Intel predstavil Xe Super Sampling, svoju alternatívu k DLSS a FSR |
Zdá sa, že Xe Super Sampling bude niečo medzi FSR a DLSS.
Intel na GDC predstavil svoju verziu upscalingu obrazu a to XeSS - Xe Super Sampling. Ten je niečo podobné ako DLSS, keďže využíva aj AI.
Intel ponúkne 5 nastavení kvality XeSS a to od Ultra Quality s 1.3 zväčšením až po Ultra performance s trojnásobným zväčšením.
Hlavnou zmenou oproti štandardným temporálnym upscalingom, ktoré používajú bežne autori hier a ktoré používa aj FSR 2.0, bude mať deep learning, ktorý bude eliminovať temporálne prvky a zároveň funkcia nahradí aj antialiasing.
Zdá sa, že deep learning tu skôr funguje na odstraňovanie temporálnych efektov ako na samotný upscaling.
Intel ukázal eliminovanie ghostingu, kde ukázal porovnanie štandardného temporálneho upscalingu s ich verziou, kde už nie sú opakované prvky z predchádzajúcich frejmov.
Zatiaľ je otázne, či dosiahne kvality DLSS a ako sa s nim porovná, ale minimálne pôjde na všetkých GPU. Najlepšie má ísť na Intel kartách, keďže je na ne postavená.
Funkcia bola ukázaná na hre Dolmen, ale ťažko sa to porovnáva z videa:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 13
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 113
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 55
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- DOJMY: Anno 117: Pax Romana 0
- Článok: Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) 12
- Hollow Knight: Silksong dnes vyšiel na PC a konzolách a je aj v Game passe 79
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 20
- Porovnanie RTX Hair funkcie v Indiana Jonesovi 43 zobraziť viac článkov >