Festival COMICS SALON na 38. ročníku prinesie bohatý program |
Počas víkendu môžete stretnúť tvorcov spoločností Wargaming, 11 Bit Studios, ale aj rôznych slovenských a českých vývojárov, vrátane Ingame Studios.
Zakončenie leta si ako každý rok môžete prísť užiť na festivale COMICS SALON, ktorý ako vždy prinesie veľmi bohatý program. Nezabudnite si tak v kalendári poznačiť 19. až 21. september, pretože práve vtedy bratislavský DK Ružinov na ulici Ružinovská 28 privíta všetkých návštevníkov a cosplayerov.
Behom festivalu si príde každý na svoje. Po celé tri dni môžete očakávať rôzne prednášky, filmy, hry, súťaže a workshopy. Určite sa zapojte aj do otvorenej diskusie so Sectorom, súťaže s Logitechom, alebo sa zúčastnite prednášok vývojárov slovenských a českých herných štúdií vrátane Ingame Studios, ako aj tých z Wargamingu alebo 11 Bit Studios. Samozrejme, okrem toho si môžete prezentované hry aj vyskúšať v Indie stánku, ktorý je v spolupráci so Smarty.sk. Tu si budete môcť pozrieť herné TIGO zostavy a periférie, ale aj pomôcť s testovaním herných noviniek.
Časový harmonogram Games Salónu (NextGenUp), kde nájdete aj nás, vidíte nižšie. Zároveň treba dodať, že program sa môže prekrývať, keďže okrem časti s hrami v rámci Games Salon tu nájdete aj zaujímavé aktivity v hlavnej sále, súťaže, kartové a stolové hry, ale aj salóny zamerané na Anime, Japonsko, Kóreu, Fantasy a Scifi.
PIATOK - Games Salon (NextGenUP)
- 14:00 - Q&A so SECTOR.sk - Matúš Štrba & Tomáš Sláma
- 15:00 - Co dalo a vzalo deset let výuky (nejen) herního designu? - Zdeněk Záhora
- 16:00 - Ako sa stať tvorcom hier v PowerPlay Studio - Branislav Cibik
- 17:00 - 10 rokov na horskej dráhe - príbehy z indie vývoja - Filip Fischer
- 18:00 - Crime Boss od konceptu po comeback - Jarek Kolář (Ingame Studios)
Prednáška sa zaoberá cestou transformácie konceptu videohry na úspešný produkt, od vzniku nápadu a zdokonaľovania vízie až po prototypovanie a prekonávanie vývojových výziev, ako sú nedodržané termíny, meniace sa ciele a zložité chyby. Napriek počiatočným negatívnym recenziám sa Crime Boss: Rockay City vďaka 17 pravidelným aktualizáciám počas 30 mesiacov nakoniec stal úspešným titulom s dobrými recenziami.
- 19:00 - Cesta dvou bratrů k vydání hry Pushmania - Zdeněk Záhora, František Záhora
- 20:00 - This is not a Game. This is CyberGame - Milan Pikula
SOBOTA - Games Salon (NextGenUP)
- 10:00 - Drawing battle - živá maľba - Michal Ivan, Martin Luciak
Komiksoví kresliči sa predstavia v priamom „súboji“ štýlov. Uvidíte, ako každý z nich pristupuje k tvorbe, a možno zostane čas aj na pár otázok o tom, na čom aktuálne pracujú.
- 12:00 - Nový hráčsky gear, pre intenzívnejšie zážitky + SÚŤAŽ - Juraj Redeky
Logitech spúšťa LogiPlayDays a prináša novinky pre hráčov všetkých kategórií - od casual až po esport. V exkluzívnej premiére ich uvidíte u nás. Zistite, ako vám nové produkty dokážu priniesť intenzívnejší herný zážitok a zapojte sa do súťaže.
- 13:00 - Ako dizajnovať hry, ktoré nevidíte! - Oto Schultz
- 14:00 - Kojima-Sakurai Scale: prečo vývojári hrajú a nehrajú hry - Anton Mukhataev
- 15:00 - The Alters' Approach to Non-Linear Narrative - Borys Zajączkowski (11 bit studios)
What we have done well and what we have learned from our mistakes on the subject of creating a non-linear narrative in an environment where the number and selection of characters involved in the plot depends largely on the player's discretion.
