Fortnite dostalo s novou kapitolou aj Unreal engine 5.1 |
Epic práve spravil veľký krok dopredu ako pre Fortnite, tak hlavne pre aplikáciu svojho Unreal enginu 5.
Epic práve spravil veľký krok dopredu ako pre Fortnite, tak hlavne pre aplikáciu svojho Unreal enginu 5. Konkrétne vo Fortnite je už 5.1 verzia Unreal Enignu a zároveň hra dostáva Nanite, Lumen Global Illumination a Reflections, Virtual Shadow Maps a Temporal Super Resolution.
Hlavne je tu prvá aplikácia Lumenu, ako v otvorenom prostredí, tak na zeleni v 60 fps hre. Čo je veľký skok hlavne pre dynamické nasvietenie. Prakticky je Fortnite ako masívna testovacia platforma pre ich technológie, ktoré následne uvidíme aj v iných hrách.
Tieto technológie sú samozrejme len pre PC, Xbox Series XS a PS5. Plus na cloude, či už v Game Passe, alebo Geforce Now.
A čo technológie vlastne robia?
- NANITE - nanite ponúka možnosť detailnej architektúry s množstvami polygónov a dynamickým LOD. Napríklad samotné stromy teraz majú 300 000 polygónov a každý kameň, kvet alebo tráva je modelovaná samostatne.
- LUMEN - Lumen je technológia odleskov ponúkajúca kvalitné ray tracované odrazy na lesklých materiáloch a vode. Zároveň ponúka realtime globálne nasvietenie pri 60 fps a svetlo tak bude vnikať do budov, odrážať sa a nasvieti okolité plochy. Zároveň všetky obleky už reagujú na svetlo a odrážajú ho na blízke plochy.
- VIRTUAL SHADOW MAPS - prichádzajú aj vysoko detailné tiene, kde budú detaily veľmi presné a všetko bude vrhať správny tieň.
- TEMPORAL SUPER RESOLUTION (TSR) - Unreal engine má aj svoj vlastný upscaling
Nanite má vlastné nastavenie v hre, ktoré na PC zapnete, len ak máte zapnutý DX12 režim. Pri zapnutom Nanite sa zmenia tiene na Virtual Shadows, ktoré môžu mať nastavenie High alebo Epic.
Ak máte zapnuté Nanite, môžete zapnúť aj Lumen Global Illumination. To sa zapne vtedy, ak prepnete Global Illumination na Lumen High alebo Lumen Epic. Zároveň ak zapnete Reflections na Lumen High alebo Lumen Epic, zapnú sa aj realtimeové odlesky.
Nakoniec musíte zapnúť Hardware Ray Tracing, ak chcete, aby Lumen využíval grafickú kartu na odlesky. Ak to nezapnete, bude ich prepočítavať cez procesor.
Nový update však aktuálne vypol DLSS, keďže ho ešte autori musia s týmito novými funkciami pretestovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila megavýpredaj 20
- PS5 Pro má ponúknuť 45% rýchlejšiu grafiku ako PS5, pridá aj AI upscaling 327
- V PlayGoSmart práve spustili zľavy až do 70% 6
- RECENZIA: Robin Hood - Sherwood Builders 10
- PS5 konzola dostala nový update 25
- PS Plus Premium a Extra hry predstavené 50
- Detailnejšie špecifikácie PS5 Pro 142
- Star Citizen 1.0 sa blíži 54
- Pozrite si 23 minút z hrania českej FPS Gray Zone Warfare 18
- Na Steame odštartoval jarný výpredaj 49 zobraziť viac článkov >