Halo Reach - tech analýza bety |
Zatiaľ čo všetci analyzujú trailer z Call of Duty, DF sa pustilo do analýzy zajtra začínajúcej bety Halo Reach.
Zatiaľ čo všetci analyzujú trailer z Call of Duty, DigitalFoundry sa pustilo do analýzy zajtra začínajúcej bety Halo Reach. Samozrejme je to technická analýza a približuje nám engine hry. Mimo technických detailov však zhrnuli, že Reach znovu evolvoval Halo gameplay vpred, zachoval svoje silné stránky, pridal lepšiu grafiku a moderné efekty
V zásade tentoraz autori posunuli rozlíšenie vyššie, spravili 720p aj keď nie v plne 1280x720 rozlíšení, ale v 1152x720. Celé je to vyhladené temporal antialiasingom, ktorý engine vygeneruje z dvoch mierne posunutých frejmov. Podobný efekt sme videli napríklad pri MGS 4. Nedá sa povedať, že je to niečo čo by sme nevyhnutne potrebovali, keďže môže vytvárať aj ghosting efekt, ale zajtra uvidíme ako to bude vlastne fungovať. Na druhej strane použili aj rozmazávanie objektov v štýle filmov (každý záber filmu je totiž rozmazaný keďže uzávierka pri kamerách je 0.04s a teda 24fps filmom úplne stačí) v hre sa to dosiahne tým, že pohybujúce sa objekty majú vždy svoje rozmazanie (napr. Killzone 2 ho mal tiež). K tomu Reach dopĺňa svoje vysokokvalitné HDR, ktoré zrejme berie najviac výkonu a jeho kvality sme mohli vidieť už v Halo 3, teraz vo vyššom rozlíšení s väčšími detailami prostredí vynikne ešte viac. Oproti Halo 3 sa priam znásobili počty dynamických svetiel, kde každá strela má svoj svetelný zdroj a masívne sa vylepšilo aj filtrovanie textúr. Pridané bolo aj moderný efekt screen-space ambient occlusion, ktorý je zatiaľ v beta mulťáku aplikovaný len minimálne.
Čo sa týka framerate, je to poväčšine čistých 30 fps s v-syncom, väčší počet explózií však spraví svoje a framerate môže klesnúť aj na 20 fps. Digital Foundry odmeralo lag ovládania, ktorý je teraz stabilných 100ms. Štandard v Halo 3 bol rovnaký, ale pri výskoku sa záhadne dostával na 150ms. Takže teraz už budeme skákať bez spomalenia.
Samozrejme grafika Halo sa znovu ťažko porovnáva s konkurenciou, Bungie si vytvorili svoj štýl a svoj svet, ktorý nikdy nebol o detailoch a zaplnených prostrediach ala Gears of War alebo s plnou deštrukciou v Bad Company 2. Je tu priestor, rozľahlosť, jednoduchšia ale štýlová geometria. Tentoraz pribudnú aj veľké armády kde sa počty jednotiek na bojiskách znásobia. To však platí pre single kampaň, kde grafika a možno aj výkon budú trochu iné. To spoznáme až na jeseň. Zatiaľ si vyskúšame beta multiplayer.
Všetci kto máte Halo ODST sa môžete do Halo Reach zapojiť už v pondelok. 1.15GB čaká na stiahnutie. Na hranie bude len pár týždňov, takže to bude treba využiť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 38
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dostal recenzie 46
- Ubisoft potvrdil príchod nového rozšírenia s novým prostredím pre Assassin's Creed 39
- DOJMY: Silent Hill f 21
- GTA VI má dostať realistickú fyziku vody 79
- RECENZIA: Gears of War: Reloaded 44
- Gamescom ocenenia boli vyhodnotené 40
- DOJMY: Directive 8020 11
- Ubisoft livestream z Gamescomu predviedol očakávané hry 20
- Najväčšie ohlásenia a predstavenia z Gamescomu 21 zobraziť viac článkov >
![]() |
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Bungie Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|