Intel predstavil Xe Super Sampling, svoju alternatívu k DLSS a FSR |
Zdá sa, že Xe Super Sampling bude niečo medzi FSR a DLSS.
Intel na GDC predstavil svoju verziu upscalingu obrazu a to XeSS - Xe Super Sampling. Ten je niečo podobné ako DLSS, keďže využíva aj AI.
Intel ponúkne 5 nastavení kvality XeSS a to od Ultra Quality s 1.3 zväčšením až po Ultra performance s trojnásobným zväčšením.
Hlavnou zmenou oproti štandardným temporálnym upscalingom, ktoré používajú bežne autori hier a ktoré používa aj FSR 2.0, bude mať deep learning, ktorý bude eliminovať temporálne prvky a zároveň funkcia nahradí aj antialiasing.
Zdá sa, že deep learning tu skôr funguje na odstraňovanie temporálnych efektov ako na samotný upscaling.
Intel ukázal eliminovanie ghostingu, kde ukázal porovnanie štandardného temporálneho upscalingu s ich verziou, kde už nie sú opakované prvky z predchádzajúcich frejmov.
Zatiaľ je otázne, či dosiahne kvality DLSS a ako sa s nim porovná, ale minimálne pôjde na všetkých GPU. Najlepšie má ísť na Intel kartách, keďže je na ne postavená.
Funkcia bola ukázaná na hre Dolmen, ale ťažko sa to porovnáva z videa:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 28
- RECENZIA: The Precinct 16
- Detaily k 89 miliónom Steam účtov sú na darknete na predaj 33
- Epic spustil Mega výpredaj a rozdáva Dead Island 2 29
- HBO znovu premenovalo streamovaciu službu MAX 67
- Vývoj GTA VI sa rozbehol naplno v roku 2020, odklad na rok 2026 má pomôcť dosiahnu 76
- Apple namiesto toho, aby odsúhlasilo Fortnite pre USA, zablokovalo hru na iOS glob 41
- Samsung predstavil svoj supertenký Galaxy S25 Edge 34
- Vylepšená trilógia S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone príde na PC a konzoly 60
- Red Dead Redemption 2 údajne mieri na Switch 2 a dostane update na nové konzoly 60 zobraziť viac článkov >