Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

Jedna z prvých populárnych survival MMO hier predala 3 000 000 kópií a snáď už našla svoj smer.

PC
pridal roberto 4.1.2016 o 21:23 pod hry
Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

HRY > NOVINKY >

fiogf49gjkf0d

Tak ako pred rokom, aj dnes môžeme povedať, že Rust ešte stále nevyšlo a štúdio Facepunch Studios pokračuje v rozvíjaní a zdokonaľovaní alfa-verzie. Koľko toho vývojári stihli za uplynulý rok?

Na prelome rokov 2014 a 2015 sa ešte mnohí hráči držali originálnej verzie, tzv. “starého Rust-u“ a ďalší už pravidelne fungovali na serveroch so skúšobnou verziou “nového Rust-u“ postaveného s pomocou najnovšej verzie Unite enginu, krajšou grafikou a hlavne novými, veľkými procedurálne generovanými mapami.

Autori si jednoducho uvedomili, že sa s pôvodným konceptom ocitli v slepej uličke a pôvodné princípy preniesli do novej hry. Rust však zostal survival MMO v post-apokalyptickom svete bez zombíkov. Tí vôbec nie sú potrební, ľudia sú bezcitní aj za nich, navzájom sa okrádajú, ničia si aj tie najdlhšie opevňované obydlia, vraždia sa v spánku (keď je majiteľ postavy offline) a na preplnených serveroch s nedostatkom zvierat sa slušne rozšíril kanibalizmus.

Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

Okrem neustáleho odstraňovania desiatok bugov (za ktorými sa prirodzene objavujú ďalšie) sa do hry dostala C4 či funkčná helikoptéra a k nej aj raketomet. Hráči využívajú barikády, kuše i kone, veľké pece, granáty a už na začiatku roka našli na veľkých vygenerovaných mapách aj cesty. Hra sa krôčik po krôčiku zlepšuje, obnovuje to, čo bolo stratené prechodom na nový engine a zdá sa, že niektorí hráči sa počas roka vrátili a zároveň pribudli noví.

Rust v decembri oznámil, že prekonal hranicu 3 miliónov predaných kópií. Takmer dva z troch miliónov boli predané počas roka 2014 a 900 tisíc minulý rok. Rust už dávno nebojuje iba s DayZ či 7 Days To Die, do spopularizovaného žánra survival MMO hier naskočili i H1Z1, Ark: Survival Evolved a ďalší veľkí hráči, podľa zverejnených štatistík si však Rust aj tak každý mesiac zahrá 12 až 15 tisíc hráčov. Zo štatistík tiež vyplýva, že polovica hráčov vydržala v hre aspoň 20 hodín a 15 % z nich to už potiahlo až nad 100 odohraných hodín.

Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

A kedy teda hra vypláva z early access prístavu a postaví sa realite zoči voči? S vysokou pravdepodobnosťou to nebude v roku 2016. Keď raz bude v hre približne všetko, čo by malo byť vo finálnej verzii, začne sa s poriadnym vyvažovaním hrateľnosti, ladením detailov a komunita sa má pripraviť aj na menej časté aktualizácie, zaháľať sa však nebude.

Prvý štvrťrok 2016 má byť venovaný XP systému, skúsenostným bodom zachovávaných aj po smrti postavy, nákresoch dostupných iba od určitého levelu postavy a trom kategóriám skillov – prežitiu, craftingu a fyzičke. Druhý štvrťrok má byť venovaný anti-grindovacím opatreniam a zlepšeniam v oblastiach prežitia, farmárčenia, fauny, budovania a generovania máp.

Okrem oficiálnych PvP i PvE serveroch fungujú aj tzv. módované servery a niektoré komunity dokázali s hrou divy, vďaka čomu si mnohí hráči krátia čakanie hraním rôznych alternatívnych režimov. Obrázky nižšie sú z budovateľského Rustomaniacs serveru.

Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko

Jedným z najobľúbenejších módov je Battle Royale, rýchle boje o prežitie na neustále sa zmenšujúcom území inšpirované populárnym modom do hry Arma III. Na serveri s modom Battlefield sa zasa hráči objavujú na pláži už vyzbrojení a okamžite sa púšťajú do divokých prestreliek v snahe dostať sa trochu ďalej a spravidla sa zaradiť medzi úspešných sniperov. Podobne založený je Gungame fungujúci na UK Wasteland serveri. Hráči ale začínajú s revolverom a za každé zabitie sa dostávajú k lepšej zbrani, sami zomierajú a po smrti sekerou sa vracajú k horším zbraniam. Je toho ale ešte viac vrátane tímového boja červených proti modrým a mini-hry v štýle Splatoon:

Napriek mnohým mínusom a časti hráčov, ktorí sa už nemienia nikdy vrátiť, je 83 % zákazníckych Steam recenzii ešte nedokončenej hry kladných, a to sa ich behom dvoch rokov nazbieralo takmer 112 tisíc. Mimochodom, český hráč s prezývkou Taygete Morningstar sa pýši 3 745 nahranými hodinami, v prepočte 156 dňami.


Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko  Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko  Rust postúpil o pár krokov vpred, ale do cieľa je ešte ďaleko
Páči sa mi!




PC

Vývoj: Facepunch Studios
Štýl: MMO / Survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 8.2. 2018
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#100


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk