KILLZONE 3

KILLZONE 3

Odvrátená strana Helghanu

Dojmy

A sme zase tam, žltohnedá farebná paleta je dominantnou v zákopovej vojne, ktorá sa nezastaví ani vtedy, keď nepriateľ vytiahne do boja v zúfalej snahe nakloniť misku váh na svoju stranu tie najväčšie zbrane. Nie je zaujímavé, že s eskaláciou konfliktu, s blížiacim sa záverom trilógie rastú priamo úmerne rozmery nepriateľov a objavujú sa zbrane, ktoré niekde v skladoch čakali zakonzervované v zálohe pre prípad, že by sa objavilo pokračovanie? Vývoj konfliktu v Killzone univerze sa neráta na roky, ale jeden blitzkrieg strieda druhý.

Možno ten sto tonový robot s experimentálnou plazmovou zbraňou potrebuje len niekoľko dní, aby bol uvedený do prevádzky. Killzone 3 sa po vzore iných veľkých akcií nafukuje a nie sú to len priestrannejšie lokality z dôvodu integrácie kooperatívnej hry (tri krát hurá!), ale predovšetkým o vybudovanie bezvýchodiskovej atmosféry zúfalej odpovede na nepodarenú koordináciu výsadku a vedenie vojny na nepreskúmanom území, ktorému vládne nepriateľ. V Killzone 3 nejde ani tak o odboj, ale útek. Poľovať po vás bude aj štvornohý pavúk.

Majestát preview verzie s jedným z počiatočných levelov budí rešpekt. Dokáže rozkrojiť tank svojím delom a nie je ho možné zastaviť. Zo začiatku ho nevidíte, ale od momentu, keď vstúpi na scénu, začína nefalšovaný boss fight ukážkovo rozfázovaný ako v God of War. Pošteklenie s raketami, ukázanie predností, bleskový presun s likvidáciou Helghastov v tuneloch, naťahovanie sa o palebnú pozíciu a potom rýchla odpoveď na výsadkovom module so stacionárnym guľometom, počas ktorého ho doslova rozkrájate na sra..cucky.


Čas na posledné želania

Mechanizovaná chodiaca pevnosť nie je jediným problémom ISA, roztrúsené jednotky sú hubené dokonalou koordináciou Helghastov, akoby nepocítili chuť porážky a pripomína skôr posledné čistky ako zvádzanie boja. Sev, Rico, kapitán Narville a nová ženská postava Jammer sú unavení. Vojna ich natoľko vyčerpala, že dochádza ku konfliktom v radoch spojencov, na rad príde neuposlúchnutie rozkazov, preberanie velenia, fyzické inzultácie aj podporu rozpadajúcej sa morálky slovami „Let's finish what we started!"

Ani ISA sa neobišla bez drobných zmien, v zbraňovom arzenáli sa častejšie skloňujú optické zameriavače, silné brokovnice, ale aj malý drobček chŕliaci s vysokou kadenciou rakety. Má veľkosť rotačáku, ale jeho úcinnosť je na nezaplatenie. Keď počas boja s pavúkom, prerazí múr APC, oceníte silu WASP, pretože obrnený transportér aj s posádkou odrovná jedným výstrelom. Nepriateľ sa nespolieha iba na mechanizmy, na bojové pole vysiela jednotky plameňometčíkov a špeciálne komando vyzbrojené čepeľami podozrivo umiestnenými na predlaktiach. Útočia v skupinkách výhradne na blízko, čo nahráva do karát melee úderom a brutálnym finišom ako očná inšpekcia ostrím noža.

Guerrilla Games síce roztiahli konflikt do strán, ale stále sa medzi hráčom a nepriateľmi udržuje relatívne malá, intímna vzdialenosť. Nie sú príliš ďaleko, ale zase ani blízko, čím sa dosiahlo, že sa bojíte vystrčiť hlavu a núti vás používať cover systém. Prekážky sú rozmiestnené tak, aby poskytovali krytie pre dvoch hráčov súčasne, úroveň dokonca počíta aj s tým, že budete medzi sebou taktizovať a vytvárať situácie, kedy jeden naláka nepriateľov, zatiaľ čo druhý ich prepadne zo zadu. 

Killzone 3

Bratia v boji

Dizajn to povoľuje, drobné chodbičky, rebríky, plošinky a strategicky umiestnené palebné posty s plechovaním a krabicami s muníciou vám nedovolia, aby ste bojovali bok po boku. Na druhej strane, ak hráte sólo, nemáte pocit, že vám niekto chýba alebo že rozloženie síl nie je vyvážené. Preview kód umožnil hrať iba v splitscreene, kedy sa obrazovka rozdelila na dve identické, voči sebe asymetricky posunuté štvorcové výrezy. Druhý hráč preberá postavu vojaka Garzu, ale vo vybraných situáciách, kedy ovládate na výsadkovom module guľomet, ho držíte obaja, pričom nezávisle pálite po cieľoch, čo je trochu komické.

V splitscreene nie je možné kombinovať ovládače Move a DualSchock. Používanie motion ovládača vyžaduje tréning a stabilnejšiu ruku, nastavenia dovoľujú upravovať dead zones aj citlivosť, ale s komfortom dvojanalógového gamepadu sa nemôže zrovnávať čo do rýchlosti a presnosti. Je to sila zvyku, mne osobne nevyhovuje, ale existujú pasáže, kedy som sa ho nechcel vzdať. Bez nejakého stláčania tlačítiek viete prebiť zbraň alebo uštedriť rýchly finiš. Move ovládač má iný zameriavací kríž a pri lockovaní nepriateľa ho zvýrazňuje červenými linkami, takže viete, že sa schoval za prekážku alebo za roh.

Ďalšia polhodinka strávená v spoločnosti Killzone 3 demonštrovala chuť Guerrilla Games vyjsť hráčom v ústrety. Na verdikt čakať dlho nebudeme, premiéra je naplánovaná na koniec februára. Ale už teraz môžeme smelo vyhlásiť, že Killzone 3 nič nestráca zo svojho neokrôchaného a hlasného prejavu. Vyberané spôsoby nepozná, obraz je zakrytý špinavým filtrom, ktorý aj pestrejšiu farebnú paletu drží na uzde a počas hrania si sami pridávate hlasitosť na zosilňovači. Na Helghane bude opäť peklo.  



napísal spacejunker 12.1.2011
Páči sa mi!
KILLZONE 3


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Guerrilla Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 23. február 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #119


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Need for speed heat (2)
Zdravim chcel by som s spytat ci niekomu kto tuto ...
| Cpu chladič (3)
Mám pri sebe chladič od master cooler hyper 212 ev...
| Aké hry kúpiť? (7)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaké staršie hr...
| Pc build (17)
CPU: RYZEN 7 3800X CHLADIC CPU -GELID PHANTOM MT...
| Origin členstvo / predplatné (4)
Dnes som si zahral hru The Sims 4 na Origine, ktor...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk