Aký bude Unreal Engine 4.0? |
CEO Epicu a jeden z tvorcov Unrealu, Tim Sweeney, sa rozhovoril na tému budúcnosť Unreal Engine pre portál tgdaily. Ako vyzerá budúcnosť jedného z najlepších enginov súčasnosti? Zatiaľ celkom ružovo...
Momentálne v štúdiách pracujú na masívnych vylepšeniach stávajúcej verzie, ktorých predvedenia sa dočkáme v titule Gears Of War 2. Samozrejme sa plánuje aj úplne nová verzia enginu, UE 4.0, ktorá ale na konzolách tejto generácie fungovať nebude. Objaví sa teda až niekedy v rokoch 2011 - 2012 na novom Xboxe, novej PlayStation a ak Nintendo urobí niečo so svojím hardvérom, tak aj na novom Wii. Bokom neostane ani PC. Nie všetky časti kódu sa zmenia, keďže napríklad za 4 roky bude bandwidth poskytovaný internetovými providermi zhruba 5 - 6 násobne väčší ako teraz, môže sa kľudne ponechať existujúca verzia sieťových algormitov. Primárne bude kód orientovaný na viacjadrové procesory so širokou podporou fyziky a umelej inteligencie. Prínos viacerých jadier vidieť už aj v UT3, kde je nárast medzi dual a quadcore frameratom naozaj značný. Veľká časť enginu bude musieť byť prepracovaná, aby sa dosiahol efektívny paralelný beh úloh; komplet vynovený bude tiež rederovací modul.
Tim sa vyjadril, že práce na UE4.0 v malom merítku už začali a že sa na neho naplno vrhnú, keď dokončia zásadné úpravy na UE3.5. Na otázku, ako vidí trendy vo využívaní hardvéru, Tim odpovedal, že už čoskoro nastane situácia, keď procesory preberú niektoré úlohy od GPU a opačne. Pre programátorov to znamená, že budú môcť používať dva nezávislé kompilátory, ktoré zredukujú závislosť na mnohokrát pomalých middleware aplikáciách.
V rozhovore sa rozoberá aj pohľad Epicu na platformu PC. Podľa Tima sa vývoj uberá smerom, kedy drahé externé zariadenia (ako napríklad grafické karty) nahradí výkonný procesor a príslušný softvér, tak ako sa to stalo po príchode Visty so zvukovými kartami. Jediný kus HW, ktorý Vista potrebuje na akceleráciu zvuku, je D/A prevodník. To samozrejme odstráni problémy s kompatibilitou, ovládačmi a umožní oveľa flexibilnejší prístup k programovaniu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Nové Alza dni zľavy spustené 21
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 141
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 36
- Júlové hry 17
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19 zobraziť viac článkov >