Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu |
Skutočná deštrukcia sa vracia do Battlefieldu.
Hoci nový Battlefield, plánovaný na neskorší rok 2025, zatiaľ nemá oficiálny názov ani dátum vydania, EA postupne odhaľuje detaily. Najnovší blog z vývojového programu Battlefield Labs sa zameriava na systém deštrukcie, ktorý by mal priniesť veľký návrat k tomu, čo fanúšikovia milovali v starších dieloch série.
Ukážka z alpha verzie hry ukazuje, že budovy sa môžu postupne rozpadať, až kým nezostane len ich „jadro“. Autori zdôrazňujú, že cieľom deštrukcie je:
- taktická variabilita – umožní meniť prostredie v prospech hráča
- intuitívnosť – hneď budete vedieť, čo sa dá zničiť
- hlbší gameplay – zvyšky trosiek po výbuchoch ostávajú na mape a môžu slúžiť ako krytie
Nové mechaniky umožňujú ovplyvniť okolie rôznymi spôsobmi, vrátane použitia rôznych zbraní a vozidiel. Systém sa stále dolaďuje na základe spätnej väzby od hráčov, ktorí sa zúčastnili programu Battlefield Labs, ktorý je otvorený aj pre nových záujemcov.
Filozofia dizajnu: deštrukcia ako taktický nástroj
Cieľom je, aby hráči mohli meniť okolie vo svoj prospech - rozbíjať steny, vytvárať nové cesty, zničiť budovu na elimináciu nepriateľského tímu. Dizajn sleduje zrozumiteľnosť: vizuálne a zvukové signály jasne ukážu, čo sa dá zničiť a aký má deštrukcia dopad.
„Chceme, aby deštrukcia bola prirodzenou súčasťou zážitku z Battlefieldu - intuitívnou, zábavnou a odmeňujúcou.“
Praktické dopady v hre
- Steny je možné postupne prerážať – po zásahu granátom ich neskôr dorazí aj obyčajná paľba.
- Budovy degradujú vizuálne, vytvárajúc tzv. apple-coring efekt, až kým nezostane len základná štruktúra.
- Sutiny ostávajú na bojisku a vytvárajú nové možnosti krytia.
- Rôzne typy povrchov majú rozdielne správanie a vyžadujú špecifické zbrane alebo vozidlá.
Ukážka z pre-alfa verzie ukazuje, ako možno zničiť stenu a prejsť budovou – bez deštrukcie by hráč musel obísť celú stavbu alebo prechádzať schodiskami. Vývojári však upozorňujú, že taktická výhoda platí aj pre nepriateľa – ak si otvoríte nový priechod, môžu ho využiť aj oni.
Testy v Battlefield Labs budú profilovať deštrukciu
V rámci testovania vývojári zbierajú dáta a spätnú väzbu na:
- rozlíšiteľnosť deštrukcie – čo sa dá zničiť a akými prostriedkami
- vedľajšie škody – napríklad dopad sutín
- taktické využitie zničeného prostredia
- balans medzi typmi zbraní a ich vplyvom na deštrukciu.
Z prvých testovacích relácií vývojári riešili problémy so stabilitou serverov, no ďalšie kolá testovania už prebehli hladšie. Zistili tiež, že streľba pôsobí dobre, avšak niektoré zbrane ešte potrebujú doladiť. Pohyb postáv dolaďujú v oblastiach ako šprint v podrepe, kotúľ či preliezanie prekážok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 344
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 125
- RECENZIA: Tainted Grail: The Fall of Avalon 11
- Fake AI startup používal k odpovediam 700 indických inžinierov 25
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Leaknuté video z Battlefieldu ukazuje deštrukciu 65
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: EA / EA Štýl: Akcia / Multiplayer |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|