Advertisement

História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku

Okrem očakávaní od tohto ročníka máme skvelý čas aj na to, aby sme si zaspomínali, ako vlastne toto podujatie vzniklo.

PC
PS4
Xbox One
pridal Gam_er 10.6.2017 o 13:33 pod hry
História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku

HRY > NOVINKY >

E3 2017 začína už tento víkend s tým, že prinesie mnohé zaujímavé aj prekvapivé oznámenia. To, čo na nej všetci očakávame, sme si zhrnuli v samostatnom článku, no okrem očakávaní od tohto ročníka máme skvelý čas aj na to, aby sme si zaspomínali, ako vlastne toto podujatie vzniklo. Pohodlne sa usaďte a poďte sa s nami pozrieť do histórie jedného z najväčších sviatkov hráčov.

História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku

Predtým, než svoju púť odštartovalo E3 (Electronic Entertainment Expo), zastávala jeho funkciu výstava CES (Consumer Electronics Show), ktorá sa konala 2 krát ročne. Bola tu zimná show, ktorá sa konala v Las Vegas a letná, ktorá prebiehala zvyčajne v Chicagu. CES v tomto prípade bola nepochybne skvelá výstava, najmä pokiaľ ide o veľkosť, avšak ľudia, ktorí sa po nej prechádzali len sťažka tušili, ktorá jej časť a čo presne sa týka práve videohier. CES bola totiž výstava, ktorú ste prioritne navštívili preto, aby ste videli najnovšie inovácie v automobilových alarmoch, chladničkách, stereofónnych zariadeniach a telefónoch.

V začiatkoch tejto výstavy bolo dokonca prízemie kongresového centra vyhradené pre pornografiu s tým, že niektoré z najväčších herných spoločností mali svoje ukážky hneď nad tým, teda na prvom poschodí. Na CES ste tak mohli nájsť naozaj mnohé veci, no problémom bolo, že výstava bola prehustená a stávala sa nepriehľadnou.

História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku

S herným priemyslom sa tu zaobchádzalo ako so škaredým bratom elektronického priemyslu a to viedlo k tomu, že sa v roku 1995 čiastočne oddelil. Počas zimnej show boli totiž všetky videohry a ich prezentácie presunuté do veľkého stanu z hlavnej výstavnej plochy. Dejiskom bolo Las Vegas v mesiaci január. Ak ste sa tak chceli pozrieť na videohry, museli ste opustiť hlavnú výstavnú plochu, ísť von cez vietor a dážď len preto, aby ste sa dostali do svojej oblasti.

Výsledkom toho bolo vytvorenie Interactive Digital Software asociácie (IDSA, teraz známej ako ESA). Vďaka nej sa už predstavenia a výstavy hier neopierali o generické združovanie, ale výrobcovia hier začali túto asociáciu brať ako svoju obchodnú organizáciu. Raz sa s jej pomocou zúčastnili výstavy CES, kde bol prístup k hrám síce už odlišný, no stále to nebolo ono. IDSA tak oznámila plán pre spustenie svojej vlastnej výstavy a keď to počula SEGA of America, okamžite vyjadrila svoju podporu. Nintendo of America a ďalší výrobcovia hardvéru resp. konzol naďalej podporovali CES (nezabudnite, že išlo o rok 1994, éru Super NES a Genesis).

História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku

Začiatkom roka 1995 však IDSA oznámila, že plánuje organizovať výstavu nazvanú Electronic Entertainment Expo – E3. SEGA však v tom čase mala väčší vplyv a predstavitelia spoločnosti Nintendo tak nemali na výber, než pri sledovaní SEGY, ako sa registruje, len prehltnúť svoju pýchu. E3 už od svojho začiatku nikdy nebola malá show. Začínala totiž s viac ako 50 tisíc účastníkmi, pričom ich počet vyvrcholil na čísle 75 tisíc. V roku 2007 bola menšia verzia podujatia otvorená len pre 10 tisíc účastníkov. 

Významné míľniky E3:

11. – 13. máj 1995 – prvá E3 výstava, ktorá už vtedy dokázala zaujať počtom návštevníkov, kde prišlo viac ako 50 tisíc ľudí.

19. – 21. jún 1997 – výstava sa konala v Atlante, kde boli odhalené najpopulárnejšie FPS. Konala sa tu tiež jedna z prvých súťaží v oblasti offline e-športov, turnaj Red Annihilation Quake.

17. – 19.máj 2001 – E3 sa konalo v Los Angeles, kde zostalo doteraz, prišlo 62 tisíc návštevníkov, čo predstavovalo 37,78% nárast oproti predchádzajúcemu ročníku.

18. - 20. máj 2005 – prvý krát, kedy sa E3 konferencie vysielali v televízii, na výstavu prišlo viac ako 70 tisíc ľudí, čo je vlastne dodnes neprekonaným rekordom.

10. – 12. máj 2006 – výstava zaznamenala okolo 60 tisíc návštevníkov, čo predstavovalo 14,29% pokles oproti minulému roku. Koncom júla tak ESA oznámila, že expozícia výstavy bude zmenšená a reštrukturalizovaná. V októbri bol tak podrobne uvedený nový formát výstavy a hoci bola pôvodne vnímaná ako výstava otvorená len pre profesionálov v hernom priemysle, v posledných rokoch sa rozrastala a zahŕňala viac blogerov a účastníkov, ktorí neboli vnímaní ako profesionáli patriaci do herného biznisu. Mnoho z týchto osôb tak bolo z E3 vylúčených, na základe čoho ESA oznámila, že budúci ročník E3 bude prijímať účastníkov len na základe pozvánky.

Pôvodne sa špekulovalo, že z dôvodu týchto zmien mohli byť nezávislí vývojári vylúčení a následne poškodení. To predovšetkým pre väčšie herné spoločnosti. ESA im však v konečnom dôsledku poskytla pozvanie, s priestorom pomenovaným "The Indie Games Showcase". Tento krok bol však výrazne kritizovaným tými, ktorí boli v hernom priemysle na vyššej hierarchickej pozícii, vrátane herného dizajnéra Willa Wrighta (séria The Sims, SimCity, Spore...).

11. – 13. júl 2007 – účasť na 13. ročníku E3 prilákala iba 10 tisíc návštevníkov, predovšetkým kvôli novým pravidlám a zmierneniu povahy tejto show.

15. – 17. júl 2008 – ďalší ročník prepadol účasťou zníženou len na 5 tisíc ľudí, čo je 50% pokles oproti vlaňajšku

2. – 4. jún 2009 – výstava sa vrátila do predchádzajúceho formátu, ktorý mala pred jej reštrukturalizáciou. Bola výrazne rozšírená z hľadiska veľkosti a bola tiež znovu sprístupnená širšej verejnosti. Táto E3 bola veľmi dobre prijatá hernými vývojármi, ktorí boli predchádzajúcimi dvoma ročníkmi poriadne sklamaní. Prišlo 41 tisíc návštevníkov, čo bolo zlepšenie o 720%.  

13. - 15. jún 2017 - Tento rok nastáva ďalší veľký míľnik pre E3 a to otváranie sa verejnosti. Tento rok už nie je potrebná akreditácia a už sa tam dostane aj 15 000 hráčov. ESA sa tak snaží reagovať na ďalší odchod spoločností a spraviť výstavu atraktívnejšou pre každého.


História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku   História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku   História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku
História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku   História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku   História E3 výstavy - vznik a najväčšie míľniky tohto herného sviatku
Páči sa mi! (+2)





Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk