Ubisoft ide s veľkými svetmi do cloudu, predstavil Ubisoft Scalar systém |
Cloud je budúcnosť živých herných svetov a Ubisoft tam už mieri.
Cloud je budúcnosť živých herných svetov a Ubisoft tam už mieri. Predstavil Ubisoft Scalar, svoj nový systém na simuláciu takýchto svetov. Konkrétne nejde o nový engine, ale doplnok do enginov, ktorý umožní akcelerovať ich procesy prostredníctvom cloudu.
Ako prvý s týmto enginom pracuje Ubisoft Stockholm, ktorý práve pracuje na novej značke v akčno adventúrovom štýle.
Ubisoft k tomu hovorí:
- Hry využívajúce Ubisoft Scalar môžu využívať prakticky neobmedzené množstvo výpočtového výkonu, a tak spustiť čokoľvek od virtuálnych svetov nevídanej veľkosti a hĺbky až po veľmi detailné simulácie, ktoré by inak neboli možné.
- Vďaka nezávislému umiestneniu mikroslužieb v cloude umožňuje Ubisoft Scalar vývojárom aktualizovať a vylepšovať jednu službu bez toho, aby to ovplyvnilo ostatné, alebo dokonca pridávať nové funkcie či komponenty do hry bez prerušenia herných relácií.
- Cieľom Ubisoft Scalar je odstrániť technické obmedzenia pre vývojárov hier, čo umožňuje
A ako to pomôže? V zásade svety budú môcť byť stále živé, či už singleplayerové alebo multiplayerové. Totiž lokálne PC alebo konzoly nezvládnu emulovať celý svet v reálnom čase a preto vždy je napríklad premávka, ľudia, zvieratá generované len na časti sveta okolo vás. V cloude môže simulácia bežať neustále a hra si z neho vždy načíta všetko, čo potrebuje. Rovnako môže cloud počítať fyziku napríklad pri explóziách, deštrukciu okolia. Všetky zmeny prostredia si vie ukladať a zároveň prostredie by mohlo byť veľmi rozsiahle. Rôzne z týchto vecí sme mohli vidieť napríklad v Microsoft tituloch ako Crackdown 3, Flight Simulator alebo aj Sea of Thieves.
Uvidíme, ako to Ubisoft zvládne v praxi a či s tým reálne pôjdu aj do singleplayerového žánru. Pre singleplayer je totiž využitie cloudu veľmi drahé a muselo by sa to nejako preplatiť. Ideálnejšie je to pre multiplayer, kde sa jeden svet generuje pre všetkých a nemusí sa počítať samostatne pre každého hráča.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 130
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 116
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- DOJMY: Titan Quest II 36
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 42
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >