Ubisoft ide s veľkými svetmi do cloudu, predstavil Ubisoft Scalar systém |
Cloud je budúcnosť živých herných svetov a Ubisoft tam už mieri.
Cloud je budúcnosť živých herných svetov a Ubisoft tam už mieri. Predstavil Ubisoft Scalar, svoj nový systém na simuláciu takýchto svetov. Konkrétne nejde o nový engine, ale doplnok do enginov, ktorý umožní akcelerovať ich procesy prostredníctvom cloudu.
Ako prvý s týmto enginom pracuje Ubisoft Stockholm, ktorý práve pracuje na novej značke v akčno adventúrovom štýle.
Ubisoft k tomu hovorí:
- Hry využívajúce Ubisoft Scalar môžu využívať prakticky neobmedzené množstvo výpočtového výkonu, a tak spustiť čokoľvek od virtuálnych svetov nevídanej veľkosti a hĺbky až po veľmi detailné simulácie, ktoré by inak neboli možné.
- Vďaka nezávislému umiestneniu mikroslužieb v cloude umožňuje Ubisoft Scalar vývojárom aktualizovať a vylepšovať jednu službu bez toho, aby to ovplyvnilo ostatné, alebo dokonca pridávať nové funkcie či komponenty do hry bez prerušenia herných relácií.
- Cieľom Ubisoft Scalar je odstrániť technické obmedzenia pre vývojárov hier, čo umožňuje
A ako to pomôže? V zásade svety budú môcť byť stále živé, či už singleplayerové alebo multiplayerové. Totiž lokálne PC alebo konzoly nezvládnu emulovať celý svet v reálnom čase a preto vždy je napríklad premávka, ľudia, zvieratá generované len na časti sveta okolo vás. V cloude môže simulácia bežať neustále a hra si z neho vždy načíta všetko, čo potrebuje. Rovnako môže cloud počítať fyziku napríklad pri explóziách, deštrukciu okolia. Všetky zmeny prostredia si vie ukladať a zároveň prostredie by mohlo byť veľmi rozsiahle. Rôzne z týchto vecí sme mohli vidieť napríklad v Microsoft tituloch ako Crackdown 3, Flight Simulator alebo aj Sea of Thieves.
Uvidíme, ako to Ubisoft zvládne v praxi a či s tým reálne pôjdu aj do singleplayerového žánru. Pre singleplayer je totiž využitie cloudu veľmi drahé a muselo by sa to nejako preplatiť. Ideálnejšie je to pre multiplayer, kde sa jeden svet generuje pre všetkých a nemusí sa počítať samostatne pre každého hráča.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 26
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 49
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 29
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 55
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Epic rozdáva hru Blood West 5
- Zomrel Vince Zampella, tvorca Medal of Honor, Call of Duty a Titanfall značiek 80 zobraziť viac článkov >













