Rust - krok vpred a krok vzad? |
Survival MMO s predbežným prístupom zmenila počas roka 2014 smer a začala takmer odznova.
Rust pôvodne tvoril spolu s DayZ a 7 Days to Die trojlístok zombie survival sandbox titulov, ktoré minulý rok v decembri takmer naraz vstúpili medzi hry v Steam early access a otvorili alfa-verzie svojich post-apokalyptických svetov najnedočkavejším hráčom. 6Y6R7-HHXIP-WTTY2 DayZ odvtedy pokračuje v mravenčej práci smerom ku krutej zombie MMO, 7DtD vsádza na svoj svet postavený z voxelov so singleplayer, PvE aj PvP režimami, ale Rust ešte stále iba hľadá vlastný smer a vlastné miesto na hráčskom nebi.
Rust najprv vsadil na prežitie v divočine na mape bez veľkých miest plných pokladov a slobodnú hráčsku komunitu. Nová postava vstupuje na mapu celkom nahá a spolieha sa iba na jeden veľký kameň v ruke, ale môže sa dopracovať až k výstavbe obrovského hradu a zložitých zbraní. Autori sa však rozhodli strhnúť kormidlo a povedali si, že zombíkov vlastne vôbec nepotrebujú a celá hra by mohla byť väčšia, krajšia a lepšia. Celé mesiace teda pracovali a pripravili základ novej hry vystavanej v najnovšej verzii Unity enginu. Okrem grafiky sa zmenila hlavne mapa. Namiesto jedného malého známeho sveta má teraz každý server vlastnú, veľkú, procedurálne vyganerovanú mapu s niekoľkými typmi prostredí, jaskyňami a limitom hráčov posunutým až na 500. V nových svetoch môžu hráči plávať (pozor na plávanie v rieke s ľadovou vodou, hrozí podchladenie a smrť!), skúšajú ich cyklické zmeny počasia, objavil sa kanibalizmus a vo vreckách sa objavili fyzické kľúče, bez ktorých sa dvere svojmu pánovi dobrovoľne neotvoria.
Nič to však nemení na tom, že hráči sú svedkami rebootu a momentálne si môžu vybrať medzi hraním starej verzie, o ktorú sa však už nikto veľmi nestará a novým, tzv. experimentálnym režimom. Už jeho označenie však napovedá, že hráči sa opäť musia pripraviť na neduhy rannej alfa-verzie. Väčší a tým pádom prázdnejší svet zrazil fps na kolená a navyše opäť zmenil atmosféru hry, čo nepotešilo časť už fungujúcej komunity. V každom prípade sa Rust vyberá vlastnou cestou, vývojárom rozhodne nechýba odvaha a s novým enginom má hra ešte väčší potenciál a nový obsah bude môcť pribúdať rýchlejšie. Jeho hráči sa ale musia vyzbrojiť trpezlivosťou svätcov a dúfať, že to nakoniec dobre dopadne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 36
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 28
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 127
- Nové Alza dni zľavy spustené 4
- Čo AMD prinesie do RDNA 5 GPU čipov? 83
- Informácie teraz hovoria, že nový Xbox príde v roku 2027, dopĺňajú špecifikácie 74
- Slovenskí vývojári chystajú realistický simulátor električiek Elektronka: Bratisla 45
- Intel ukázal prvý čip na jeho novej 18A architektúre 30 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Facepunch Studios Štýl: MMO / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|