KILLZONE 3 - MULTIPLAYER

KILLZONE 3 - MULTIPLAYER

Beta peklo na Helghane

Dojmy

Vonku sneží, biely sneh sa kúpe v oranžovo-hnedastom nádychu svetiel, ktoré nedovidia až na fasádu betónového skeletu. Namiesto okien zíva dvomi čiernymi dierami v stenách. Všade je ticho, svet akoby onemel. Pridávam na hlasitosti, ale evidentne je niečo s nehostinnou planétou, kam sa snažím napojiť. Connecting.

BAAAAAM! Reproduktory zastonajú tak prehnaným reverbom, že neviem, či ten hrniec s pokrývkou dopadol na plech snímaný megafónom v hre alebo či sa v kuchyni niečo nezošmyklo. BAAAAM! Teraz už viem na istotu, že Guerrila Games používa zvláštnu zvukovú banku, ktorá vás zneistí dôverne známymi ruchmi, efektami a jemnými, takmer nezachytiteľnými samplami. Môj prvý zápas v multiplayeri Killzone 3 ešte ani nestihol začať a prvé, o čom som premýšľam, sú hrnce na poličke.

Neskôr zistíte, že ten nepríjemne plechový zvuk patrí častiam veží. To vy však neviete, možno až teraz. Ale keď sa znovu ozve, budete nesvoji. Zvukový dizajn Killzone 3 vyvoláva obavy, jeho surovosť a hmatateľná uveriteľnosť donúti pozrieť sa popod nohy v miestnosti za televízorom, či sa náhodou ten granát nedokotúľal až k vám. Znie to čudne, ale Holanďania vlastnými zvukmi improvizujú natoľko, že počujete ako sa niečo, čo má guľatý nepravidelný tvar kotúľa po plastovej pracovnej doske a navyše to pípa. S týmto ananásom si puding neuvaríte.

Je to podozrivé, ale prestane byť, keď z diaľky identifikujete podľa tupých zvukov brokovnice bojovú vravu a radšej sa vydáte opačným smerom, kde to „znie" bezpečnejšie. Podľa zvukov dokážete presne určiť aj bez pohľadu na mapu, či tie broky dopadli na kovovú stenu, či niekto padol, aká je veľká miestnosť a dokonca aj to, či sa k vám to „zlo" neblíži. Ak uvidíte, ako sa niekto opatrne pohybuje vpred, vykláňa sa a kontroluje aj svoj chrbát, viete, že je to zelenáč a vystrašila ho atmosféra natoľko, že má pred neokresaným a vôbec nie vyberaným zvukovým prejavom ešte rešpekt. 


Zdochni, ISA

Nedá sa povedať, že by sa po konci Visariho zmenil prístup Helghastov k boju. Práve naopak. Pritvrdilo sa a partizánska zákopová vojna sa roztiahla čo do šírky, výšky aj dĺžky. Ponúkaná trojica máp v aktuálne prebiehajúcom betateste rafinovane kombinuje otvorené priestranstvá a interiéry, ale dbá hlavne na to, aby sa voľné miesta nestali poľami, na ktorých budú žať len sniperi. Vo výsledku je kombinácia kompaktnejšia, netrpí však klaustrofóbiou. Mapy sa dajú prebehnúť aj pešo, aj na palube walkera, čo je jedna z mechanizovaných noviniek.

Layout má podobne ako v dvojke prehnaný zmysel pre zbytočný detail, čo znamená, že pri respawne často neviete, kde ste, kam ste otočení, ani kam treba ísť. Drobné výklenky, slepé uličky, osvetlené rohy, naukladané haraburdy, rozpadnuté potrubia, schody, balkóny, úzke priechody, vás poriadne potrápia. Zistiť, kde sú slabiny, kde sa dá kempiť, zaberie obrovské množstvo času, navyše nie sú dizajnované zrkadlovo, čiže každú mapu sa musíte naučiť dvakrát – z pozície ISA a z pozície Helghastov. Autori to navyše sťažujú tým, že pri respawne nie ste orientovaní smerom k bitke, ale môžete sa ocitnúť na kraji móla. Jeden zlý krok a utopíte sa v mrazivej vode. Aj taký je život na Helghane.

Respawny sú možno až príliš otvorené, čo znamená, že pri šikovnej partičke, ktorá obsadí východiskový bod, nemáte šancu ani odistiť granát. Vzhľadom na absentujúci matchmaking a balansovanie síl udržaním rovnakého počtu hráčov v bojujúcich tímoch, dochádza dokonca k situáciám, kedy dvojica walkerov zasypáva z jednej aj druhej strany respawn point raketami až do konca kola. Frustrácia? Áno. Radosť z rastúcich bodov? Jednoznačne! Respawny by potrebovali riadne vybalansovať a niektoré detaily na mapách budú isto prerobené ako napríklad balkón na Turbine Concourse SE-6

Operácie v tyle nepriateľa

Ide o indrustriálne prostredie, ktorého dominantou je veľký generátor. Ten raz za čas zabzučí a vytvorí elektromagnetické pole neblaho vplývajúce na váš radar. Približne v polovičnej výške prstenca je po po oboch protiľahlých stranách balkón, ktorý je súčasne aj respawn point. Čiže na oapčných stranách sa respawnujú sniperi a tí sa ostreľujú až do konca. Pri šikovnom hráčovi, nie je naproti ani pod ním vôbec bezpečno. K takmer nočnej Turbine Concourse je alternatívou Corinth Highway s rozbitou diaľnicou pred Visariho palácom. Krajina zničená nukleárnou bombou je roztrhaná na framforce, ale poskytuje dostatok príležitostí aj pre walkera s raketometom a guľometom na palube.

Najkrajšou mapou je Frozen Dam. Už z názvu je jasné, že centrom je priehrada, jej plusom je, že iba na tejto sa zatiaľ odohráva nový mód Operations. Jednotky ISA podnikajú výsadok proti Helghastom na ich vlastnom území a celá ich snaha je prekladaná cut-scénami, v ktorých sa objavujú skutoční hráči. Cieľom Operations je dobyť kontrolné body a posúvať frontu až k ultimátnemu cieľu; strhnúť priehradu a zatopiť údolie. Než sa tak stane, musíte najskôr odolávať odporu a položiť dve bomby a po nich zastaviť zúfalý pokus o vypustenie jedu do potrubia s vodou. Vzhľadom na to, že sa s každou ďalšou úlohou presúva fronta, súboje sú intenzívnejšie a oveľa rýchlejšie sa zomiera a teda aj rozhoduje o výsledku.


Časovo obmedzený mód končí zlyhaním splnenia niektorej z úloh – víťazí defenzívna strana Helghastov, alebo úspešným útekom na výsadkových moduloch – priehrada je v troskách a vyhráva ISA. Operations kladie ešte väčší dôraz na tímovú spoluprácu ako tradičný Warzone, kde sa menia v pätminútových intervaloch známe módy (Search & Retrieve, DM, Assassination, Capture & Hold). Kladenie bomby na bránu v úvode vyžaduje pokryť tri vchody a strážiť horné poschodie, kam vedú ďalšie cestičky. Snaha v Operations je vždy ocenená, niekomu stačia expy a inému zase pohľad ako dáva pažbou nepriateľovi do držky v cut-scéne.

Z Killzone 2 sa do multiplayeru dostal na úlohy orientovaný kompilát módov Warzone a dopĺňa ho Guerrila Warfare, čo je len inak nazvaný TDM. Zaujímavým spestrením máp pre Warzone sú lokality, ktoré ak sa zničia úspešným odpálením bômb, tak sa už nedajú vzhľadom na zamorenie používať ani do nich vstupovať. Multiplayer sa dá hrať štandardne aj s ďalšími 15 botmi v štyroch obtiažnostiach, ale z takýchto zápasov si neodnesiete body a ani nezískate vyššie hodnosti.

RPG hodnosti

Na strane vývoja postáv došlo k premenovaniu povolaní a k ich vzájomnejšiemu prepojeniu. V dvojke ste mohli jednotlivé badges – schopnosti medzi sebou kombinovať do jedného super povolania, to v trojke nepôjde kvôli novému systému bodovania a povyšovania. Medik stále vie oživovať mŕtvych, inžinier stále opravuje debny s muníciou a kladie vežičky, marksman vie byť neviditeľný, taktik vypúšťa drony a vie položiť mobilný spawnpoint a taký infiltrator sa vie prezliecť sa vášho spolubojovníka. Vidieť Spacejunkera ako do mňa šije raketometom nie je konflikt osobnosti, ale niekto šikovne využil maskovanie.

Za každé povýšenie dostanete jeden bodík a ten môžete investovať do upgradu vlastností jednotlivých povolaní. Tie sú tvorené primárnou a sekundárnou držanou zbraňou a schopnosťami, ako aj špecialitkami vyplývajúcimi z dosiahnutej hodnosti. Zo začiatku si musíte vystačiť so samopalom, brokovnicou s optickým hľadáčikom alebo útočnou puškou s ďalekohľadom, neskôr si už vyberáte medzi poloautomatmi a aj tým, či sa máte respawnúť so štítom alebo muníciou naviac. Vežičky potom pália rakety, oživujete padlých s plným životom a nábojmi alebo ste neviditeľní aj počas streľby. Zbieranie expov za zabíjanie, ale aj odmeny v podobe medailí za killstreaky (tichšie kroky, rýchlejšie nabíjanie, rýchlejšie mierenie) sú neuveriteľne motivujúce a ak narazíte na dobrú partiu hráčov, z online sa veľmi ťažko odchádza.

Na fronte beta multiplayeru Killzone 3 prebiehajú veľmi tuhé boje a po desiatkach zápasov môžeme smelo povedať, že ak bude dostatok máp pre Operations a Warzone a k tomu pribudne ešte nejaký ten mód naviac, tak sa máme na čo začiatkom budúceho roka na čo tešiť. 


napísal spacejunker 6.12.2010
Páči sa mi!
KILLZONE 3 - MULTIPLAYER


Killzone 3 - Multiplayer
PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Guerrilla Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 23. február 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (34)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18445)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk