Ktoré sú podľa vývojárov najvýraznejšie novinky v Xbox Series X konzole? |
Windowscentral vyspovedal niekoľko vývojárov a pýtal sa ich, čo je najdôležitejším prídavkom do novej Xbox Series X konzoly. Väčšinou sa zhodovali na raytracingu a rýchlosti načítavania. Spomenutá bola aj možnosť 120 fps.
Kevin Floyer-Lea z Rebellionu hovorí, že hardvérovo akcelerovaný raytracing je veľmi vítaná funkcia do budúcnosti. Prostredia budú viac realistické a dynamické, ale dodáva aj to, že raytracing dokáže viac ako len to, dokáže zvýšiť realitu zvuku vďaka vypočítaným odrazom. Dokáže vymodelovať aj šírenie zvuku pre AI, čo bude veľmi dôležitá vec pre stealth hry. Rovnako nextgen zvládne aj realtimeové prepočítavanie balistiky na veľkú vzdialenosť s veľkou presnosťou. Všetko to bude dôležité pre ich novú Sniper Elite hru.
SSD umožní hrám vytvoriť nádherné realistické prostredia a to veľmi rýchlo. Hovorí, že hľadanie nových vecí na streamovanie bude dôležitou časťou tejto generácie. Rovnako aj streaming animácií bude veľká zmena. Detailné animácie teraz budú môcť mať postavy v pozadí a nebudú sa musieť pohybovať rovnako.
Vývojár Ori Gennadiy Korol sa pre zmenu teší na možnosť vysokých rozlíšení a 120Hz, čo konečne priblíži konzoly k možnostiam PC. Myslí si, že to je práve ten next-gen skok, na ktorý sa čakalo.
Pridalo sa aj Coalition, z ktorého Mike Rayner hovorí, že Xbox Series X výrazne prekonal očakávania. A to hlavne v I/O operáciách, čo umožní detailnejšie svety, väčšie svety pri množstve dát, ktoré sú dnes potrebné. Xbox bol presne navrhnutý, aby prekonal tieto problémy. Hovorí, že bez úprav sa rýchlosť načítavania zvýšila 4 krát, s novým DirectStorage API, novou hardvérovou dekompresiou môžu ešte viac zvýšiť výkon a znížiť zaťaženie CPU. K tomu Sampler Freedback (načítavanie textúr len vtedy, keď ich systém potrebuje) umožní zmeniť to, ako sa svety budú nahrávať, ako aj vizuálne detaily prostredí. Môžu byť detailnejšie a ísť aj za obmedzenia veľkosti pamäte.
Vývojár Long Dark sa rovnako teší na rýchlosť nahrávania, hardvérový raytracing a to hlavne pre možnosť simulovania fyzicky presného počasia, čo sa špeciálne v jeho hre zíde. Dokáže pomocou raytracingu meniť ako zvuk, tak aj fyziku podľa toho, kde je viac snehu, alebo kde sa sneh topí.
Alexandre Sabourin zo Snowed in Studios hovorí, že raytracing umožní realistickejší a flexibilnejší art, nebude potrebné všetko predpripravovať. Celé to bude znamenať pre grafiku veľmi veľa, vývojári budú ponúkať nové nápady, ktorými budú tlačiť túto technológiu a prinesie to veľké zmeny. Spolu s tým budú vďaka výkonu môcť byť svety väčšie, interaktívnejšie a zachytia aj viac obsahu. Umožní to vývojárom viac sa venovať samotnej hre ako tomu, ako obchádzať obmedzenia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 62
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 149
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 28
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 34
- RECENZIA: Mario Kart World 104
- RECENZIA: F1 25 18
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Xbox Games Showcase začne o 19:00 117
- Nové mega zľavy spustené 29
- ROG Xbox Ally handheldy boli predstavené 75 zobraziť viac článkov >