Marathon bude zrejme odložený |
Sony vraj zrušilo všetky pripravované platené marketingové aktivity okolo hry
Chystaná online akcia Marathon od Bungie sa zrejme opäť ocitla v problémoch. Po sérii kontroverzií a negatívnych správ sa teraz objavila ďalšia, ktorá môže naznačovať odklad hry. Podľa nových informácii Sony zrušilo všetky platené marketingové aktivity, čo je pri titule s tak vysokým profilom nezvyčajný krok.
Informáciu priniesol Colin Moriarty v podcaste Sacred Symbols+, pričom sa odvoláva na zdroj oboznámený s marketingovou situáciou v jednom zo zahraničných trhov.
Marathon pritom už skôr čelil viacerým krízam. Najskôr sa objavil škandál s plagiátorstvom, keď bolo odhalené, že niektoré propagačné materiály a herné assety boli priamo okopírované od nezávislého umelca vystupujúceho pod menom ANTIREAL. Bungie sa síce za incident rýchlo ospravedlnilo a prisľúbilo revíziu všetkých vizuálov, no dôvera bola už čiastočne naštrbená.
Reakcie z prvých herných testov nie sú dobré
Situácia sa ďalej zhoršila po uzavretom alfa teste, ktorý dostal zmiešané až negatívne reakcie. Namiesto plánovanej otvorenej bety boli testy zmenené na „verejné playtesty“ a súčasne sa zrušili aj predobjednávkové a marketingové aktivity, ktoré mali začať v júni. V zákulisí navyše panuje podľa viacerých správ napätie a nespokojnosť.
Morálka v Bungie má byť na bode mrazu a niektorí vývojári dokonca označili vedenie projektu za „toxické a ponižujúce“. Tvrdenia hovoria o tom, že vývojári opakovane varovali pred výlučným zameraním hry na PvP, no boli ignorovaní vyšším vedením.
Zrušenie platených reklám zo strany Sony len posilňuje dojem, že Marathon bude odložený. Vydanie je síce stále oficiálne stanovené na 23. september 2025, ale za súčasného stavu by Bungie riskovalo ešte väčšiu kritiku, ak by sa rozhodlo projekt v tomto stave vydalo.
Oficiálne potvrdenie o odklade zatiaľ neprišlo. Bungie ani Sony sa k situácii verejne nevyjadrili. No vzhľadom na kombináciu interných konfliktov, kontroverzií a krokov zo strany vydavateľa sa čoraz viac zdá, že hra tento rok jednoducho pripravená nebude.
Marathon nie je jediný, reakcie na Fairgame$ tiež nie sú najlepšie
Na pozadí problémov Marathonu stojí aj širší kontext napätia v rámci Sony live-service stratégie. Podobne ako Marathon aj ďalší pripravovaný projekt s názvom Fairgames čelí komplikáciám. Interné testovanie hry, vyvíjanej štúdiom Haven Studios, prinieslo prevažne negatívne reakcie.
Hráči popisovali hrateľnosť ako „nemotornú kombináciu Fortnite a The Division“ a spätne hodnotili ovládanie i celkový zážitok ako slabý. Reakcie na testovanú verziu s názvom Project Hearts vyvolali v štúdiu napätie, ktoré vyústilo až do odchodu jeho zakladateľky Jade Raymond. Aj v prípade Fairgames tak vyvstáva otázka, či bude projekt schopný splniť pôvodné ambície a očakávania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko plánuje o dva roky predstaviť 200-krát výkonnejší procesor ako ponúka AMD či 236
- RECENZIA: Roadcraft 23
- Nový Cyberpunk 2077 nás vráti do Night City, ale pridá aj Chicago 38
- Príbeh Half-Life 3 možno sklame 73
- RECENZIA: JDM: Japanese Drift Master 14
- Porovnanie šiestej epizódy druhej série The Last of Us s hrou 105
- Skutočné boje robotov sú už tu, prvý livestreamovaný zápas robotov bude v nedeľu 4
- Prvé porovnania výkonu RTX 5060 prichádzajú 110
- F1 film dostal prvé hodnotenia od samotných pilotov F1 18
- RECENZIA: Blades of Fire 3 zobraziť viac článkov >