Prečo bolo zrušené Come Midnight? |
Mal to byť detektívny thriller v štýle LA Noire, avšak namiesto obyčajných prípadov californského detektíva, sme mohli riešiť prípady spojené s nadprirodzenom.
Come Midnight mal byť detektívny thriller v štýle LA Noire, avšak namiesto obyčajných prípadov californského detektíva, sme mohli riešiť prípady spojené s nadprirodzenom. Titul vznikal v štúdiu People Can Fly (tvorcovia Bulletstorm), ktoré na sľubne vyzerajúcom titule pracovalo asi rok. Potom im však THQ jednoducho zavrelo kohútik a projekt bol zo dňa na deň zrušený. Pred pár dňami využil zástupca Eurogameru príležitosť porozprávať sa s bývalým šéfom poľského štúdia a okrem iného prišla reč aj na Come Midnight.
"Problémom tohto projektu bolo aj to, že sme tú hru nedokázali stručne opísať ani povedať o čom vlastne bude", vysvetľuje Adrian Chmielarz. "Zmiešali sme noire štýl so survival hororom, adventúrou, thrillerom, love story... Najefektívnejšie by sa dala táto hra opísať ako spojenie LA Noire a Uncharted. Predstavte si, že ste detektív na voľnej nohe a začínate vyšetrovanie obyčajného prípadu. Niečo sa však prihodí a vy z toho nakoniec vyjdete s nadprirodzenými schopnosťami a začnete komunikovať s mŕtvymi.
Detektív bol totiž na chvíľu mŕtvy. Kráčal tým povestným "tunelom" a dovidel až na jeho koniec. Potom sa síce vrátil späť do normálneho života, ale spojenie s posmrtným životom mu zostalo. Teraz stačí, aby sa dotkol tela obete a uvidí posledných 30 sekúnd jej života. Malo by to skvelú skľučujúcu atmosféru, super príbeh a všetko by ste vnímali z pohľadu tretej osoby, rovnako ako napríklad v Resident Evil."
Koncept znie dobre a v PCF mali evidentne z projektu radosť a počas roku vývoja investovali do hry množstvo práce. Čo sa teda stalo? Chmielarz si nebral servítky a otvorene prezradil, že sa ľudia z THQ zachovali ako svine.
"S hrou to nijako nesúviselo. THQ sa rozhodlo v rámci reorganizácie stiahnuť z Európy. Povedali si, že si tu nechajú iba jeden titul. V tej dobe bol už S.T.A.L.K.E.R. vo veľmi pokročilej fáze vývoja a my sme boli len asi tak v tretine. THQ s nami vy****lo. "Ahoj, hra sa ruší. Majte sa pekne!", a to bolo celé. Tri týždne predtým s nami jednoducho prestali komunikovať - neprijímali telefonáty, neodpovedali na e-maily... Svinstvo!"
Štúdio People Can Fly sa ocitlo v nepriaznivej finančnej situácií, pripravilo však jednoduchší avšak úspešný titul Bulletstorm, prešlo pod Epic Games a dnes je známe už len ako Epic Games Poland. Adrian Chmielarz založil nové nezávislé štúdio a pripravuje zaujímavý titul The Vanishing of Ethan Carter. Verí však, že po kolapse THQ svitla Come Midnight nová nádej a rád by zistil, kto je teraz vlastne jeho vlastníkom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GTA VI bolo odložené, ale dostalo rovno aj dátum vydania 194
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 74
- Half-Life 3, respektíve nová Half-Life hra, je už plne hrateľná a v širšom playtes 64
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 54
- RECENZIA: Days Gone - Broken Road (PC) / Remastered (PS5) 45
- Epic Games Store znižuje svoj podiel z predaja na nulu, pokým hra nedosiahne tržby 54
- PlayStation Plus Essential v máji ponúkne jednu z najlepších hier minulého roka 18
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- Článok: CMF Phone 2 Pro 33 zobraziť viac článkov >