Bývalá riaditeľka vo Valve hovorí o tajomstve cesty k úspechu hernej spoločnosti |
Vyjadrila sa tak na konferencii GDC 2025.
Monica Harrington, jedna z pôvodných vedúcich pracovníčok a prvá marketingová riaditeľka Valve, na konferencii GDC 2025 zdôraznila, že kľúčom k dlhodobému úspechu v hernom priemysle je jednoducho dôvera. Podľa nej je tak nevyhnutné, aby vám ľudia v tomto odvetví ako vývojárom verili, ak chcú byť na scéne dlhodobo.
Harrington taktiež zdôraznila, že snaha "zachrániť" nekvalitnú hru môže poškodiť reputáciu vývojárskej spoločnosti. Spomenula svoju skúsenosť s projektom v Microsofte, kde napriek počiatočnej eufórii začala pochybovať o kvalite hry na základe spätnej väzby od technických tímov. Harrington svoje vyjadrenie, ktorým dokázala jednoducho zrušiť vývoj hry zhrnula takto:
„Cítila som sa sebavedomo, že viem, ako propagovať hru. Potrebovala som len hru, ktorá by si zaslúžila stať sa hitom. Postupom času som si však začala uvedomovať, že o tejto hre nepočúvam práve najlepšie veci. Vtedy som mala pomerne blízko k technickým tímom a jednou z vecí, ktoré som robila, bolo prechádzať sa po chodbách a snažiť sa zachytiť atmosféru, ktorá sa často neodrážala v oficiálnych správach, ktoré som pravidelne čítala. Výsledok bol jasný – jednoducho som z toho nemala dobrý pocit. Neskôr, na jednom zo stretnutí, som dokázala tú hru nepriamo zrušiť len tým, že som sa opýtala: „Ste si istí?“
Podľa nej platí, že dobrý marketing musí byť postavený na pravde. A to fanúšikovia veľakrát cenia.
„Vždy sa snažíme prezentovať produkt v tom najlepšom svetle, ale zároveň musíme zostať úprimní. Dôveryhodnosť nie je niečo, čo môžete minúť alebo si dovoliť stratiť,“ zdôraznila Harrington, a pripomenula, že aj Valve zo stola zmietlo niekoľko hier: „Viem, že sa občas stávalo, že recenzenti, ľudia, ktorých úlohou je hodnotiť tieto produkty, dávali najavo svoje pochybnosti. A ak ste tomu venovali skutočne pozornosť, mohli ste si všimnúť: ‚Tá vec, z ktorej sme všetci nadšení? Zdá sa, že tento človek z nejakého dôvodu nereaguje nadšene.‘“
Harrington taktiež vyzdvihla ľudí pracujúcich v PR, ktorí boli podľa nej tí skutoční géniovia v hernom marketingu. Na základe všímania si drobností vedeli vždy dôležité informácie sprostredkovať firme a pýtať sa ich otázky, podobne ako psychológ. Je teda naozaj úctyhodné, koľko ľudí v pozadí herného vývoja vie neustále zachraňovať meno spoločnosti a brániť zlým krokom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 42
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42 zobraziť viac článkov >