Hra, ktorá sa nedá kúpiť, nepotrebuje televízor |
Tímové duely s 18 Move ovládačmi v tej najluxusnejšej grafike poháňanej vlastnou predstavivosťou. Zoznámte sa s Johann Sebastian Joust.
Keď sa povie herný zážitok, obyčajne si predstavíte interaktívne dielo s eskalujúcou výzvou produkujúcou uspokojujúci stav mysli, pričom sú zmysly súčasne stimulované aj audiovizuálne a často aj hapticky. Johann Sebastian Joust sa zaobíde bez tradičnej zostavy (konzola + televízor), dá vám do rúk iba ovládať a o všetko ostatné sa musí postarať vaša predstavivosť.
Nemožné? Ale kdeže! Johann Sebastian Joust je aktuálnou púťovou atrakciou, Die Gute Fabrik s ňou cestuje po svete a navštevuje konferencie vývojárov a herné výstavy, kde davy doslova paralyzuje.
Johann Sebastian Joust je multiplayerová hra. Na to, aby fungovala, potrebuje obrovský priestor alebo tak veľký, aby si účastníci navzájom neublížili alebo nerozbili nábytok. Z veľkej miery je postavená na fyzickom kontakte, čo ľahko môže prerásť do otvoreného konfliktu. Každý účastník drží v jednej ruke Move a snaží sa všetkými možnými spôsobmi, aby súper urobil zbrklý pohyb s ovládačom pri obrannom manévri.
Je to hra o reži tela a čítaní súpera, pričom si pravidlá definujete a varírujete podľa potreby. Súpera môžete ťahať, sácať, šťuchať, naznačovať kopanec do rozkroku, čo samozrejme aktivuje prirodzený reflex a Move zaznamená nežiaduco rýchly pohyb. V tom momente zaznie výstrel, zhasne svetielko na ovládači a ste z kola von. Víťazom sa stáva hráč, ktorý zostane na bojisku posledný.
Znie to veľmi strelene, ale ak sa pozriete na videá nasnímané v uliciach dánskeho Copenhagenu, kde bol Joust po prvýkrát testovaný na verejnosti alebo na púšti v Death Valley, uvidíte, že hra sa mení nielen s počtom hráčom, ale aj prostredím, divákmi a, samozrejme, emóciami na bojisku. Joust má nekonečný počet módov aj máp.
Johann Sebastian Joust je projektom Douglasa Wilsona, ktorý svoj úspešný projekt neustále vylepšuje a hľadá spôsob, ako ho uviesť na trh. Na nedávnej výstave PAX predstavil verziu s tímovým módom, ktorý hráčov rozdelil do dvoch družstiev, pričom v každom bol vždy náhodne jeden špión. Nikto zo spoluhráčov netuší, kto ním je a hra vďaka tomu získava zvláštny náboj, kde sa spoločenstvá formujú očným kontaktom a útočí v skupinkách na jedinca.
Poriadok na bojisku stráži neustále hudba, ktorej tempo určuje, kedy sa pripravovať na útok a kedy zaútočiť. Douglas zo začiatku používal ovládače Wii Remote, ale neskôr zvolil Move pre meniace sa farby, ktoré dokážu zobrať príslušenstvo k tímu, aktivovaný power-up (štít) alebo vyradenie z kola von (svetlo zhasne). Vibrácie zase dávajú potrebnú odozvu, kedy sa hýbete príliš rýchlo a hrozí, že vás hra vyradí výstrelom.
Johann Sebastian Joust zatiaľ nemá dátum vydania, nedá sa predobjednať, podporiť na Kickstarteri ani kúpiť. V súčasnosti beží na platforme MAC so 7 - 18 ovládačmi a má na triku cenu za inovácie z tohtoročnej konferencie GDC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 162
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 120
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 43
- DOJMY: Titan Quest II 37
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérovéh 63
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >
![]() |
Vývoj: Die Gute Fabrik Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|