Jeff Yates (viceprezident Havoku) poskytol GameSpotu interview, ktorého hlavnou témou bola (ne)vhodnosť použitia grafických kariet pre potreby fyzikálnych výpočtov. Článok smeruje k jednoznačnému záveru: Havok pokladá použitie GPU na fyziku za lepší nápad ako riešenie od AGIEA (samostatná fyzikálna karta - PPU). Preto inžinieri spoločnosti tvrdo pracujú na verzii Havok-FX, ktorá bude pracovať priamo s grafickými procesormi. Táto verzia sa má objaviť už začiatkom budúceho roka. Čoskoro by sme sa teda mali dočkať reálnejších kolízií medzi objektami, dynamiky ľudského tela, dynamiky tekutín, simulácie vlasov a oblečenia atď. bez nutnosti dokupovania špeciálneho hardvéru.
Najväčším otáznikom celého nápadu je samozrejme problematika výkonu. „Nezožerie“ takto upravený Havok toľko výkonu, že grafická karta nebude stíhať robiť to, na čo je primárne určená? V Havoku tvrdia, že nie, a že moderné grafiky s podporou Shader Model 3 by s paralelným spracovaním grafiky a fyziky nemali mať problém (a samozrejme stále ostáva možnosť dokúpiť si druhú kartu do SLI resp. Crossfire).
Článok s podobnou tematikou sa objavil aj na xbitlabs. Z neho sa dozviete, že celá „finta“ bude postavená na tzv. „Debris Primitive“, čo sú objekty, s ktorými sa dá pracovať v reálnom čase práve pomocou SM 3.0.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 128
- RECENZIA: Where Winds Meet 48
- Aký mobil pod vianočný stromček? Lacný, strednú triedu, alebo drahý? 24
- Valve naznačuje cenu pripravovaného Steam Machine 110
- Slovenský superpočítač PERUN dosiahol historický úspech v rebríčku TOP500 najvýkon 36
- Prvý Micro RGB TV od Samsungu je už vystavený v Bratislave. Stojí ako auto... 69
- Ubisoftu Assassin's Creed Shadows prekonal očakávania, Black Flag remake zrejme pr 27
- Gothic Remake ukazuje vylepšené súboje 21
- Nominácie na Steam hru roka sú spustené spolu s výpredajom na Čierny piatok 14
- Aké smart hodinky na Vianoce? 63 zobraziť viac článkov >













