Gamescom 2025: Industria 2, návrat do alternatívneho Berlína |
Zašli sme na krátky výlet do alternatívneho východného Berlína 80. rokov.
Štúdio Bleakmill sa po úspechu svojho debutu vracia s pokračovaním. Industria 2 nadväzuje na príbeh hrdinky Nory, ktorá sa ocitla v alternatívnej verzii Berlína. V tomto svete sa stretáva s organicko-mechanickými nepriateľmi a jej cieľom je nájsť cestu späť domov a prežiť v boji proti umelej inteligencii. Predchádzajúci diel poznačil osobitý mix sci-fi a industriálneho prostredia - a druhá časť naň stavia, no pritom sa snaží ponúknuť väčší rozsah a prepracovanejšie mechaniky.
Aj keď ide o pokračovanie, znalosť prvej hry nie je nutná - príbeh je možné sledovať samostatne. Autori pritom sami interne označujú hru ako „half-like“, čím odkazujú na silný dôraz na atmosféru, imerziu a kombináciu akcie s prieskumom. Zaujímavosťou je, že celý vývoj má na starosti jadro dvoch ľudí - jeden z Berlína a druhý z Veľkej Británie. Aj preto je prostredie mesta spracované veľmi autenticky, keďže tvorcovia vychádzajú priamo z lokálnych architektonických prvkov.
Hra prináša niekoľko noviniek. Inventár a crafting sú tentoraz spracované interaktívnejšie - predmety možno voľne ťahať a kombinovať, pričom výsledkom sú nové nástroje či vylepšené zbrane. Zaujímavým detailom je, že zmeny na zbraniach sú aj vizuálne viditeľné. Materiály na vylepšenia hráč získava od nepriateľov, ktorí po sebe zanechávajú špecifickú substanciu.
Industria 2 tiež rozširuje spektrum nepriateľov. Okrem bežných robotických protivníkov sa objavujú malé, hmyzu podobné stroje, no i špeciálne jednotky reagujúce len na zvuk. Tie možno obísť zakrádaním sa alebo ich využiť vo svoj prospech - napríklad hodom fľaše, ktorá ich odláka či privedie do konfliktu s inými nepriateľmi.
Na prežitie sa nepočíta len rýchla spúšť - dôležitú úlohu zohráva využívanie prostredia, obmedzených zdrojov a doplnkových mechaník, ako je skener nepriateľov. Ten však funguje na obmedzený počet použití, takže hráč si musí vždy zvážiť, kedy ho aktivuje. Akcia je zábavnejšia, responzívna, ale stále to naozaj nie je vystavané na nej, aj keď nám Gamescom demo ponúklo viacero rôzznych stretov, kedy sme nepriateľov mohli rozstrieľať alebo aj utĺcť. Hra je postavená na príbehu, ktorý opäť sľubuje niečo netradičné a aj dlhšie ako v prípade prvej hry, ktorá bola vlastne len akousi technologickou prezentáciou - nebola zlá, ale bola nechutne krátka. Tu by sme mali dostať viac hrania, aj keď stále len nejakých 6 hodín.
Celé to beží na Unreal Engine 5 a využíva aj niektoré pokročilejšie technológie, ako je napríklad Lumen. Vďaka tomu hra vyzerá naozaj dobre. Na projekt prakticky dvoch vývojárov dokonca nečakane dobre. Atmosféru dotvára brutalistická architektúra a ručne modelované objekty, ktoré autori rozmiestnili cielene, aby posilnili pocit autenticity. Demo na Gamescome ukázalo tri typy nepriateľov a základ crafting systému, no finálna verzia má ponúknuť ešte širší rozsah a dlhšiu hernú dobu než prvý diel.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 66
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 91
- Nové Alza dni zľavy spustené 12
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 8
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 40
- Max Payne 2 dostane RTX Remix mod 20
- Skyblivion - fanúšikovský remake Oblivionu na engine Skyrimu ukazuje prvých 15 min 21
- Cyberpunk 2077 dostal mod pridávajúci spotrebu paliva 37 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Headup Games / Bleakmill Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|