Hytale ešte nemusí byť mŕtve, autor hry hovorí, že by štúdio odkúpil od Riotu |
Autor hry hovorí, že by dal 25 miliónov dolárov za odkúpenie štúdia, aj keď po toľkých zavádzaniach a uliatych peniazoch, to bude len ďalšie vyhlásenie do vetra.
Simon Collins-Laflamme, zakladateľ štúdia Hypixel a pôvodný tvorca ambicióznej sandboxovej hry Hytale, prekvapil fanúšikov tvrdením, že by osobne investoval 25 miliónov dolárov, aby odkúpil projekt od Riot Games a dotiahol ho do konca. Podľa jeho slov bola hra pred viac ako piatimi rokmi najviac dva roky od vydania na PC.
„Dal by som 25 miliónov dolárov len preto, aby som Hytale dokončil. Tak veľmi v to verím,“ napísal Collins-Laflamme na Twitteri. Tvrdí, že počas rokov 2016–2019 bol vývoj v pokročilom štádiu a tím pracoval s obrovským nasadením. „Momentum bolo šialené, každý týždeň pribúdalo množstvo herných prvkov a hra rýchlo smerovala k vydaniu.“
Podľa bývalého hlavného inžiniera Hytale, Kevina Carstensa, sa však projekt postupne potápal pod ťarchou „feature creepu“, teda nekonečného pridávania nových nápadov a zbytočne ambicióznych zmien. Systémy, ktoré boli už vtedy podľa Carstensa ďaleko pred Minecraftom, sa prerábali stále znova, aby boli „ešte lepšie“, čo podľa neho napokon skončilo fiaskom.
Collins-Laflamme v príspevkoch uviedol, že ak by mal šancu, znížil by rozsah projektu – sústredil by sa iba na PC verziu, otvoril časť kódu ako open source a vynechal nedokončené časti, aby hra mohla vyjsť aspoň v beta verzii. Dokonca dodal, že už má k dispozícii skupinu veteránov pôvodného vývojárskeho tímu, ktorí by mu s dokončením pomohli.
Hlavné body vývoja a problémov Hytale:
- Financie: Štúdio v najaktívnejšom období míňalo až 400 000 dolárov mesačne.
- Odložené vydanie: Podľa Collins-Laflamma bola hra v roku 2019 veľmi blízko k hrateľnej verzii.
- Expanzia vízie: Neskôr sa rozsah príbehového režimu a celkových ambícií rapídne zväčšil.
- Zlyhanie manažmentu: Viacerí bývalí vývojári tvrdia, že za krachom stálo skôr vnútorné riadenie ako samotné Riot Games.
- Jedinečný obsah: Hytale obsahovala množstvo inovatívnych prvkov, ako bloky s prehrávaním videa, realtime maľovanie blokov, mini-hry na jednom bloku a pokročilé simulácie vody.
- Nerealistické ciele: Vývojári sú presvedčení, že hra mohla vyjsť už v roku 2021 v minimalistickejšej podobe s komunitnými minihrami a modovacím prostredím.
Collins-Laflamme zároveň dodal, že „všetci na tom len prehrali“ a že doteraz neexistuje hra, ktorá by dokázala spojiť tak rôznorodé umelecké a technické aspekty do jedného celku. Napriek jeho silnému presvedčeniu však zdôraznil, že kúpu od Riot zatiaľ nezvažuje aktívne a musel by si to dôkladne premyslieť aj s rodinou.
Zrušenie Hytale po siedmich rokoch vývoja a po ikonickom traileri s desiatkami miliónov zhliadnutí tak definitívne uzavrelo projekt, ktorý mal byť novou generáciou sandboxových hier inšpirovaných Minecraftom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 118
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 28
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 45
- Číňania predstavili svoju prvú 6nm GPU, mala by byť konkurenciou RTX 4060, ale zat 68
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 73
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- PlayStation čelí hromadnej žalobe v Holandsku za vysoké ceny digitálneho obsahu 112 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Riot / Hypixel studios Štýl: Arkáda
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|