skúseností a ťahanie zraneného spolubojovníka z bojiska do bezpečia má patriť k najsilnejším momentom príbehu každého zápasu.
A keďže autori povstávajú z komunity móderov, vôbec by nás nemala prekvapiť, že podpora módov a vytváranie vlastných nových misií bude neoddeliteľnou súčasťou hry už od launchu finálnej verzie, ktorej bude predchádzať dlhšia early access fáza. Potešia aj prisľúbené turnaje a machinima nástroje, ktoré snáď dajú vzniknúť pár pekným in-game príbehom. Autori k tomu potrebujú vyzbierať aspoň 184 tisíc kanadských dolárov, po prvom dni majú na konte 60 tisíc. Remake máp z Project Reality, ruské a britské ozbrojené jednotky i vrtuľníky nájdeme medzi dodatočnými cieľmi kampane.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 125
- RECENZIA: Tainted Grail: The Fall of Avalon 11
- Fake AI startup používal k odpovediam 700 indických inžinierov 25
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Leaknuté video z Battlefieldu ukazuje deštrukciu 65
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Offworld Industries / Offworld Industries Štýl: Akcia / Taktická
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|