Upresnená konfigurácia Xbox One |
Microsoft ešte neodhalil kompletnú konfiguráciu Xbox One, ale viac menej všetky leaky sa potvrdzujú. Jedinou otázkou zostávajú už len frekvencie.
Microsoft ešte neodhalil kompletnú konfiguráciu Xbox One, ale viac menej všetky leaky sa potvrdzujú a jedinou otázkou zostávajú už len frekvencie.
CPU - 8 jadrový AMD Jaguar procesor bol potvrdený, frekvencia nepotvrdená, môže sa pohybovať od 1,6 GHz po 2 GHz.
GPU - potvrdených 12 compute units a 768 threadov, nepotvrdená je ešte frekvencia. Hovorilo sa o 800 MHz, ale keďže ju Microsoft neuviedol, necháva si otvorené dvere.
RAM - potvrdených 8 GB DDR3 RAM, ESRAM 32 MB, ale zatiaľ bez potvrdenia priepustnosti (leaky hovorili o 68 GB/s a 102 GB/s)
Disky -Blu-ray a 50 GB HDD, zatiaľ je otázna rýchlosť Blu-ray mechaniky, ale mala by byť 6x. Rýchlosť bude zrejme dôležitá len pri inštaláciách.
Hardvérové akcelerácie - Move engines potvrdené a tu bude zaujímavé sledovať, ako dokážu zrýchliť grafiku.
Ak to porovnáme s PS4, tá má rovnaký mobilný procesor, v ktorom sa eventuálne obe firmy stretnú na 1,6 GHz alebo 1,8 GHz. Xbox One má však o 33% pomalší GPU, ak rátame 800 MHz frekvenciu (ak nataktujú viac, môžu sa mierne priblížiť), PS4 má rýchlejšie GDDR5 pamäte, ktoré DDR3 nedobehne. Ale na druhej strane každý typ pamäte je určený na iné operácie, GDDR5 je rýchlejšia pri veľkých grafických operáciách, DDR3 pri bežných systémových operáciách, Microsoft si ju zrejme vybral pre podporu štandardných Windows aplikácií. Grafické operácie v Xboxe vyváži rýchla ESRAM.
Nie je však 8GB ako 8GB, pri PS4 si Sony vyhradilo 1 GB na systém a má teda 7 GB na hru, Microsoft si vyhradil na aplikácie až 3 GB, čo necháva pre hru 5 GB. 3 GB je skutočne masívna časť pamäte, napriek virtualizátoru, ktorý používajú na spojenie Xbox a Windows systémov, je ťažko si predstaviť, že Skype, alebo web browser alebo hocičo iné zaberie viac ako 1 GB pamäte.
PS4 má architektúru založenú na priamom grafickom výkone, Xbox One má architektúru založenú na aplikačnom výkone so skrytým grafickým výkonom v ESRAM a Move engines, z ktorých môžu vývojári čerpať (a nakoniec aj Xbox Cloud, kde môžu prebiehať ďalšie výpočty). Dôležitý parameter, ktorý ešte chýba k finálnemu porovnaniu, sú frekvencie, tie môžu výkon ešte upraviť. Vzhľadom na RROD predchádzajúceho Xboxu je otázne, či pôjde Microsoft do hocijakého rizika prehrievania a určite sa bude pohybovať v rozmedzí výrobných štandardoch čipov. A keď sa pozriete na masívny ventilátor Xbox One, Microsoft sa snaží vyhnúť prehrievaniu za každú cenu.
Najdôležitejší a priam kľúčový prvok Xboxu je HDMI vstup, doteraz ho žiadna konzola nemala a práve to môže pomôcť Xboxu získať masy. Môžu totiž konzolu priamo prepojiť s TV.
Porovnania a analýzy hardvéru nájdete napríklad na Anadtechu, kde ale zmiešavajú aj leaknuté informácie a niektoré informácie ešte nemali, oproti tomu Digital Foundry pracuje s potvrdenými údajmi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 43
- RECENZIA: Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 15
- Armáda SR nakupuje konzoly, Call of Duty a ďalšie hry za 40 000 eur 74
- Battlefield 6 ukázal prvý trailer s kampaňou 90
- Zomrel legendárny spevák Ozzy Osbourne, zahral si aj v hrách 90
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 153
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 82
- Battlefield 6 sa predstavil prvým trailerom 73
- VIDEO : Predator Badlands - filmový trailer 87
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 66 zobraziť viac článkov >