Jeff Yates (viceprezident Havoku) poskytol GameSpotu interview, ktorého hlavnou témou bola (ne)vhodnosť použitia grafických kariet pre potreby fyzikálnych výpočtov. Článok smeruje k jednoznačnému záveru: Havok pokladá použitie GPU na fyziku za lepší nápad ako riešenie od AGIEA (samostatná fyzikálna karta - PPU). Preto inžinieri spoločnosti tvrdo pracujú na verzii Havok-FX, ktorá bude pracovať priamo s grafickými procesormi. Táto verzia sa má objaviť už začiatkom budúceho roka. Čoskoro by sme sa teda mali dočkať reálnejších kolízií medzi objektami, dynamiky ľudského tela, dynamiky tekutín, simulácie vlasov a oblečenia atď. bez nutnosti dokupovania špeciálneho hardvéru.
Najväčším otáznikom celého nápadu je samozrejme problematika výkonu. „Nezožerie“ takto upravený Havok toľko výkonu, že grafická karta nebude stíhať robiť to, na čo je primárne určená? V Havoku tvrdia, že nie, a že moderné grafiky s podporou Shader Model 3 by s paralelným spracovaním grafiky a fyziky nemali mať problém (a samozrejme stále ostáva možnosť dokúpiť si druhú kartu do SLI resp. Crossfire).
Článok s podobnou tematikou sa objavil aj na xbitlabs. Z neho sa dozviete, že celá „finta“ bude postavená na tzv. „Debris Primitive“, čo sú objekty, s ktorými sa dá pracovať v reálnom čase práve pomocou SM 3.0.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 135
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 61
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 50
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >