Pamätáte si ešte 7 Days to Die? |
Súputník DayZ a Rust netrhá partiu a tiež zostáva dobre zabarikádovaný v early access bunkri.
Survival hier pre viac hráčov v otvorenom svete je naozaj požehnane a preto niet divu, že si na niektoré kúsky za celý rok ani nespomenieme. Priam žiarivým príkladom je 7 Days to Die, hra, ktorá sa zúčastnila prvej veľkej vlny post-apokalyptických hier a v decembri 2013 vhupla do Steam Early Access programu spolu s DayZ a Rust. 7 Days to Die teda nevznikla ako klon niečoho iného v tomto žánri a vybrala sa vlastnou cestou s voxelovaným, teda jednoducho zničiteľným svetom, výstavbou obydlí , kopaním ochranných priekop a neustálym hľadaním surovín.
Dokonca ani nie je založená na PvP súperení a mnohí hráči v nej strávili desiatky až stovky hodín sami alebo v kooperácii s hŕstkou známych. Možno Minecraftom bol inšpirovaný denný/nočný cyklus, kvôli ktorému sa cez deň buduje alebo hľadá čo najlepšie útočisko a noc treba proste prežiť, pretože tam vonku číha nebezpečenstvo na každom kroku.
Počas roka 2015 vydalo nezávislé štúdio The Fun Pimps tri veľké aktualizácie, ale bohužiaľ sa nezdá, že by sa hra akokoľvek priblížila ku skutočnému vydaniu. Autori sa možno nechali inšpirovať konkurenčným Rustom a tiež zmenili engine, prešli na Unity 5. Získali tak prístup k mnohým novým funkciám, odleskom svetla od vody či uveriteľnejšej oblohe a zmenili, opravili či pridali odhadom 500 ďalších vecí. Alfa 12 potom priniesla podobnú nálož a k tomu hlavnú hviezdu - Mini Bike, ale aj zmeny počasia a venovali sa audiu i fyzike.
Od aktualizácie "Alfa 13" sú v hre "hi-res zombíci a zvieratá" s novými animáciami, programátori rozdelili telá tak, aby sa zombík nedal zabiť strieľaním do ruky či nohy a do bojov sa pokúsili pridať trochu viac fyziky. Úplne novou výzvou má byť zohľadňovanie teplôt, aby sa hráči báli prechladnutia i kolapsu z tepla. Naozaj obsiahla aktualizácia ale zmenila asi všetko od zberu surovín, inventára, craftingu, až po minimapu a v neposlednom rade systém progresu v jednotlivých skilloch.
Znelo by to veľmi dobre, lenže veľa vecí bolo urobených alebo odskúšaných iba na polovicu a čo nová funkcia, to nové bugy. Niektoré sťažnosti hráčov sú naozaj bizarné vrátane pádov frameratu na 5 fps, prehriatie organizmu za horúceho počasia počas plávania v jazere, tichý spawn zombíkov hneď vedľa hráča a mnohé ďalšie. Možno sa z toho štúdiu ešte podarí vyhrabať a obrovské zmeny po optimalizácii a vyladení prinesú ovocie, ale na to si budeme musieť počkať. Takže, možno o rok...
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 294
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 110
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 47
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- X-Files reboot je už v príprave 65 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Telltale / Fun Pimps Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|