Kojima: Keby som Death Stranding konzultoval s komunitou, nikdy by som nebol schopný priniesť niečo nové |
Kojima prezrádza viac o svete Death Stranding a jeho vízii priniesť niečo, čo tu ešte nebolo. Zároveň hovorí, že potom ako prvýkrát skúsil otvorený svet už sa k uzavretému nemôže vrátiť.
Hideo Kojima pripravuje momentálne očakávaný projekt Death Stranding, ktorý napriek niekoľkým prezentáciám pôsobí stále dosť záhadne. Vo svojom najnovšom rozhovore prezradil zopár vecí, ktoré do celej hry vnášajú viac svetla.
Jednou z kľúčových vecí bol fakt, čo svojou hrou chce vlastne povedať a akú správu má k ľuďom niesť:
„V skutočnom svete boli všetci izolovaní alebo oddelení od niekoho. Izolácia je niekedy vnímaná ako trend. Online tiež. Všetci sú v spojení so svetom, preto je vlastne témou Death Stranding prepojenie, ale nie priame spojenie. Chcem, aby hráči počas hrania priamo premýšľali o svete ako takom, nielen o samotnom hernom zážitku. Čo znamená prepojiť alebo izolovať samozrejme zostáva tajomstvom hry.
Chcem, aby ste si ju užili. Ale po jej dohraní chcem, aby ľudia otvorili oči a povedali si niečo v zmysle "och, to by mohlo znamenať toto alebo hento." Dúfam, že v hra vo vás zanechá tento efekt po."
Kojima sa vyjadril aj k otvorenému svetu a všetkému, čo tvorba hier v tejto podobe prináša. Skúsenosti nabral najmä s Metal Gear Solid: The Phanom Pain:
„Nuž, po skúsenostiach s hrou v otvorenom svete sa nemôžete vrátiť k iným veciam. Myslím to najmä z dôvodu interaktivity. Samozrejme, existujú aj iné spôsoby, ako vytvoriť hru, napríklad lineárne tituly. Nemôžem sa však vrátiť po tom, čo som mal skúsenosť s herným svetom vo veľkom meradle. Problém je však v technológii.
Vytvorenie otvoreného sveta je, samozrejme, technicky náročné. Hráč má najväčšiu možnú slobodu v otvorenom svete. Preto si nikdy nie ste istí, čo bude robiť a neviete sa pripraviť na konkrétne situácie. V tomto kontexte je rozprávanie príbehov v hre otvoreného sveta najväčšou výzvou. Keďže existuje čoraz viac slobody, znamená to, že príbeh niekedy narúša rozptýlenie. Akonáhle sa svet v hre otvorí, príbeh sa v istej miere môže posunúť do úzadia. V Death Stranding sme však nechceli znižovať jeho dôležitosť. Fanúšikovia mojich hier určite nebudú sklamaní.”
Kojima tiež odmietol vývoj hier založený na komunikácii s komunitou, ktorý je v posledných rokoch populárny najmä v online tituloch. Vývojári komunikujú s hráčmi, počúvajú ich požiadavky a hráči sa rovnako podieľajú aj na samotnom výsledku. To však nie je cesta, ktorú by Kojima presadzoval:
„Pre mňa toto nie je možnosť. Keby som to urobil, nebol by som schopný vyskúšať nové veci. Pri začatí nového projektu je najhorším nepriateľom zvyčajne vaša rodina. Rodina v zmysle vašich zamestnancov alebo dôverníkov. Je to preto, že keď si vypočujú váš nápad, budú vám hovoriť, že toto jednoducho nebude úspech, nikdy sme nič také nevideli. A toto je presne ten bod, kedy vytvoríte niečo nové.”
Kojima chce v Death Stranding chce priniesť niečo nové, čo tu ešte nebolo. Zároveň už spomenul aj štýl multiplayeru, ktorý prirovnáva k Spider-verse.
"Miles si myslí, že je jediný Spider-Man, potom sa z Spider-Manom stávajú aj rôzne postavy z rôznych alternatívnych dimenzií."
Čo prakticky znamená to, že každý hráč má svoju hru a prepája sa s ostatnými hráčmi v určitých miestach. Teda niečo ako vymienanie si vecí, alebo boli spomínané stopy iných hráčov.
Ako sa mu to podarí uvidíme už 8. novembra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 58
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Sony, 505 Games / Kojima Productions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|