- 16:00 - Insert Coin to Read / Herné svety medzi riadkami - Shani (Xzone)
- 17:00 - Sila tlačidiel: Ako herné rozhrania vtiahnu hráča do akcie - Lucia Magathova (Wargaming)
Uvažovali ste niekedy nad tým, ako veľmi dokáže jedno tlačidlo ovplyvniť váš herný zážitok? Od vytvárania atmosféry až po zosilnenie epických bitiek - používateľské rozhrania (UI) robia oveľa viac, než len poskytujú veci, na ktoré klikáte. V tejto živej prednáške sa pozrieme na skrytú psychológiu tlačidiel a ukážeme si, ako pomáhajú vytvárať napätie a vzrušenie v hrách. Rozoberieme 12 zaujímavých techník, ktoré vývojári používajú - vrátane príkladov z World of Tanks - a ukážeme, ako aj malé dizajnové rozhodnutia môžu mať veľký dopad. Či už ste hráč alebo tvorca, po tejto prednáške sa budete na každé kliknutie pozerať úplne inak.
- 18:00 - Diaľnicou do galaxie herného vývoja: Od štartu po pristátie. - Roman Mocnár
- 19:00 - Najzvláštnejšie postavy zo sveta komiksov - Michal Magáth
- 20:00 - Neformálne stretnutie herných vývojárov - SECTOR
Stretnutie herných vývojárov, komiksákov a ľudí z ich okolia. Si herný vývojár a chceš prísť? Napíš na sector@sector.sk a možno si prídeš s nimi pokecať aj ty.
NEDEĽA - Games Salon (NextGenUP)
- 10:00 - Jak začít s vývojem her? - Jana "Yuffie" Kilianová
- 11:00 - Od hráča k tvorcovi: Ako vznikajú hry na Skyro - Miroslav Močko
Ako sa z obyčajného hrania stáva cesta k vlastnej hre? V prednáške ukážeme, ako sa na strednej škole Skyro učíme tvoriť v Unreal Engine, Unity a Blendere, a predstavíme projekty našich študentov - od 2D hier až po 3D modely a animácie. Uvidíte, že aj stredoškoláci dokážu robiť to, čo iní skúšajú až na vysokej. A možno vás to nakopne, aby ste si svoju prvú hru skúsili vytvoriť tiež.
- 12:00 - Unity vs Unreal Engine - Martin Stašš
- 13:00 - Ako premieňame sci-fi na realitu - Kristián Ondáč (Slovak Space Office, SARIO), Tomáš Balog (Space scAvengers)
- 14:00 - Čo nevidíte, keď vytvárate hru pre nevidiacich - Tomáš Farkaš
- 15:00 - Tvoja konzola je ako auto: Ako ju vylepšiť a udržiavať - Juraj Redeky
- 16:00 - LEAGUE OF LEGENDS QUIZ - Produce 2
Celý tento priestor a herné prednášky mohli vzniknúť aj vďaka Fondu na podporu umenia, ktorý aktívne pomáha vytvoriť vhodné podmienky na rozvoj okrem iných aj začínajúcim herným vývojárom. My za to veľmi ďakujeme, a chceme vám aj týmto pripomenúť, že ak rozmýšľate nad niečim zaujímavým v tomto veľmi súťaživom priemysle, pomôžeme vás nasmerovať na tých správnych ľudí.
Perfektné zázemie na festivale máme vďaka Karavanybratislava.sk, ktorí nám teraz a aj v marci zapožičali obytný príves a naozaj si môžeme len pochvaľovať - treba vyskúšať aj na dovolenku.
Celý program festivalu nájdete na hlavnej stránke COMICS SALON, ako aj na ich Facebook stránke. Ak sa chcete na ďalší víkend pripraviť o niečo viac, pozrite si prednášky z predošlých ročníkov na YouTube.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 102
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 47
- Nové zľavy pred Vianocami 21
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 86
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 47
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 68 zobraziť viac článkov >













