Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

Dokáže GameStop prežiť v ére digitálnej distribúcie?

pridal roberto 12.1.2015 o 11:51 pod hry
Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

HRY > NOVINKY >

Zdá sa, že digitálna distribúcia videohier a ďalšieho herného obsahu dosiahla v roku 2014 ďalší míľnik. Predvianočné mesiace november a október bývajú spolu s decembrom najsilnejšími mesiacmi predaja fyzických kópií videohier. Preto sú z pohľadu majiteľov “kamenných“ obchodov a malopredajcov najdôležitejšou časťou roka. Z grafu spoločnosti SuperData Research však môžeme pozorovať, že koncoročné predaje fyzických kópií každoročne klesajú a tento rok sa nad digitálne predaje nedokázali dostať v októbri ani v novembri.

Ešte nepoznáme dáta za december, ale je dosť dobre možné, že predsa len mali navrch fyzické predaje, čo sa však už budúci rok nemusí opakovať. Tržby z fyzických kópií pritom pozostávajú z predaja PC a konzolových videohier a úspech nových konzol PS4 a Xbox One sa mal postarať o medziročný nárast, v skutočnosti však predaje o 1 percento klesli. Digitálne predaje zahŕňajú okrem predaja digitálnych kópií PC a konzolových videohier aj tržby plynúce z mobilných a sociálnych hier, MMO s mesačnými poplatkami, free to play MMO a iného sťahovateľného obsahu.

Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

SuperData aj GameStop, posledný veľký maloobchodný reťazec zameraný výlučne na videohry, do určitej miery vinia aj agresívnu stratégiu Sony a Microsoftu, ktoré svoje konzoly vo veľkom predávajú aj so zaujímavou videohrou pribalenou úplne zadarmo. Niet však pochýb o tom, že aj majitelia konzol si stále viac zvykajú na nakupovanie digitálnych kópií. Dôkazom sú napríklad predaje GTA V, ktoré iba v novembri predalo 446 tisíc digitálnych kópií, alebo celkové predaje MMOG Destiny, ktorej sa digitálna distribúcia postarala o 17 percent predajov.

Digitálna distribúcia pokazila majiteľom kamenných obchodov Vianoce

GameStop tak nemá inú možnosť, iba hľadať cesty ako sa prispôsobiť nezastaviteľnému trendu. Podľa ich odhadov majú 30 až 40 percentný podiel na trhu s DLC obsahom a 15 percentný podiel na stiahnutiach plných hier. Ubisoft uvádza, že až 70 percent season passov do jeho hier Assassin’s Creed a Watch Dogs predal GameStop. U Microsoftu je to 40 percent a Sony uvádza 33 percent. Okrem toho ich držia nad vodou vysoké ceny digitálnych kópií nových veľkých titulov, pokým kamenné obchody si ich môžu dovoliť ponúknuť v akciovej cene. Zostávajú aj všetky výhody vlastníctva fyzickej kópie, pribaleného bonusového fyzického obsahu a osobného kontaktu medzi personálom a zákazníkmi. Jeho majitelia ale aj tak začali radšej investovať do diverzifikácie a kúpili niekoľko maloobchodných predajní s mobilnými telefónmi a inou technikou.





Páči sa mi!




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny monitor 27” (0)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (2)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
| Nový pc (2)
Chcem si poskladať PC. Zatiaľ som si vybral tieto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk