Shawn Layden považuje vývoj AAA hier kvôli zvyšujúcim sa nákladom za neudržateľný a volá po kratšej hrateľnosti |
Bývalý šéf PlayStation hovorí o tom, ako cena hier zostáva stále rovnaká, no náklady rastú niekoľkonásobne a prichádzajú do bodu, kedy sa to už nedá udržať.
Shawn Layden, bývalý šéf PlayStation, volá po zmene vo vývoji väčších a drahších hier, pričom opisuje štandardný postup pri vývoji AAA hier ako neudržateľný. Spomína tu aj The Last of Us Part 2, ktoré uvádza ako ultimátny príklad, keďže mal šancu sledovať vývoj ešte pred svojím odchodom v októbri minulého roka.
Postupom času totiž vývoj veľkých AAA titulov narástol, je odvážnejší, dlhší a oveľa drahší. Prvé The Last of Us ponúka zhruba 15 hodín hrateľnosti, zatiaľ čo vývoj hry trval 3 a pol roka. Pokračovanie prináša cca 25 hodín hrania a vývoj trval 6 rokov. Sony síce nezverejnilo rozpočet na tieto dve hry, no podľa dĺžky vývoja je hádam každému jasné, že sa pekne navýšil.
Shawn Layden spomína na časy, kedy produkčný rozpočet aj tých najväčších hier bol 1 milión dolárov. Teraz sa odvoláva na spoločnú teóriu ľudí z herného odvetvia, že náklady na vývoj sa zdvojnásobujú každou novou generáciou hardvéru:
"Problém s týmto modelom vývoja AAA hier je, že je jednoducho neudržateľný. Súčasná generácia dosiahla náklady na vývoj až na hranicu 150 miliónov dolárov. Nemyslím si, že v budúcej generácii môžeme tieto čísla zobrať a vynásobiť ich dvoma a myslieť si, že budeme rásť. Myslím si, že priemysel ako celok by sa mal nad týmto problémom zamyslieť. Zainteresovaní by si mali sadnúť a odpovedať si na otázky, čo chcú vyvinúť, aké sú očakávania publika a aký spôsob je najlepší na šírenie príbehu, ktorí chcú vyrozprávať.
Je ťažké pri každej adventúre cieliť na hranicu 50 - 60 hodín hrateľnosti, pretože postupne to bude oveľa drahšie dosiahnuť. Nakoniec sa dostanete do situácie, že budete musieť zavrieť niekoľkých kreatívnych a zaujímavých vývojárov a zrušiť ich príbehy, ktoré chcú vyrozprávať, pretože nedosiahnu stanovený zisk vzhľadom na rozpočet. Toto sa musí prehodnotiť."
Laydenovo rozprávanie pokračuje tým, že sa pozastavuje pri cene hier, ktorá už dlhý čas zostáva na konkrétnej hranici:
"Odkedy som v tomto biznise začal, bolo to 59,99 dolárov / eur. Stále to tak je, ale náklady na vývoj hier stúpli desaťkrát. Ak nemáte cenovú pružnosť a vaša volatilita je obrovská, udržať si tento model sa stáva ťažším. Myslím, že budúca generácia v tomto smere bude narážať."
Možným riešením problému by podľa Laydena mohla byť kratšia dĺžka hier. Najmä starší hráči majú stále menej a menej času na nové hry, ktoré často ani nedokončia kvôli ich dĺžke. Shawn Layden v praxi naráža na rovnaký problém a verí, že kratšia herná doba umožní hráčom dokončiť viac titulov a vývojárom umožní náročnejšie a presvedčivejšie rozprávanie:
"Keď sa na tento problém pozrieme, myslím, že všetkým nám napadne pravdepodobne jediné riešenie. Položme si teda otázky. Uprednostnili by ste 5 ročný vývoj hry, aby ste priniesli 80 hodín hrateľnosti alebo by ste radšej išli do 3 rokov vývoja, ktoré prinesú 15 hodín hernej doby? Aké by boli náklady? Dá sa to považovať za plnohodnotný zážitok?
Nuž, osobne ako starší hráč by som uvítal návrat k 12 až 15 hodinovej hernej dobe (AAA tituly). Zvládol by som dokončiť viac hier a rovnako, ako v prípade dobre editovanej literatúry či postrihaného filmu, aj tu by sa vytvoril priestor pre lepšie a presvedčivejšie rozprávanie príbehu. Je to niečo, čo by som rád videl v tomto biznise."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 61
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 87
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Parametre RTX 5070 Super leaknuté 101
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16 zobraziť viac článkov >