Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

Dokáže GameStop prežiť v ére digitálnej distribúcie?

pridal roberto 12.1.2015 o 11:51 pod hry
Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

HRY > NOVINKY >

Zdá sa, že digitálna distribúcia videohier a ďalšieho herného obsahu dosiahla v roku 2014 ďalší míľnik. Predvianočné mesiace november a október bývajú spolu s decembrom najsilnejšími mesiacmi predaja fyzických kópií videohier. Preto sú z pohľadu majiteľov “kamenných“ obchodov a malopredajcov najdôležitejšou časťou roka. Z grafu spoločnosti SuperData Research však môžeme pozorovať, že koncoročné predaje fyzických kópií každoročne klesajú a tento rok sa nad digitálne predaje nedokázali dostať v októbri ani v novembri.

Ešte nepoznáme dáta za december, ale je dosť dobre možné, že predsa len mali navrch fyzické predaje, čo sa však už budúci rok nemusí opakovať. Tržby z fyzických kópií pritom pozostávajú z predaja PC a konzolových videohier a úspech nových konzol PS4 a Xbox One sa mal postarať o medziročný nárast, v skutočnosti však predaje o 1 percento klesli. Digitálne predaje zahŕňajú okrem predaja digitálnych kópií PC a konzolových videohier aj tržby plynúce z mobilných a sociálnych hier, MMO s mesačnými poplatkami, free to play MMO a iného sťahovateľného obsahu.

Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

SuperData aj GameStop, posledný veľký maloobchodný reťazec zameraný výlučne na videohry, do určitej miery vinia aj agresívnu stratégiu Sony a Microsoftu, ktoré svoje konzoly vo veľkom predávajú aj so zaujímavou videohrou pribalenou úplne zadarmo. Niet však pochýb o tom, že aj majitelia konzol si stále viac zvykajú na nakupovanie digitálnych kópií. Dôkazom sú napríklad predaje GTA V, ktoré iba v novembri predalo 446 tisíc digitálnych kópií, alebo celkové predaje MMOG Destiny, ktorej sa digitálna distribúcia postarala o 17 percent predajov.

Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

GameStop tak nemá inú možnosť, iba hľadať cesty ako sa prispôsobiť nezastaviteľnému trendu. Podľa ich odhadov majú 30 až 40 percentný podiel na trhu s DLC obsahom a 15 percentný podiel na stiahnutiach plných hier. Ubisoft uvádza, že až 70 percent season passov do jeho hier Assassin’s Creed a Watch Dogs predal GameStop. U Microsoftu je to 40 percent a Sony uvádza 33 percent. Okrem toho ich držia nad vodou vysoké ceny digitálnych kópií nových veľkých titulov, pokým kamenné obchody si ich môžu dovoliť ponúknuť v akciovej cene. Zostávajú aj všetky výhody vlastníctva fyzickej kópie, pribaleného bonusového fyzického obsahu a osobného kontaktu medzi personálom a zákazníkmi. Jeho majitelia ale aj tak začali radšej investovať do diverzifikácie a kúpili niekoľko maloobchodných predajní s mobilnými telefónmi a inou technikou.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19559)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk