Sony si zaregistrovalo patent, ktorý zrejme naznačuje plány na PS5 Pro a aj konzolu s nižším výkonom |
Podľa patentu Sony eventuálne ráta aj s PS5 Pro s duálnym GPU, respektíve s nízkovýkonnou verziou primárne na streamovanie
Sony si zaregistrovalo nový patent, ktorý sa týka výkonnejšej verzie PS5 konzoly (PS5 Pro). Má duálne GPU a ďalšie možnosti. Žiadosť bola podaná v januári 2019 s tým, že detaily boli zverejnené v týchto dňoch. Najzaujímavejšie z toho duálne APU, čo by sa malo postarať o poriadne navýšenie výkonu, aj keď je to skôr v teoretickej rovine. Totiž jedno APU s 20 Tflops grafikou nebude ešte dlho reálne a preto je reálnejšia možnosť pridania do konzoly dvoch celých APU čipov na jednom sockete (z obrázku to vyzerá, ako keby mali HBM pamäť priamo na sebe)
Pritom by tam boli dva celé čipy aj s kompletným prístupom k pamäti, alebo skúmajú aj možnosť rozdelených dvoch čipov, pričom druhý by bol pomocný čip bez prístupu k pamäti.
Sú tu však aj náznaky menšej a lacnejšej verzie konzoly PS5 s výkonovo limitovaným čipom APU alebo SoC, ktorý bol špeciálne navrhnutý pre službu PlayStation Now. Išlo by o konzolu, ktorá by mala len základný výkon.
Skôr než sa spustí búrlivá diskusia treba povedať, že ide len o patent, nie komerčné oznámenie, takže sa môže, ale nemusí stať realitou. Rovnako je dôležitá interpretácia patentov, ktorá vychádza len zo zverejnených informácií a od reality sa môže líšiť.
Čo sa týka výkonnejšej verzie PS5, nazvime ju zatiaľ PS5 Pro, patent hovorí o výhodách použitia viacerých GPU v dvoch Procesoroch a ich vzájomnom prepojení. Oficiálne predstavená PS5 používa jeden 7 nm SoC čip od AMD vybavený Navi GPU a Zen 2 CPU. Hlavným cieľom PS5 Pro patentu je predstaviť možnosti grafiky, ktorá ponúkne k jednému GPU lokálny aj sieťový prístup.
Patent však pri dvojitom GPU uvádza tiež značné prekážky, ktoré treba vyriešiť po technologickej stránke. Už len to, že Navi technológia sama o sebe nemá crossfire prepojenie viacerých grafík. Spomína aj frame buffer manažment pre rendering. Popisy sú však mimoriadne podrobné a snažia sa pokryť aspoň základné riešenia problémov. Vylepšený model PS5 by teoreticky mohol cieliť na 8K, ktoré by zvládal podobne ako PS5 rozlíšenie 4K. Samozrejmosťou by boli teda kompromisy. Patent uvádza aj zvýšenie spotreby a otázne by bolo chladenie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 10
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 91
- RECENZIA: NHL 26 37
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 62
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43 zobraziť viac článkov >