Budúcnosť hrania? Bez gamepadov! |
Najskôr tu boli iba tlačítka, potom prišla analógová revolúcia a neskôr vibrácie a force feedback. Ďalším evolučným krokom gamepadov sú pohybové senzory, ako to ukazuje moderný súčasný trend, ale čo bude ďalej? Predstavte si, že stláčate tlačítka bez toho, aby ste v rukách držali ovládač. Iba pohybom prstov. Znie to ako ďaleká hudba budúcnosti, ale realizácia takéhoto typu ovládania je bližšie než by si mnohí mysleli. Tsutomu Kouno, duchovný otec mimoriadne obľúbenej strelenej zábavky LocoRoco si v rozhovore pre GamesIndustry.biz trochu zafilozofoval o budúcich kreatívnych plánoch.
LocoRoco 2 je neodmysliteľne na ceste, ale rozhovor sa stočil od detailov druhého dielu k ovládacej schéme a zapojení pohybových senzorov do hry. Kouno hovorí, že ďalšia hra LocoRoco pre PS3 nebude využívať SIXAXIS na nakláňanie hernej plochy z jednoduchého dôvodu, hranie bolo (fyzicky) namáhavé. Zato hra využije senzory na iné, bližšie nešpecifikované účely. Vývoj pre Wii mu nevonia, ale má niekoľko nápadov, ako využiť kameru EyeToy. Je tam obrovský potenciál, hovorí. Stará kamera EyeToy rozoznávala farby namiesto pohybov, nezaznamenávala spôsob, akým sa ľudia hýbu, ale iba rozdiely v zmenách farieb, dodáva. Čoskoro budú naše pohyby rozoznateľné, pokračuje. Ak kamera dokáže zachytiť naše pohyby, nebudeme musieť držať v rukách ovládače, naráža na hru Wii Boxing, v ktorej rozdávate rany s Wiimotom a Nunchukom.
Tsutomu Kouno momentálne pracuje na pokračovaní LocoRoco. Bude stáť na rovnakých základoch, rozdiely budú badateľné v zlepšenej AI a nových puzzloch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 84
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 296
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57
- Days Gone Remastered ukazuje svoje možnosti prístupnosti 50 zobraziť viac článkov >