Cossacks 3 plne v 3D, v stopách Back to War a s módmi |
Štúdio pracuje na piatich úplne nových historických kampaniach pre rôzne národy, v ktorých sa dostaneme do rozhodujúcich konfliktov ich dejín.
V máji mnohých z nás potešila správa o príprave strategickej hry Cossacks 3. Dobrých real-time stratégií je už roky ako šafranu a Cossacks 3 prichádza, aspoň čiastočne, od tvorcov celej série Cossacks – GSC Game World. Toto štúdio bolo ale zatvorené v roku 2011 a vývojový tím rozpustený s tým, že časť ľudí odišla do Vostok Games (Survarium) a časť do 4A Games (Metro: Last Light). Spoločnosť však prežila a v roku 2014 poskladala nový tím z pôvodných aj nových ľudí.
Štúdio sa rozhodlo nenadviazať na Cossacks II a namiesto toho pripravujú hru čo najpodobnejšiu prvému dielu, presnejšie, samostatne hrateľnej expanzii Back to War. Hry majú mať 80 až 95 percent spoločných prvkov. Prečo?
„Ľudia si skutočne veľmi užívali hranie prvého Cossacksu, druhý sa už nepredával tak dobre. Dôvodom bola komplexnejšia hrateľnosť. Druhá hra sa viac podobá šachu, je menej dynamická, pokým prvá je ako Formula 1. Peňaženky hráčov rozhodli, že pôvodný Cossacks bol lepší. Preto sme si povedali, že nebudeme znovu vynaliezať koleso a vrátime sériu k úspešným základom,“ povedal Evgenij Grigorovič, šéf vývojového štúdia a mladší brat Sergeja Grigoroviča, známejšieho spoluzakladateľa štúdia.
Ten zároveň pozval móderov, aby sa nezabudli pozrieť na možnosti, ktoré im štúdio dodá spolu s Cossacks 3. Plánujú veľkú podporu móderskej komunity a uvoľnia toľko nástrojov pre prácu s ich jednoduchým enginom, že hra sa vraj bude dať považovať za semi-open source projekt. Možné by mali byť aj totálne konverzie.
Spolu s oznámením prišlo iba pár obrázkov a objavili sa pochybnosti o tom, či Cossacks 3 bude plne 3D s možnosťou otáčania kamery, Game World preto poskytlo dôkaz v podobe krátkeho videa. Zároveň sa však ospravedlňuje za zníženú kvalitu spôsobenú kompresiou a prikladá zábery s pôvodnou kvalitou.
Hráčov má potešiť 5 historických kampaní za rôzne národy (celkovo ich pri vydaní bude v hre 12, neskôr môžu pribudnúť ďalšie). Budú to nové kampane vytvorené od nuly, venované zaujímavým historickým udalostiam rôznych období. Hra môže najviac potešiť ľudí so záujmom o dejiny a kampane budú založené na skutočných historických udalostiach, ale ich cieľom nie je sledovať ich priebeh autenticky a krok za krokom, skutočné udalosti poslúžia iba ako ihrisko pripravené na vstup hráča. Zoznam kampaní je zatiaľ tajomstvom, ale pôjde o udalosti rozhodujúce o osude národov, zaujímavé a rozmanité, aj keď možno nie všetkým známe.
Multiplayer je zatiaľ pripravený na 7 živých či AI hráčov, štúdio sa pokúša optimalizáciou toto číslo zdvihnúť aspoň na 8.
Hra bude pripravená na operačné systémy Windows, Mac a Linux, rozbehať by ju mali bez väčších problémov aj staršie zostavy a vydanie máme očakávať v posledných mesiacoch roka 2015. Prím pritom bude hrať digitálna Steam verzia, dostupnosť retail krabice závisí na dohodách s lokálnymi distribútormi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 58
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Júlové hry 17 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Koch Media / GSC Game World Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|