Bývalá riaditeľka vo Valve hovorí o tajomstve cesty k úspechu hernej spoločnosti |
Vyjadrila sa tak na konferencii GDC 2025.
Monica Harrington, jedna z pôvodných vedúcich pracovníčok a prvá marketingová riaditeľka Valve, na konferencii GDC 2025 zdôraznila, že kľúčom k dlhodobému úspechu v hernom priemysle je jednoducho dôvera. Podľa nej je tak nevyhnutné, aby vám ľudia v tomto odvetví ako vývojárom verili, ak chcú byť na scéne dlhodobo.
Harrington taktiež zdôraznila, že snaha "zachrániť" nekvalitnú hru môže poškodiť reputáciu vývojárskej spoločnosti. Spomenula svoju skúsenosť s projektom v Microsofte, kde napriek počiatočnej eufórii začala pochybovať o kvalite hry na základe spätnej väzby od technických tímov. Harrington svoje vyjadrenie, ktorým dokázala jednoducho zrušiť vývoj hry zhrnula takto:
„Cítila som sa sebavedomo, že viem, ako propagovať hru. Potrebovala som len hru, ktorá by si zaslúžila stať sa hitom. Postupom času som si však začala uvedomovať, že o tejto hre nepočúvam práve najlepšie veci. Vtedy som mala pomerne blízko k technickým tímom a jednou z vecí, ktoré som robila, bolo prechádzať sa po chodbách a snažiť sa zachytiť atmosféru, ktorá sa často neodrážala v oficiálnych správach, ktoré som pravidelne čítala. Výsledok bol jasný - jednoducho som z toho nemala dobrý pocit. Neskôr, na jednom zo stretnutí, som dokázala tú hru nepriamo zrušiť len tým, že som sa opýtala: „Ste si istí?“
Podľa nej platí, že dobrý marketing musí byť postavený na pravde. A to fanúšikovia veľakrát cenia.
„Vždy sa snažíme prezentovať produkt v tom najlepšom svetle, ale zároveň musíme zostať úprimní. Dôveryhodnosť nie je niečo, čo môžete minúť alebo si dovoliť stratiť,“ zdôraznila Harrington, a pripomenula, že aj Valve zo stola zmietlo niekoľko hier: „Viem, že sa občas stávalo, že recenzenti, ľudia, ktorých úlohou je hodnotiť tieto produkty, dávali najavo svoje pochybnosti. A ak ste tomu venovali skutočne pozornosť, mohli ste si všimnúť: ‚Tá vec, z ktorej sme všetci nadšení? Zdá sa, že tento človek z nejakého dôvodu nereaguje nadšene.‘“
Harrington taktiež vyzdvihla ľudí pracujúcich v PR, ktorí boli podľa nej tí skutoční géniovia v hernom marketingu. Na základe všímania si drobností vedeli vždy dôležité informácie sprostredkovať firme a pýtať sa ich otázky, podobne ako psychológ. Je teda naozaj úctyhodné, koľko ľudí v pozadí herného vývoja vie neustále zachraňovať meno spoločnosti a brániť zlým krokom.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 90
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 164
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 47
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 92
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 42
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 157
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31 zobraziť viac článkov >














