Herný biznis Microsoftu je ziskový a stále rastie |
Počas finančného stretnutia Microsoftu prezentovali Amy Hood, Nadella a aj Phil Spencer hernú oblasť firmy.
Počas finančného stretnutia Microsoftu prezentovali Amy Hood, Nadella a aj Phil Spencer hernú oblasť firmy.
CFO Microsoftu Amy Hood zhrnula že hernú oblasť firma, je zisková a rastúca. Zároveň je kritická pre budúcnosť firmy. Celosvetový herný trh má totiž 110 miliárd dolárov a stále rastie. Microsoft v tomto trhu je doma a vie v ňom efektívne konkurovať. Zároveň im hry otvárajú nové možnosti ziskov ako predplatné, alebo vysielanie obsahu.
Doplnil to CEO Microsoftu Nadella, ktorý dodal, že Xbox Live je najväčšia sociálna herná sieť a má rovnako najväčšie tržby. Najnovšie už Xbox Live spája Xbox One a PC používateľov do jednej silnej základne.
Týmto užívateľom ponúkajú nové služby a biznis modely ako Xbox Game Pass, alebo aj Beam streamovanie, ktoré je ďalšou fenomenálnou vecou, keďže hry už nie sú len o hraní, ale aj o pozeraní. Tam zmena každého PC na streamovaciu stanicu rozširuje možnosti hráčov. Popritom sa streaming rozširuje aj mimo hier do vývojárskej oblasti a umenia.
Toto všetko podľa Nadellu spája body okolo hrania a rozširuje ich do novej formy vyjadrovania, všetko je previazané cez Xbox Live. Na obrázku ukázal samotné prepojenia.
Phil Spencer na stretnutí nechýbal a viac porozprával o hraní, typoch hier a ďalších možnostiach expandovania. Dopĺňa obraz o hernom trhu a hovorí, že na svete sú 2 miliardy hráčov a od roku 2012 sa trh zdvojnásobil.
Je to vďaka tomu, že prakticky všetky zariadenia s obrazovkou môžu slúžiť na hry. Hráči tak vstupujú do sveta hier cez rôzne zariadenia, vrátane konzol. Tie si hráči kupujú keďže chcú hrať parádny obsah a vedia, že obsah je to, čo vťahuje ľudí do cyklu a preto by mali investovať do svojho first party obsahu ako Minecraft, Halo alebo Forza.
Herné tituly zároveň vťahujú užívateľov do sociálnej siete Microsoftu a budujú lojalitu. Xbox Live sa stáva miestom, kde majú priateľov a kde stretávajú nových priateľov, s ktorými sú následne v spojení. Počtu mesačne aktívnych užívateľov rastú, na každom ich zariadení a streamovanie pomáha pritiahnuť užívateľov aj z mobilných zariadení. Minecraft to robí veľmi dobre v mobilnej sfére.
Beam umožňuje nové interkatívne inovácie medzi hráčmi a divákmi. Vytvára to ako zábavu, tak aj peniaze pre streamerov (najnovšie viac hodín totiž hráči sledujú hry ako hrajú). Zároveň avatari sú veľmi dobrý biznis pre spoločnosť a to vďaka predaju vecí a oblečení.
Samotné hry zároveň budú viesť aj nárast Mixed Reality zariadení a HoloLens, pri oboch je to jeden z hlavných faktorov. Spomenul tu aj to, že Xbox Live môže dostať virtuálnu podobu, kde hráči budú môcť vstúpiť do Xbox Live, stretnúť sa v miestnostiach s priateľmi a komunikovať s nimi priamo.
Dodáva, že retail hry síce si stále vedú dobre, hlavne veľké hry tam robia veľký biznis, zároveň sa už veľa peňazí investuje do free 2 play a Games as service hier, ktoré si udržiavajú hráčov. Xbox Live je základom tohto systému, bez ohľadu na to na ktorej platforme hráči hrajú. V poslednom štvrťroku 2016 malo Xbox Live prvý štvrťrok, kedy zarobil miliardu dolárov. Vývojári prišli na to nie len ako predávať svoje veľké hry cez Xbox Live ale aj ako monetizovať slabšie tituly.
Súčasťou toho všetkého je aj cloud. Je to niečo o čom Microsoft nerozpráva hráčom, keďže je to časť pre vývojárov. Vývojári chcú stavať hry ako služby s miliónmi užívateľov a divákov. V tomto im pomáha Azure Cloud a Xbox Live, ktoré im odomknú možnosti. Preto Microsoft veľa investuje do Azure a jej nástrojov, aby každý vývojár mohol vyťažiť čo najviac.
Spencer to uzavrel tým, že herný biznis teraz prechádza digitalizáciou ako každý iný biznis a ich pozícia na Xbox Live s first party assetmi a možnosťou osloviť zákazníkov na každom zariadení zaisťuje silné postavenie do budúcnosti. Dodal, že Microsoft bude na E3 hovoriť o vlne nových veľkých hitov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 104
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 47
- Nové zľavy pred Vianocami 25
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 86
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 68 zobraziť viac článkov >

















