MX-72 Game Awards 2011

Používateľský článok

PC
pridal MX-72 18.1.2012 o 19:17 pod články

Vítam vás všetkých na slávnostnom prvom ročníku vyhlasovania herných ocenení MX-72 Game Awards. Som MX-72 a pretože toto je môj článok a moje ocenenia, budem vás týmto "galavečerom" sprevádzať a taktiež všetky ocenenia prísne riadiť, aby sa nám niekam k nim nezatúlala nejaká špina čo tu pre mňa nemá čo hľadať (a ktorá iné rebríčky spoľahlivo okupuje - že GameTrailers a vaše vyhlásenie best FPS? :-)) ).
Rok 2011 bol naozaj nabitý peckami a je mi ľúto, že som nestihol zahrať niektoré z vysoko cenených hier tohto roka. Každopádne nech sa prípadní obrblávači hodia kľudne o zem, ale toto sú moje ocenenia a započítavam do toho hry, ktoré som mal možnosť aspoň trocha hrať. Tie čo som nehral môžu vyhrať tiež dajaké to ocenenie, ale len mimo veľkých kategórií.
________________________________________________________________________

Tak sa do toho pustíme vážení......

V kategórii NAJLEPŠIA GRAFIKA sú nomimovaní:

-Crysis 2
Pokračovanie dlhoročného grafického kráľa sa nieslo v znamení rozpakov. Crysis 2 nepriniesol také vizuálne orgie, aké by sa od neho čakali, očividne snaha o hladší chod na starších strojoch a multiplatformové fragmenty enginu si svoju daň museli vyžiadať. Avšak nebolo všetkému koniec. O niekoľko mesiacov neskôr sa objavil DX11 patch a high-res pack, ktorý si od Cryteku vynútila sama Nvida. Hra síce opeknela, ale aj tak si komunita odhýčkaná na prvých Crysisoch žiadala viac a v tomto smere vizuálu dokážu najviac pomôcť moderi. A tak sa najrôznejšie módy postupne objavujú a dopomáhajú Crysisu 2 posunúť sa vizuálne ďalej. Tak či tak, Crysis 2 aj bez vylepšení patrí medzi najkrajšie hry roka 2011 a nomináciu si právom zaslúži.

 https://i.imgur.com/9ac4l.jpg


-Battlefield 3
Už od prvého predstavenia bolo jasné, že Frostbite 2 engine od DICE bude mať šťavu. Na parádnej PC grafike si Battlefield 3 staval od začiatku svoj gigantický hype a právom. Battlefield 3 vyzerá úchvatne a naviac....netreba hyper-galaktickú mašinu na jeho rozbehnutie. V kombinácii s možnosťami deštrukcie a rozsiahlymi prostrediami je táto hra graficky naozaj nezabudnuteľná.

 https://i.imgur.com/d8zfE.jpg

-The Witcher 2: Assassins of Kings
Ohromné 50-100 miliónové projekty a grafické nálože od gigantov hernej scény hravo dobieha a v mnohom aj predbieha hra od malého poľského štúdia CD Projekt Red. Geralt z Rivie sa po takmer štyroch rokoch vrátil a predviedol hernej scéne ako má vyzerať správne pokračovanie. Čerešničkou na torte bol prenádherný vizuál z ktorého často až prechádza zrak. A to pritom ani nevyužíva DX11.

 https://i.imgur.com/sbRNo.jpg

-Batman: Arkham City
Rocksteady majú u mňa naozaj uznanie, že PC verziu Arkham City len prosto nepreportovali, ale krásne využili nových funkcií Unreal enginu, pridali DX11 a stvorili nádhernú "podívanú". A tiež nato netreba najnovšiu Top zostavu (aspoň teda bez PhysX) Palec hore.

 https://i.imgur.com/8uYnb.jpg

-The Elder Scrolls V: Skyrim
Naozaj som váhal, či sem vôbec Skyrim zaradím. Technicky to zase nieje bohvie aká dokonalosť, ale enormná rozľahlosť, prirodzene vyzerajúce modely vegetácie a najrôznejšie detaily prostredia sú tak skvelo zakomponované do sveta Skyrimu, že nejde sa nezastaviť a nekochať sa tým pohľadom. Nové módy vyskakujú ako huby po daždi a s nimi môže Skyrim dosiahnuť už naozajstej nádhery po každej stránke a hravo sa vyrovnať iným kolegom v nomináciách.

 https://i.imgur.com/oErLM.jpg

A víťazom je ...... The Witcher 2: Assassins of Kings
Nádherné spracovanie takmer každého detailu, fenomenálne modely odevov, nenormálne dokonalé spracovanie lesa a mnohé ďaľšie vizuálne nádhery zaručili druhému Zaklínačovi víťazstvo aj napriek tomu, že technicky by mal zvíťaziť Battlefield, či Crysis. Samotný vizuál však má také gule, na ktoré v roku 2011 nemalo nič.

 https://i.imgur.com/KQqFX.jpg
___________________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠÍ ZVUK sú nominovaní:

-Crysis 2
Keď som sa v marci púšťal do Crysis 2, netušil som ešte kam až dokázal Crytek posunúť audio stránku. Okrem dokonalej hudby som dostal do uší aj nálož skutočne skvelého ozvučenia. Charakteristické zvuky Ceph-ov, mohutné trúbivé zvuky ozývajúce sa New Yorkom, zvuk desiatok auto-alarmov nesúcich sa ulicami pri každom otrase pôdy, či fenomenálne spracovanie odrážania sa zvuku výstrelov medzi mrakodrapmi dodali druhému Crysisu, takú atmosféru akú môže drvivá väčšina FPSsiek len závidieť. Tento rok tu nebolo nič, čomu by zvuk a hudba v dokonalom súlade dodali takú atmosféru (možno len Dead Space 2, ktorý som hral len pár minút). Normálne mám vďaka tej atmosfére chuť tomuto plesknúť okamžite prvé miesto, ale nepredbiehajme, stále sú tu ďaľší nominovaní.

-Battlefield 3
Vojna nikdy neznela lepšie. Zvukársky team z DICE patrí k najlepším na svete a vôbec sa nemožno čudovať, že aký to čistý, prehľadný a realistický zvuk Battlefield 3 má. Účasť ich zvukárov na reálnych cvičeniach Švédskej armády je veľmi badateľný, taktiež aj nahrávanie zvuku každej zbrane. Vďaka obrovským skúsenostiam DICE si tým pádom môžeme vypočuť také verné audio, že naozaj neviete, či tie zvuky idú z reprákov, alebo sa to dianie odohráva vo vašom dome.

-Portal 2
Zvuky streľby, stíhačky prelietavajúce nad hlavou, padajúce mrakodrapy,....nie, týmto si Portal 2 svoju nomináciu na najlepší zvuk určite nezaslúžil. No kvalitné a charakteristické zvukové podfarbenie je pre Valve hry celkom normálka a ani Portal 2 nieje výnimka. Prechádzka testovacími komorami a výrobnými linkami Aperture Science znie vynikajúco...všade sa pohybujú nejaké stroje a mechanizmy, škrípu, bzzzz-kajú, kazia sa....jednotlivé hrateľnostné vychytávky tiež znejú tak, že aj so zaviazanými očami viete na čo ste práve stúpili, skočili, atď. Hlasy postáv ako aj zvuky vežičiek sa verne ozývajú v sterilných testovacích komorách a gigantických podzemných priestoroch. Aj keď by človek povedal, že zvuk v Portal 2-ke nezanechá takú stopu na ušiach ako pri ostatných nominovaných, rozhodne má veľa do seba a pomáha dotvoriť jedinečný zážitok.

-Dead Space 2
Ako som už povedal...Dead Space 2 som bohužial hral len pár minút. Ale aj tých pár minút mi stačilo aby som si spravil mienku o zvuku, ktorý je skrátka skvelý. Rôzne desivé škrípania kovu a sípenia nekromorfov dávajú atmosfére plyn na podlahu. Aj keď Dead Space 2 troška zakčnel, stále vám dokáže rozpumpovať krvný tlak. A práve zvuk má na tom obrovskú zásluhu.

-Killzone 3
Mal som síce česť len s demo verziou, ale aj tak sa mi potvrdilo, že prácu zo zvukom v Guerille určite nezabudli. Burácajúci oceán, svišťajúci ľadový vietor a rázne ostro znejúce zvuky zbraní majú svoje kúzlo.

A víťazom je......Battlefield 3
To čo DICE predviedli so zvukom v BF3 sa len tak nevidí...teda skôr nepočuje. Nielenže to znie skvelo, ono to znie tak dokonale, že naozaj človek neváha vysloviť "Toto je najlepšie ozvučenie, aké doteraz v hrách bolo" ....komu už preletela protitanková strela z RPG okolo hlavy (akože virtuálne myslím, OK? :-) ), tak vie o čom hovorím.

 


__________________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠIA ATMOSFÉRA sú nominovaní:

-The Witcher 2: Assassins of Kings
CD Projekt už pred 4-mi rokmi dokázal, že vytvoriť atmosférický a živý RPG svet naozaj dokáže. Zaklínač 2 ich rukopis nesie naďalej. Už začiatočný text a Geraltova nočná mora vás priková k monitoru a keď vyleziete zo stanu a uvidíte rad katapultov vrhajúcich balvany na vzdialený hrad, vaša sánka ostane až na zemi. Neskôr už životom prekypujúci Flotsam, jeho detailný les a ľúbezné melódie možu kľudne zapríčiniť že sa začnete skvapalňovať blahom.

 



-Crysis 2
Ako som už písal v kategórii najlepší zvuk...dokonalá symfónia zvukov, hudby a samozrejme aj grafiky a ostatných prvkov robí z Crysisu 2 hru, ktorá vykreslila New York tak ako žiadna hra pred ním. Pri každom otrase pôdy, pri každom úžasnom zvuku v štýle vojny svetov, pri každej skriptovanej scéne, pri každom krčení sa v rohu keď obrnený Ceph kráča rovno oproti, mi tuhla krv v žilách. Každá hra zasadená do New Yorku to teraz u mňa bude mať ťažké...Crysis 2 totiž nastavil latku jeho apokalyptického stvárnenia sakramentsky vysoko.

 



-The Elder Scrolls V: Skyrim
Obrovitánsky svet plný zvierat, banditov aj mierumilovných tvorov.....je naozaj nádherné a v poslednej dobe aj dosť netradičné zažiť to čo sa dá zažiť so Skyrimom. Samozrejme boli tu minulý rok aj iné otvorené hry, ktoré dokázali dať hráčovi nachvíľu svätý pokoj a nechali ho slobodne pobehovať, či stáť na mieste, kochať sa prostredím, nasávať atmosféru, ale nič tak rozsiahle ako Skyrim. Len tak sa prechádzať lesnými cestičkami za asistencie nádherných ambientov Jeremyho Soula, kukať na tú pokojnú krásu...tuto vybehne vyplašený jeleň, prebehne líška, či zajko, na lúke opodiaľ sprevádzajú obry svoje mamuty.....a jasné noci s polárnou žiarou na oblohe....nádhera.

 



-Battlefield 3
Zvuk a grafika robia na atmosfére naozaj veľmi veľa...a Battlefield 3 je toho dôkazom. Husté ohlušujúce prestrelky, črepiny granátov zarývajúce sa do stien naokolo, burácajúce forsáže stíhačiek nad hlavami, výbuchy, deštrukcia, prach....nech sa konkurenčné CoD snažilo ako chcelo, na atmosféru BF3 nedosiahlo. Najvernejšie vyzerajúci a znejúci vojnový konflikt má meno Battlefield 3.

 



-Deus Ex: Human Revolution
Ako by som mohol zabudnúť na tretí Deus Ex? Zlato-čierny grafický štýl, budúcnosť mixnutá renesančnými prvkami odevov, dokonalá hudba Michaela McCana. Na drsný Detroit plný pankáčov, feťákov a inej chátry sa len tak nezabúda, rovnako ako na čínsku Lower Hensha. Prosím si pokračovanie!

 



A víťazom je........Crysis 2
Trhajte si vlasy, hoďte sa o zem, ale pre mňa tu nebolo minulý rok nič, čo by na mňa takto veľmi zapôsobilo celkovým stvárnením atmosféry. Zdevastovaný New York, plíženie sa za chrbátmi nepriateľov s asistenciou epickej hudby, tak isto aj drsné prestrelky a epické momenty sa mi najviac vtlačili do pamäti práve v Crysis 2. Atmosféra ako má byť.

 


______________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠIA UMELÁ INTELIGENCIA sú nominovaní:

-Crysis 2
Aj keď má umelá inteligencia v každom Crysise svoje problémy, stále patrí medzi elitu. Predsa len musia nepriatelia reagovať úplne inak a zložitejšie než pri obyčajných prísne skriptovaných FPS-kách. Musia po vás pátrať ak sa im stratíte z dohľadu, musia si vedieť poradiť s dynamickým prostredím, volať posily atď. A takú AI Crysis 2 mal....pravda, že rôzne zádrhely jej dokážu ubrať na dojme, avšak jej kvality ich prevyšujú.

-Rage
Mutanti v Rage sa samozrejme správajú podľa jednoduchej šablóny - "Aha tu si, tak nabehneme ti priamo pred hlaveň"....avšak štýl akým sa k vám dostanú je naozaj pôsobivý a jedinečný. No ak by vám pohybové schopnosti mutantov stále prišli málo na túto nomináciu, tak potom sú tu ešte vojaci Authority. Tí sa s vami veru maznať nebudú a ich inteligencia tiež budí veľmi dobrý dojem. Ich umenie sa kryť je skvelé a neváhajú využiť aj spolupráce s kolegom vlastniacim štít.

-Batman: Arkham City
Už Arkham Asylum mal skvelú AI a v Arkham City v ničom nezaostáva. V základe je taká istá, ale väčšie a členitejšie prostredia a pár nových vychytávok jej pridávajú na skvelom dojme. Nervózne reakcie nepriateľov na tiché, postupné likvidovanie ich tímu sú vynikajúce a dodávajú hre pocit skutočne verných NPC.

A víťazom je........Batman: Arkham City
Skutočne pôsobivá AI sa z hier celkom vytráca. Zlaté roky 2004-2005 kedy som bol užasnutý z toho ako sa správajú NPC postavy v hrách ako FEAR, Half-Life 2, Far Cry, SC: Chaos Theory...sú nenávratne preč a miesto toho tu je čoraz viac prísne skriptovaných hier, ktoré komplikovanosť "pravej" AI riešiť vôbec nemusia. Proste sa to "nalajnuje" pridá sa pár príkazov, typu - treba zdrhať ďalej od granátu... a hotovo. Našťastie sa aj v roku 2011 našli volavky, ktoré prišli s prepracovanou AI, aj keď ich nebolo príliš veľa. Batman využil to čo skvelo fungovalo v predchádzajúcom diele, mierne to rozšíril a priniesol kvalitnú a vernú AI, kde nepriatelia vedia "vyhaluziť" naozaj skvelé momenty.


__________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠÍ PRÍBEH sú nominovaní:

-Portal 2
Portal má sám o sebe veľmi primitívnu základnú myšlienku príbehu, ale to by nebolo Valve, aby aj z najjednoduchšej kraviny (ste testovacím subjektom v komplexe ovládanom psychopatickým počítačom, ktorý vás núti prechádzať testovacími miestnosťami) nevykresali umelecké dielo plné geniálnych dialógov, humoru, parádnych zvratov a celému tomu nedali hĺbku siahajúcu ďaleko za prvotné vnímanie hráča. Tak v skratke....Chell sa prebúdza z kryogenického spánku po dlhých rokoch a omylom prebudí Glados k životu, ktorá roztáča nový kolotoč testovacích udalostí, do ktorých však tentoraz zasahuje aj kamarátsky malý pojašený robot Wheetley....ako sa Chell vysporiada s údelom doživotného pokusného králika vám ale neprezradím.

-Crysis 2
Počujem ďaľšiu vlnu protestov? No a čo! Osobne nechápem, čo mali mnohí recenzenti proti príbehu druhého Crysisu, ale mne sadol perfektne. Možno nebol úplne dokonale prepojený s jednotkou a bol ešte viac sci-fi, ale za to bol prepletenejší, hlbší a mal pre hru o dosť väčší význam než v jednotke. Z tropického ostrova Lingsam sa dostávame do ikony miest ľudskej civilizácie - do New Yorku. Vo vlnách Hudsonovho zálivu pláva telo ťažko raneného mariňáka s prezývkou Alcatraz, ktorého nájde dôležitá vedľajšia postava prvého Crysisu - Prophet. Prophet (ako aj samotné obyvateľstvo Manhattanu) je požieraný mimozemskou spórovitou nákazou a nemôže pokračovať vo svojej dôležitej misii vedúcej k jej zastaveniu, tak na raneného Alcatraza navlieka svoj Nanosuit 2 - high-tech oblek, ktorý v kolotoči mimozemskej invázie a korporačných hašteríc hrá dôležitejšiu úlohu, než sa vôbec môže zdať.

-The Witcher 2: Assassins of Kings
Surové naturalistické univerzum Zaklínača sa vrátilo s plnou parádou a ďaľšími osudmi Geralta z Rivie. Príbeh je podľa očakávaní špičkový a plný úžasných zvratov, pamätných momentov, skvelých dialógov a to všetko s vynikajúcim prepojením na knihy Andrzeja Sapkowského....Konečne to do seba perfektne zapadá a vysvetľuje sa viacero nejasností. Okrem pátrania po svojej minulosti má Geralt aj iné starosti a musí sa vydať po stope záhadnej skupiny, ktorá vraždí kráľov, čím rozpútava chaos a neistotu nad budúcnosťou jednotlivých kráľovstiev.

-Deus Ex: Human Revolution
Kvalitný spletitý príbeh plný konšpirácií a existenčných myšlienok nám minulý rok predviedol aj Deus Ex: Human Revolution. Píše sa rok 2027 a mechanické technológie na vylepšenie ľudských tiel (tzv. augmentácie) sa stávajú bežnou záležitosťou. Adam Jensen, šéf bezpečnosti v Sarif Industries (spoločnosť vyrábajúca augmentácie) sa stáva svedkom brutálneho útoku na hlavné sídlo Sarifu. Adam prežíva len vďaka tomu, že sú mu implementované augmentácie. O šesť mesiacov neskôr, keď je plne zotavený, sa Adam vydáva po stopách útočníkov a ich zámerov. Stopy neustále balancujú na hranici všetkých možných podozrivých, od teroristov, cez konkurenčné firmy až po samotných priateľov. Ak chcete vedieť kde stopa končí....prejdite si to!

-Uncharted 3: Drakes Deception
Dlho som uvažoval, či do tejto kategórie zaradím Uncharted, Batmana, Skyrim, alebo čo sem vlastne nakoniec dám. Nakoniec som sa rozhodol takto, aj keď Uncharted nikdy neovplýval nejako silným scénárom, či hlbokým univerzom a po každý krát išlo len o nejaké stratené mesto v ktorom sa nakoniec vždy namiesto pokladu skrývalo niečo nebezpečné. Celé dejstvo vždy stálo hlavne na sympatických postavách a dialógoch medzi nimi. Uncharted 3 sa síce tiež drží podobnej šablóny, ale tentoraz sa príbeh rozvíja viac. Ukazuje minulosť svojich postáv a pridáva najtajomnejších a zároveň najsympatickejších antagonistov v sérii. Nathan Drake sa konečne dostáva na koniec cesty Francisa Drakea a čím ďaľej postupuje, tým väčšie pochybnosti zmietajú jeho priateľmi, či to všetko za to naozaj stojí...

A víťazom je.........The Witcher 2: Assassins of Kings
Poliaci príbehovo určite nesklamali. Tajomní zabijaci kráľov sú zahalení tým správnym rúškom tajomstva a ich tajomnosť a dôležitosť prehlbuje aj Geraltova minulosť, ktorá je s nimi istým spôsobom spojená. Tak akoby sme od Zaklínača čakali, nechýbajú ani politické intrigy a rasové konflikty, tentoraz zabalené do monumentálnejšieho podania. Naviac Zaklínač 2 je jediná príbehová hra tohto roka, kde sa príbeh môže skutočne označovať ako nelineárny. Azda najväčším dôkazom tohoto tvrdenia sú dve odlišné línie druhej kapitoly....obidve jedinečné a skvelé.

 


____________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠÍ SOUNDTRACK sú nominovaní:

-Michael McCann - Deus Ex: Human Revolution OST
Dokonalé ambienty....presne v tých je McCann odborník a pri Deus Exe to potvrdil. Výsledkom jeho práce je nádherný soundtrack, ktorý vám z pamäti len tak nevyprchá a radi si ho pustíte aj po dlhom čase. Michaelovi sa naozaj podarilo zachytiť atmosféru roku 2027.

 



-Greg Edmonson - Uncharted 3: Drakes Deception OST
S prechodom medzi nepálskymi veľhorami a arabskou púšťou si Greg poradil na výbornú a to, že sa Drake nachádza v Arábii bez problémov poznáte aj keby ste boli slepí. Motívy stredného východu sa totiž v soundtracku krásne využívajú. Osobne mi ale hudbou veľmi učarovala aj časť kde si odskočíte malým flashbackom do Kolumbie. Miestny typický hudobný nástroj - španielska gitara opäť dodala ten správny feeling prostredia...musím pogratulovať Edmonsonovi za najlepší OST celej Uncharted série.

 



-Adam Skorupa & Krzysztof Wierzynkiewicz - The Witcher 2 OST
Možno už nie tak tradično-slovansko-keltský ako u jednotky (čo ma trocha aj mrzí), ale aj tak perfektný a nárezový soundtrack. Pokojná Flotsamská melódia pohladí na srdci a rázne rockové skladby v najtuhších bojoch zase naopak rozpumpujú hráča ako sa patrí.

 



-Jeremy Soule - The Elder Scrolls V: Skyrim OST
Rovnako ako pri Oblivione aj pri Skyrime mňa doslova baví len tak relaxačne sa prechádzať svetom a počúvať krásne ambienty Jeremyho Soulea....a potom narazím na dračiu hrobku...strhne sa boj s drakom....a hudba sa zrazu zmení na epický chorálový náklad. Mňamka.

 



-Borislav Slavov, Tilman Sillescu & Hans Zimmer - Crysis 2 OST
Hans Zimmer je vládca holywoodskej filmovej hudby, to nieje nič nové....no vo svete videohier zneli jeho skladby prvý raz až v Modern Warfare 2. A teraz do sveta videohier vstúpil opäť...v Crysis 2 soundtracku. Jeho práca tam síce číta len pár skladieb, ale aj tie stoja zato. O zvyšné skladby sa postarali Borislav Slavov a Tilman Sillescu. Kto však čakal, že ich skladby budú stáť v tieni tých Zimmerových, tak je na strašnom omyle. Páni Slavov a Sillescu si Zimmera často doslova dávajú na raňajky. Epické, orchestrálno-elektronické skladby dokonale podfarbujú atmosféru apokalyptického New Yorku...dokonalosť.

 



A víťazom je.......Crysis 2 OST - Borislav Slavov, Tilman Sillescu & Hans Zimmer
Absolútne bombastický a obsiahly megasoundtrack, ktorý nedá vydýchnuť a vytvára zimomriavky....trojica skladateľov podieľajúcich sa na tomto majú moju hlbokú poklonu...naozaj, tak nabúchaný OST sa len tak nevidí a ani jednu skladbu by som nemohol označiť za divnú, zlú, či nepotrebnú.....jednoducho 100%-tný soundtrack.

 



Dodatočne... pre 2.miesto - Michael McCann - Deus Ex: Human Revolution ..... aj tento OST bol jedinečný a naozaj je mi ľúto, že prvé miesto je iba jedno....a tam som proste musel vybrať to čo ma dostalo najviac, aj keď DE:HR OST bol veľmi blízko prvenstvu.

_______________________________________________________________________
V kategórii NAJVÄČŠIE SKLAMANIE sú nominovaní:

-Rage
Mňa osobne Rage baví. Je to kvalitná hra so špičkovými prestrelkami, avšak stav v akom sa Rage dostal na trh...hlavne teda u PC verzie rozhodne predčil rozhorčenými pocitmi všetky pokašlané Rockstar porty, či zabugované Bethesda hry....John Carmack je síce kápo za to čo dokázal, ale na svoje tvrdohlavé držanie sa menej podporovaného a prakticky aj menej "výkonného" rozhrania OpenGL, teraz doplatil. Veľkej väčšine hráčov (aj u ATI aj u Nvidie) sa vyskytli rôzne grafické glitche, veľmi výrazné doskakovania textúr a ani plne načítané textúry niesú k obdivu...tie vzdialené sú vďaka Carmackovej technológii výborné, ale akonáhle sa priblížite, nechápete či to tak naozaj má byť, alebo je to ďaľšia chyba....bohužial nieje. Rage textúrami prostredia dosahuje úroveň hier z rokov 2000-2002, čo je pri štúdiu, ktoré vždy prichádzalo s revolučnými enginami dosť smutné. Pravda, textúry nie sú všetko a samotná hra je fajn, ale technicky, či už textúrami, alebo glitchmi sa jedná o skutočne veľké sklamanie.

-Bulletstorm
Odvtedy čo som spatril E3 2010 gameplay na Bulletstorm som sa naň veľmi tešil. Vyzeralo to ako originálna pure-fun FPS so zaujímavými nápadmi a aj celkový štýl akým bola hra propagovaná sa mi veľmi páčil....avšak keď Bulletstorm prišiel, nastávalo postupne väčšie a väčšie rozčarovanie. Najprv mňa naštvala naozaj podivná implementácia Games for Windows Live, ktorá chcela pre dokončenie updatu vypnúť hru, avšak žiadna iná možnosť než násilná (Ctrl+Alt+Del alebo Alt+F4) nebola a na tú nechcelo pokračovanie updatu niekoľko krát reagovať. Keď sa mi konečne podarilo všetko dať do poriadku, začal som hrať a vravel som si že je to naozaj dobré.....ale čím ďalej som sa v hre dostával, tým väčší pocit stereotypu a nudy nastával - veľmi obmedzený pohyb, divné gamepadové chovanie pri zameriavaní, prostredia neustále okato dláždené kaktusmi, vysvietená každá použiteľná blbosť ako pre opice a stále tí istí, prípadne podobní nepriatelia,...skrátka čakal som hrateľnostný zážitok, ktorý bude každú chvíľu iný a pestrý, no po úvodných vynikajúcich častiach v mini-meste a prechádzke s Godzillou to išlo už podľa stálej šablóny, ktorá ma nie a nie chytiť. Sorry People Can Fly, ale čakal som viac.

-Dirt 3
Už veľmi dlhú dobu slintám po vysoko kvalitnej rally hre a komu inému by som mal v tomto veriť, než Codemasters. Po kvalitnom ale príliš americkom Dirt 2 som vysoko očakával Dirt 3. Keďže dlhé mesiace pred vydaním sa hra ukazovala hlavne ako staré dobré WRC rally a tých Ultra Capitain America Ken Block vychytávok malo byť menej než v Dirt 2....latka očakávania bola naozaj vysoko. Ale to čo prišlo, na to ma nikto nepripravil. To, že ma privíta klasicky veľmi otravné menu by som celkom čakal (lebo Codemasters sú odborníci v tom, ako vytvoriť otrasné menu), ale aby som po niekoľkých závodoch absolútne stratil chuť pokračovať v hre, to sa mi azda ešte nestalo. Toto nieje rally!!!!! Toto je hračka pre deti, ktoré sa rozrevú ak niekde nabúrajú. Rally sa predsa zakladá na úžasnom pocite rýchlosti, na úzkych cestičkách v prírode....v Dirt 3 sú širokánske poľné cestiská na ktorých rýchlosť adrenalín vôbec nedodáva...keď ešte pripočítam podivný systém kariéry,  a zvláštne fungujúce drifty....zbytočne vyhodených 30 Eur.

A "víťazom" je..........Dirt 3
Bohužial Codies, ale je to tak. Dirt 3 ma neskutočne sklamal a ďaľšou vašou hrou si u mňa máte čo žehliť....škoda toho.

 


_________________________________________________________________________
V kategórii NAJVÄČŠIE PREKVAPENIE sú nominovaní:

-Deus Ex: Human Revolution
Začiatkom roka 2011 som o Human Revolution nejavil absolútne žiadny záujem. Gameplay videá na mňa pôsobili dosť fádnym dojmom, ale potom po úniku novinárskej preview verzie sa začali objavovať správy s obrovským nadšením z hry, ktoré ma postupne nahlodávali až som Deus Ex: Human Revolution predobjenal a musím povedať, že som spravil veľmi dobre. Kvalitná RPG/FPS Stealth hra s rôznymi možnosťami postupu = to pravé pre mňa.

-The Elder Scrolls V: Skyrim
Že Skyrim bude pecková hra som samozrejme vedel už dlho dopredu, ale aj tak ma prekvapili príjemné zmeny oproti poslednému TES. Oblivion bol ešte dosť rozprávkovo ladený, príšerky boli viac roztomilé než odporno-monštrózne a všetko sa nieslo v krikľavých farbách...aj keď pravda, že to môže byť teplejším pásmom. Každopádne Skyrim je viac temnejší a jeho art sa tiež viac posunul k drsnejšiemu štýlu. Príjemne ma prekvapil aj samotný svet Skyrimu, ktorý je živší a atmosferickejší, než pri Oblivione. Taktiež som v priebehu roka o Skyrim nejavil prílišný záujem, ale nasledovná skúška hry mala za následok ďaľšie vytiahnuté prachy z mojej peňaženky.

-Crysis 2
Od chvíle čo sa Crysis 2 začal ukazovať, sa u mňa spustila obrovská vlna hate-ovania. Videl som v tom len ďaľší hru pokazenú konzolami a o nejakej kúpe som ani vo sne neuvažoval. Ale čím bližšie bolo vydanie, tým viac mi chýbala normálna FPS-ka. Pri tých náložiach on-railovitých FPS, ktoré dokážu len urážať hráčovu inteligenciu, sa mi začali novšie Crysis 2 gameplaye viac a viac páčiť. A po sklamaní z Bulletstormu som si povedal, že zober to čert a najnovšie dielo Cryteku som predsa len kúpil. Treba povedať, že ďakujem pánu Bohu za to ako som sa rozhodol. Crysis 2 síce stratil zopár súčiastok, ktoré robili z prvého dielu jedinečnú záležitosť, ale zasa na druhú stranu pridal tam, kde prvý diel toľko nezaberal - dej, atmosféra, boje s mimozemšťanmi,... Celkovo sa tak obe hry stali u mňa vyrovnanými. Každý Crysis je svojím spôsobom jedinečný, dvojka je iná, ale určite nie slabšia. Veľmi rýchlo som tomu prišiel na chuť.

A víťazom je.........Crysis 2
Môžem skutočne zatlieskať. Ešte necelý rok pred vydaním by som neváhal na celý Crysis 2 vykydnúť plnú Tatru hnoja a dnes naň nedám dopustiť. Občas mi prišlo, že v Cryteku sa inšpirovali legendárnym Half-Life-om 2, zakomponovali do toho svoj Crysis rukopis a tak vznikla táto skvelá hra. Samozrejme na HL sa ešte chalani z Cryteku nechytajú, to budú musieť u trojky zapracovať na väčšej interaktivite, rôznorodosti nepriateľov a vyvarovať sa AI kolízií. Avšak aj tak je Crysis 2 pre mňa výbornou FPS a jednou z najlepších hier roka 2011.....z čoho som bol po dlhej hate-ovacej dobe riadne prekvapený.

 


________________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠÍ MULTIPLAYER sú nominovaní:

-Battlefield 3
Mimoriadne efektný multiplayer s dokonalou atmosférou vojny. Vynikajúce tech. spracovanie, famózne ozvučenie, rozsiahle mapy, masakre so 64-hráčmi, helikoptéry, stíhačky, tanky, atď....no neber to. Ohlušujúci a skvelý multiplayerový zážitok...presne to ponúka Battlefield 3.

-Portal 2
Co-op v Portal 2 nie je síce dlhodobou záležitosťou, ale originalita a zábava to skvelo vynahradzujú. Neuveriteľné kombinácie štyroch portálov, ktoré s robotíkmi Atlasom a P-Bodym zažijete vás určite dostanú. Valve jednoducho vie ako na to.

-Crysis 2
Aj keď je to oproti Crysis Wars veľký krok späť, aj tento štýl hry má svoje čaro. V zásade ide o jednoduchý multiplayer v CoD štýle. Malé mapy, málo hráčov, ale rýchla a dynamická akcia. A čo je na tom najlepšie.....nanosuity. Tie dodávajú hre úplne iný rozmer a vďaka tomu je nutné troška viac zapojiť mozoček, než pri klasickom CoD. Človek by povedal, že nanosuity to iba pekne rozdimenzujú a bude to tam plné kemperov s neviditeľnosťou, ale čuduj sa svete, s kempermi som sa tam nejako nestretával a myslím, že ich hra svojou vyladenosťou pekne potlačuje.

A víťazom je.........Battlefield 3
Žiadne prekvapko. Battlefield 3 a jeho nekompromisná vojnová atmosféra ďaleko presahuje všetko doteraz videné. Samozrejme, že by to chcelo ešte viac máp a nejaké menšie vyladenia, avšak každý si nájde svoje mapky a svoj MP mód, ktorý mu sadne. Je úplne jasné, že tento multiplayer sa bude hrávať ešte veľmi veľmi dlho.

 


______________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠIA FPS sú nominovaní:

-Rage
Paradoxne jedno z najväčších sklamaní roka sa objavuje aj v nominácii o najlepšiu FPS roka. Rage bol fail hlavne po technickej stránke, tá hrateľnostná na tom bola oveľa lepšie. Dojem z prestreliek, pohyby nepriateľov a ich reakcie na zásahy patria k tomu najlepšiemu čo sa v žánri FPS urodilo. Všetko to krásne okoreňujú zábavné prvky s autíčkami na diaľkové ovládanie, či psycho-munícia na ovládanie mysle. Pasáže s automobilmi by som síce označil za zbytočné, ale zas tak veľmi mi neprekážali.

-Crysis 2
Menšia, nie tak krásna ako jednotka, ale aj tak skvelá FPS. S výnimkou STALKERov je Crysis 2 jediná FPS od roku 2007 do ktorej som bol skutočne zažratý a ktorú milo rád prechádzam znovu a znovu. Teraz poprosím milý Crytek o Crysis 3, ktorý si predstavujem rozsiahlejší, interaktívnejší, s rôznorodejšími nepriateľmi, a s prostrediami ako aj v prírode, tak aj v meste!

-Battlefield 3
Singleplayerová kampaň Battlefieldu 3 síce nestála za veľa, ale osobne som sa bavil lepšie než pri kampani Modern Warfare 3, pri ktorej som mal pocit, že to skôr paródia na vojnu, než vojna. Battlefield mal aspoň ten pocit z vojnového konfliktu na úrovni. Čo je ale dôležitejšie je multiplayer. Dice opäť prichádza s grandióznym multiplyaerovým zážitkom, ktorý má naozaj gule. Ak k tomu ešte pridajú pár neplatených veľkých máp, tak niet o čom....čisté multiplayerové hody.

A víťazom je............Crysis 2
Sorry haters, ale takto to jednoducho je. S Crysis 2 som prežil krásne chvíle v dnes už nadštandartne dlhej kampani a ako jedinú hru tohto roka som ju s chuťou prešiel štyri krát. Výnimočná atmosféra, husté prestrelky a rôzne fígle ako sa hrajuškať s nepriateľmi, epickosť, zaujímavý príbeh a aj slušný vizuál...tento rok nebolo FPS-ky, ktorá by mala toľko kladných vlastností pokope. Niekto Crysis 2 nazýva krokom vpred oproti jednotke, niekto zasa krokom vzad......ja by som to nazval asi kompromisne - najlepším krokom vzad, aký som kedy vo videoherných sériách zažil.

 


____________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠIE RPG sú nominovaní:

-Deus Ex: Human Revolution
Adam Jensen a jeho augmentovaná osoba pricváľala aj do nominácie o najlepšie RPG. RPG systém je v Human Revolution jednoduchý, prehľadný a pekne funkčný....síce by sa hodilo troška obmedziť Praxis body napr. pre najvyššiu obtiažnosť. Rozhovory, ktorými sa niečo ovplyvní nie sú síce časté, ale sú tu. A presvedčiť niekoho o svojom názore na vec je o kus komplikovaniejšie než v inde. Bezpochýb zaslúžená nominácia.

-The Witcher 2: Assassins of Kings
Zaklínač samozrejme v boji o najlepšie RPG nesmie chýbať. Intuitívny a zároveň premyslený vývojový systém je vynikajúci a aj keď mnohí opäť frflali na inventár, tak mne sa páčil a nestratil som sa v ňom. Avšak ešte je tu jedna vec, čo je pre RPG extrémne vhodná a to nelinearita príbehu. Menšie rozhodnutia sú samozrejme prítomné, ale to hlavné je prostredná kapitola. Geraltove pátranie po kráľovrahoch sa totiž na konci prvej kapitoly môže rozdeliť na dve cesty, ktoré sú úplne odlišné. Obidve sú skvelé a obsahujú originálne úlohy a rozhovory o akých môže väčšina iných RPG len snívať.

-The Elder Scrolls V: Skyrim
Jedným slovom gigantické! Skyrim síce neexceluje v podaní príbehu a drsného sveta tak ako Zaklínač, ale jeho prednosti sú zasa inde. Obrovský prepracovaný svet, plný možností, dungeonov, predmetov a bohvie čoho všetkého je bezkonkurenčný. Ak hľadáte singelplayerovú hru, ktorá vám môže zabrať viac než 100 hodín, Skyrim je správna voľba.

A víťazom sa stáva...........The Witcher 2: Assassins of Kings
Biely Vlk si odnáša víťazstvo o najlepšie RPG roka......a právom. Ako jediná hra roka 2011 sa môže pyšniť skutočne ovplyvniteľným dejom a čo sa dialógov týka, máločo sa mu vyrovná. Bravo Geralt.

 


______________________________________________________________________
V kategórii NAJLEPŠIA AKČNÁ ADVENTÚRA sú nominovaní:

-Batman: Arkham City
Bruce Wayne aka Batman musí opäť riešiť problémy vyvolané superzločineckou smotánkou Gothamu. Tentoraz sa nám hrdo ukázalo takmer celé portfólium zloduchov Batmanovského univerza a skutočne to stálo za to. Gameplay stránka sa vylepšila, priestory malej psychiatrickej liečebne nahradila oveľa väčšia časť Gothamu plná zločincov...a aj príbeh sa dostal viac do popredí. Len tak ďalej Rocksteady!

-Dead Space 2
Hororový počin od Visceral Games sa minulý rok dostal medzi to najlepšie hodnotené na metacritic a právom. Tentoraz sa s tým vývojári nepárali a pridali poriadne na akcii. Hororovosť išla mierne do úzadia, ale aj tak je atmosféra pohlcujúca. Poďme naporcovať nekromorfom ručičky a nožičky!

-Uncharted 3: Drakes Deception
Aj po tretí raz na nás na ceste Nathana Drakea čakajú akčné eskapády o akých ani Call of Duty nechyrovalo. Síce predskriptované, ale skvelo podané situácie dostanú adrenalín do správnych koľají. Všetko to krásne podtrhujú skvelé puzzly a náhlad do minulosti hlavnej postavy. Nie nadarmo sa vraví, že ak by ste v roku 2011 mali zobrať na PS3 len jednu hru...musí to byť práve Uncharted 3.

A víťazom sa stáva.......Uncharted 3: Drakes Deception
Víťazstvo skutočne o vlások. Batman bol ťažká konkurencia, avšak v tom obrovskom hype s gigantickými hodnoteniami som od neho očakával naozaj niečo z čoho sa poseriem. Výsledok bol síce vynikajúci, stále som však čakal viac....a tu sa šance chytil Uncharted s ktorým som na vysoké pozície nijako nerátal...hej vedel som, že to bude kvalita, ale nikdy by som nepovedal, že ma Batman: Arkham City osloví menej (aj keď len o kúsoček). Nuž ale stalo sa a Nathan si odnáša trofej pre najlepšiu akčnú adventúru roka 2011.

 


____________________________________________________________________
Vedľajšie ocenenia:
-Najväčší tech. fail:   Rage
-Najhoršie menu hry:   Dirt 3
-Najlepšia puzzle hra:   Portal 2
-Najlepšia bojovka:   Mortal Kombat
-Najlepšie prestrelky:   Rage
-Najlepšie herné mechanizmy:   Portal 2
-Najväčší hype:   Battlefield 3
-Najblbšie PR kecy:   Crytek
-Najlepší vývojár:   CD Projekt RED
-Najväčšia hra (obsahovo):   The Elder Scrolls V: Skyrim
-Najlepšia podpora hry po vydaní:   CD Projekt RED - The Witcher 2
-Najlepšia hlavná postava:   Adam Jensen - Deus Ex: Human Revolution
-Najlepšia vedľajšia postava:   GLaDos - Portal 2
-Najlepší dabing:   Portal 2
-Najlepší bossfight:   prvý súboj s Lethom - The Witcher 2
-Najlepší záver hry:   Deus Ex: Human Revolution
-Najotravnejšia herná služba:   Games for Windows Live
-Najhoršia hra, ktorú som v roku 2011 hral:   Call of Duty: Modern Warfare 3
-Najviac nezaslúžený úspech firmy:   Activision
-Najočakávanejšia hra roka 2012:   Mass Effect 3
-Najzbožnejšie priane vydania/ohlásenia hry:   Half-Life 3


____________________________________________________________________

Mnoho ocenení už bolo rozdaných, no stále nám niečo chýba.....a to je hlavné ocenenie
HRA ROKA 2011 , tak si poďme pre ňu.....bez nominácií, na surovo!

10.  Rage
Nech už je to s tou kontroverznou technickou stránkou akokoľvek, dojem z akcie je u Rage dokonalý. Mimo technickej stránky to Rage-u trocha kazia zbytočné autíčkové pasáže, kde sa treba často premávať 10x hore-dolu po rovnakých trasách. Ale tá akčná stránka je proste fasa....dúfam, že aspoň s tou technickou stránkou veci čosi ešte ID porobí.



9.  Mortal Kombat
Požičaný Mortal Kombat mi celkom dlho ležal doma na poličke a nijako som to nehrával, ale keď sme raz partia nemali čo robiť a tak sme sa zišli u mňa s fľaškou hrušky, hneď si MK našiel svoje uplatnenie. "Ty máš Mortal Kombat? Pusti nám to!" a o zábavu bolo postarané.



8.  Battlefield 3
Vojnový mulťák ako žiadny iný. Tvrdé boje s kopou bojovej techniky v parádnom vizuále a s ešte lepším audiom. Nič iné neponúka taký pocit z vojnového konfliktu ako práve Battlefield 3.



7.  Batman: Arkham City
Videoherný vlhký sen všetkých fanúšikov Batmana sa prvýraz stal skutočnosťou v roku 2009. O dva roky neskôr prišlo väčšie, strhujúcejšie a premakanejšie pokračovanie...čo viac sme si mohli priať?



6.  Portal 2
Prvý Portal bol veľmi vydarený experiment s novým druhom puzzle hrateľnosti. Dvojka posúva tento koncept ešte ďalej, pridáva strhujúcejší story a storyteling, nové hrateľnostné vychytávky a zábavný co-op. Ale čo iné, než parádnu hru čakať od Valve, však?



5.  Uncharted 3: Drakes Deception
Séria Uncharted si za svoju krátku existenciu vybudovala veľmi rýchlo silné meno a prakticky sa aj uchopila označenia - vlajková loď Playstation 3 platformy. A ani tretiemu dielu nehrozí označenie - sklamanie. Aj Uncharted 3 je výborne fungujúca akčná-adventúra so zaujímavými puzzlíkami, nie svetaborným, ale príjemným dejom a filmovo ladeným gameplayom.



4.  Deus Ex: Human Revolution
Po fanúšikmi zavrhovanom druhom diele Deus Ex, prichádza prequel, ktorý ponúka iný smer, ale ostáva verný základom série - stealth, rôzne možnosti postupu, augmentácie.....Výborný príbeh plný konšpirácií a hlbokých myšlienok v atmosférou sálajúcom svete budúcnosti ma oslovil dosť na to, aby dosiahol na nádhernú 4.priečku.



3.  The Elder Scrolls V: Skyrim
Nič rozsiahlejšie a gigantickejšie v žánri RPG sa tento rok neobjavilo a silno pochybujem, že sa v najbližšej dobe objaví. Skyrim boduje svojou rozľahlosťou, svojími množstvami možností, špecializácií, úloh, dojmom z prostredia, atď....jednoducho....skúste si nočný súboj z drakom na vrchole dákeho kopca za asistencie nádhernej polárnej žiary....ťažko sa odoláva.



2.  Crysis 2
Už celú večnosť mi chýbala FPS, ktorá by disponovala takými proporciami. FPS, ktorá vie byť epická, ktorá sa dobre hrá, ktorá funguje na normálnom modele mapa+AI, ktorá obsahuje výživný stealth, ktorá skvelo vyzerá a znie, ktorá baví aj po viacnásobnom prejdení, ktorá má primerane dlhú kampaň, špičkovú atmosféru.....jednoducho niečo také ako Crysis 2 som potreboval a som veľmi rád, že som mu po počiatočnom hateovaní nakoniec dal šancu.



1. The Witcher 2: Assassins of Kings
To čo som v roku 2011 najviac očakával naplnilo väčšinu svojich ambícií. CD Projekt vytvoril skvelé dielo, počnúc príbehom, skrz vizuál, atmosféru, boje, levelovací systém až po úlohy, rozhovory a nelinearitu. Geralt z Rivie je v najlepšej forme a nový obsah bude stále pribúdať vďaka skvelej podpore vývojárov....tak to má byť.
Zaklínač 2: Vrahovia Kráľov je mojou hrou roka 2011. Fanfáry!!!



Takže máme víťazov vážení, či už súhlasíte alebo nie, taký bol herný rok 2011 z môjho pohľadu. Pustime sa s chuťou do toho vraj apokalyptického roka 2012!


napísal MX-72 18.1.2012



Páči sa mi!

MX-72 GAME AWARDS 2011

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.5
| Ghost of a Tale
[pridal de Bielawa 4.8.2018 2]
| Prichádza najlepšia Spider-Man hra?
[pridal Origins 19.6.2018 20]
8.2
| Veľmi krátka recenzia na Blackwood Crossing
[pridal Richie13359 18.6.2018 0]
9.0
| Yakuza 0
[pridal S.t.f.up! 4.6.2018 1]
9.0
| The Order: 1886
[pridal roman2910 23.5.2018 38]
10
| Film: Avengers: Infinity War
[pridal Boss Marťas 26.4.2018 21]
7.0
| Sword Art Online Fatal Bullet
[pridal Ravenja 20.4.2018 0]
6.0
| TV: Jessica Jones 2.séria
[pridal Boss Marťas 17.4.2018 9]
7.0
| The Sexy Brutale
[pridal Ravenja 15.4.2018 5]
| Battlefield 1 - Hero (GMV Tribute)
[pridal 8SCARFace8 20.3.2018 14]
7.7
| Super Mario Maker for Nintendo 3DS
[pridal Matus komorovsky 9.3.2018 0]
8.0
| Rime
[pridal Matus komorovsky 22.2.2018 4]
9.7
| Mario Odyssey
[pridal Matus komorovsky 17.2.2018 0]
7.1
| Pilotwings Resort
[pridal Matus komorovsky 15.2.2018 1]
10
| Shadow of the Colossus
[pridal Raina Audron 7.2.2018 39]
8.5
| Deus Ex: Mankind Divided
[pridal luk 4.2.2018 15]
8.5
| Hellblade: Senuas Sacrifice
[pridal Raina Audron 1.2.2018 8]
| Top seriály roka 2017
[pridal Boss Marťas 16.1.2018 13]
8.5
| Life is Strange: Before the Storm
[pridal luk 12.1.2018 11]
| Mojich Top 10 Hier Roka 2017
[pridal Kemachi 10.1.2018 41]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#106


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chaserv1.49 po internete (0)
V roku 2012 gamespy zrušilo zmluvu so Slovenským t...
| Red dead redemption 2 (3)
Chcel by som sa spýtať, či Red dead redemption 2 p...
| Gwent - ore bugged (1)
Začal som hrať Gwent, a nepoznám tam ešte úplne vš...
| Máte niekto witcher 3 na xbox ... (0)
Zdravím, vymením FIFA16 alebo Madden17 za Witcher ...
| Forza horizont 3 hoot wheels (6)
Mam xbox one a zakupenu forzu horizont 3 zakupil s...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk