Hra, ktorá sa nedá kúpiť, nepotrebuje televízor |
Tímové duely s 18 Move ovládačmi v tej najluxusnejšej grafike poháňanej vlastnou predstavivosťou. Zoznámte sa s Johann Sebastian Joust.
Keď sa povie herný zážitok, obyčajne si predstavíte interaktívne dielo s eskalujúcou výzvou produkujúcou uspokojujúci stav mysli, pričom sú zmysly súčasne stimulované aj audiovizuálne a často aj hapticky. Johann Sebastian Joust sa zaobíde bez tradičnej zostavy (konzola + televízor), dá vám do rúk iba ovládať a o všetko ostatné sa musí postarať vaša predstavivosť.
Nemožné? Ale kdeže! Johann Sebastian Joust je aktuálnou púťovou atrakciou, Die Gute Fabrik s ňou cestuje po svete a navštevuje konferencie vývojárov a herné výstavy, kde davy doslova paralyzuje.
Johann Sebastian Joust je multiplayerová hra. Na to, aby fungovala, potrebuje obrovský priestor alebo tak veľký, aby si účastníci navzájom neublížili alebo nerozbili nábytok. Z veľkej miery je postavená na fyzickom kontakte, čo ľahko môže prerásť do otvoreného konfliktu. Každý účastník drží v jednej ruke Move a snaží sa všetkými možnými spôsobmi, aby súper urobil zbrklý pohyb s ovládačom pri obrannom manévri.
Je to hra o reži tela a čítaní súpera, pričom si pravidlá definujete a varírujete podľa potreby. Súpera môžete ťahať, sácať, šťuchať, naznačovať kopanec do rozkroku, čo samozrejme aktivuje prirodzený reflex a Move zaznamená nežiaduco rýchly pohyb. V tom momente zaznie výstrel, zhasne svetielko na ovládači a ste z kola von. Víťazom sa stáva hráč, ktorý zostane na bojisku posledný.
Znie to veľmi strelene, ale ak sa pozriete na videá nasnímané v uliciach dánskeho Copenhagenu, kde bol Joust po prvýkrát testovaný na verejnosti alebo na púšti v Death Valley, uvidíte, že hra sa mení nielen s počtom hráčom, ale aj prostredím, divákmi a, samozrejme, emóciami na bojisku. Joust má nekonečný počet módov aj máp.
Johann Sebastian Joust je projektom Douglasa Wilsona, ktorý svoj úspešný projekt neustále vylepšuje a hľadá spôsob, ako ho uviesť na trh. Na nedávnej výstave PAX predstavil verziu s tímovým módom, ktorý hráčov rozdelil do dvoch družstiev, pričom v každom bol vždy náhodne jeden špión. Nikto zo spoluhráčov netuší, kto ním je a hra vďaka tomu získava zvláštny náboj, kde sa spoločenstvá formujú očným kontaktom a útočí v skupinkách na jedinca.
Poriadok na bojisku stráži neustále hudba, ktorej tempo určuje, kedy sa pripravovať na útok a kedy zaútočiť. Douglas zo začiatku používal ovládače Wii Remote, ale neskôr zvolil Move pre meniace sa farby, ktoré dokážu zobrať príslušenstvo k tímu, aktivovaný power-up (štít) alebo vyradenie z kola von (svetlo zhasne). Vibrácie zase dávajú potrebnú odozvu, kedy sa hýbete príliš rýchlo a hrozí, že vás hra vyradí výstrelom.
Johann Sebastian Joust zatiaľ nemá dátum vydania, nedá sa predobjednať, podporiť na Kickstarteri ani kúpiť. V súčasnosti beží na platforme MAC so 7 - 18 ovládačmi a má na triku cenu za inovácie z tohtoročnej konferencie GDC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Nové mega zľavy spustené 31
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 16
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 72
- RECENZIA: The Alters 26 zobraziť viac článkov >
![]() |
Vývoj: Die Gute Fabrik Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|