Recenzia šiestej epizódy seriálu The Last of Us s názvom Kin

Postupne sme sa za mesiac preklenuly do druhej polky seriálu, tentokrát je to šiesty diel s názvom Kin

-
pridal PrecedaVlasť 20.2.2023 o 12:42 pod používateľské články

7.0

Postupne sme sa za mesiac preklenuly do druhej polky seriálu, tentokrát je to šiesty diel s názvom Kin, teda príbuzenstvo, čo naznačuje, že v tomto diely konečne uvidíme návrat vekého Montezumu II, teda ehm pardon Joelovho brata. Epizóda začína netradičným spôsobom a ocitáme sa obrazom v zasneženej krajine a 3 mesiace po udalostiach v kansas city. V akejsi chatke kde žije starší pár eskimákov, kde eskimáčka pekne nakynula a je vhodná na porážku. Celkom normálne vo svete 20 rokov po celosvetovej apocalypse fungicídnej.

Presúvame sa ku ohníku kde herečka, ktorá by mala stvárniť Ellie pozerá na polárnu žiaru a potom drzo chce alkohol na zahriate po Joelovi. Je to také necharakteristické od Ellie, hlavne keď vieme jej odpor ku alkoholu z left behind, ale ten kyslí ksicht ktorí nahodí herečka po sosnutí dedovej medicíny za to stojí. V konverzácii sa dozvedáme, že Ellie má zálubu v astrológii a astronautike a túži po tom navštíviť vesmír, možno sa ku tejto konverzácii vrátime v druhej sérii seriálu v rerospektíve.

Až teraz som si všimol, že ellie v podstate ani nie je ryšavá v seriály ale s tou veľkou puškou vyzerala divne, kde puška bola dlhšia ako ona sama. Je to divné rozhodnutie až takto okato ísť proti predlohe. Prostredie je ale tentokrát krásne, parádne zasnežené hory a lesy Wyomingu. Jedného z mála štátov, ktorý by som chcel určite raz navštíviť. Prekvapivo sa seriál drží až na nepodstatný úvod hernej predlohy, kde narazia na hrádzu podobnú ako v hre.

Následne sú prepadnutí skupinou asi desiatich hliadkujúcich na koňoch, ktorí ich len tak z nenazjadky prepadnú, lebo určite nepočuli dupot koní v snehu..neskôr sa dozvedáme, že mali v zálohe dva koníky navyše aby sa Joel mohol pohodlne odviesť až do mesta jackson. Celé to pôsobili neprirodzene a umelo, najmä zakomponovanie vlčáka, ktorý vie vyčuchať infikovaných. Konverzácia po oťukávackách a oňuchávačkách ale nabere znova propagandistické obrátky, kde frajerka montezumu II spadla asi do nádoby s asfaltom, alebo sa pripálila v solárku a konvertovala na jamajskú reagee kultúru. Áno bohužial zas a znova sa ocitáme v situácii kde je vizuál postavy tak nezmyselne zmenený, až to je do očí bijúce.(predošlé prešlapy, dcéra Joela, Brat Tommy)  Z Marie, krásnej bielej ženy sa stala uctievačka vodoo a reagee tancov LaShaquanishia. Hnus v priamom prenose. Čerešnička na torte je keď sa neskôr dozvedáme, že Montezuma II je pod papučou a celá tá komunita sú to v podstate komunisti. Ešte bonbónik pro zasmání je ten, že populácia belochov je v štáte wyoming takmer 93% a černochov sotva 1 percento. To len tak na okraj, nech reč nestojí.

Je síce pekné že sa tvorcovia snažili zakomponovať do tohto dielu nejaké krátke malé nápovedy z tlou part 2, kde stretáme mladého koňa menom Shimmer a možno Dinu alebo Kat(Cat) taktiež z part 2. Celá táto pasáž je tiahla a nezaujímavá, aj konverzácia medzi bratmi z Južnej Ameriky je neprirodzená a nasilu a keď to mám porovnať s konfrontáciou v hre tak to je smiešne. Hlavne znova to isté klišé, že Tommy vlastne napustil jamajskú vaničku, ktoré vôbec nie je podobné s tým, čo sa odohraje v part 2 tlou hre. Joel po tejto zbytočnej konverzácií dostáva opäť akýsi panický záchvat z udalostí, ktoré sa mu udiali veľmi dávno. Ellie zistuje niečo o menštruačnom kalíšku a neskôr na prehliadke Tommyho domu zistujeme  a to je prekvapenie aj pre mňa, jedno z obrovských prekvapení, že udalosti v seriály boli posunuté o 10 rokov dozadu, tzn. že sa apokalypsa neodohrala v roku 2013 tak ako v hre ale v roku 2003. Divné, ziatiaľ som neprišiel nato prečo znova zmenili takto podstatnú časť kánonu hry.Neskôr pri strihaní hnedých vlasov Ellie sa dozvedáme, že Shaniqua bola okresný či štátny prokurátor, preto ten ostrý, nepríjemný, strohý a vrcholne povýšenecký odpudivý verbálny prejav. Ešte že z nej nespravili profesorku medicíny a nukleárnej fyziky.

Tvorcovia seriálu sa snažia z Joela spraviť totálnu mentálnu trosku, čo je zas a znova absolútne necharakteristické pre postavu z hry. V tomto diely sa svojmu bratovi zdôveruje a popri tom ako sa rozplače ako dvanásťročné pubertálne dievčatko, ktoré dostalo prvú menštruáciu. Keď opomeniem fakt, že to je celé scestné a neprirodzené tak ani ten herecký výkon nebol bohvieako presvedčivý.

Treba spomenúť aj fakt, že v tomto diely asi opäť neuvídime ani nepostrehneme ani jedného infikovaného, či nejakého lovcu ludí alebo jednoducho nejakú skupinku znepriatelenej frakcie. Je to opäť len naškodu a seriál tým stráca na hodnovernosti oproti svojej hernej predlohe. Čo ma ale celkom príjemne prekvapilo bola interakcia, ktorá síce bola celkom podstatne zmenená čo sa týka okolností ale konverzácia bola perfektne zahraná ako od Pascala tak od Ramsay, veľmi pôsobívé a takmer na chlp identické s hrou, aj keď to nikdy nebude ako originál, tak sa sakramentsky ku nemu priblížili.

Posledná štvrtina tejto šiestej epizódy naberala náhly spád, kde sme sa v podstate dostali až po laboratórium svetlušiek vo vymyslenej univerzite východného colorada až po tú neštastnú pasáž kde sa Joel smrteľne zraní. Je to v seriálovej podobe mierne komické, hlavne keď predmet, ktorý mu prebodol abdomen je v podstate akýsi kus odštiepenj pálky namiesto roxora z hry. Ale dobre, nejako to celé pôsobí uponáhľane a ani sa nakoniec nedozvedáme, čo to bola za skupinka čo sa ponevierala okolo univerzity.

Ale kratučká časť cca 15 minút pred koncom dielu a pasáž asi 10 minút pred titulkami kde Joel učí ellie strielať z pušky v kombinácii s neskutočne podmanivou hudbou Gustava Santaolallu dvihla výsledné hodnotenie 6 časti na slušných 7/10, nie je to až tak dobré ako predošlý diel ale určite diel, ktorý si rád pozrem znova aby som sa uistil , že som postrehol všetky easter eggy a iné odkazy na originál.

napísal PrecedaVlasť 20.2.2023

Páči sa mi! (+2)

7.0