PRIHLÁS

Battlefield 6 alfa a beta test dojmy

Nikdy som nepísal recenziu na demoverziu multiplayeru nejakej hry, no rád spravím výnimku pri battlefield 6, lebo jedná so o akýsi milník hneď v niekoľkých aspektoch.

PC
pridal PrecedaVlasť 8.8.2025 o 20:27 pod používateľské preview

Nikdy som nepísal recenziu na demoverziu multiplayeru nejakej hry, no rád spravím výnimku pri battlefield 6, lebo jedná so o akýsi milník hneď v niekoľkých aspektoch. Za prvé EA a DICE veľkohubo vyhlasuje, že sa vracajú späť ku základom a koreňom série, no je to samozrejme len marketingový trik. Tento battlfield má naozaj prámalo spoločného s pôvodnými hrami a to už dupľom nie  samotnými vývojármi spomináne battlfield 3 a battlefield 4 diely.  Už len z princípu sa nejedná o napodobenie zašlej slávy tejto série a o tomto ale aj iných špecifických detailoch hry si povieme niečo v recenzi. A budem sa snažiť poradiť hráčom, ktorí stále váhajú a nenechali sa zmanipulovať marketingom hry, že prečo toto nie je to pravé orechové. Na druhú stranu battlefield 6 má aj nejaké pozitivné stránky, no je ich až traficky málo a negatíva ohromným spôsobom prevyšujú tých pár dobrých vecí. Ale pekne poporiadku.

Po dvoch uzavretých alfa testoch dostupných pre vybratých hráčov, kde sa hrala ešte skoršia verzia hry, kde často chýbali textúry a assety modelov zbraní, vozidiel ale aj prostredia a efektov, ale v podstate sme mali šancu vyskúšať to gró, čo hra ponúka. Teda mapy boli tie isté, no zbraní bolo na skúšku omnoho viacej aj keď niektoré boli zabugované, rovnako bolo aj viacej gadgetov a perkov na odskúšanie. Ale späť ku demoverzii, alebo betaverzii, aj keď ja osobne som proti tomuto pomenovaniu, lebo jedná sa v podstate o stabilný klient, kde máte na mieru šité módy a mapy a obsah hry, aby vás tak nejako navnadil na plnú hru.

Tzv. codifikácia battlefieldu nastala už pri predošlom diely, ktorý je nielen fanúšikmi , veternámi ale aj širokou verejnosťou vnímaný ako najhroší battlfield diel celej série, a to existujú hry ako battflefield heroes, čínsky battlfield play for free alebo battlfield 2142. No s battlefield 6 to priviedli do dokonalosti. Preč sú taktické bitky o vlajky a územia, je to takmer všetko o tom, ako sa ten ktorý tým vysporiada s tým, že drvivá väčšina zbraní sú takmer bez spätného rázu alebo naopak majú spätný ráz až abnormálne vysoký aj napriek tomu, že ich reálne predlohy ho majú oveľa kontrolovateľnejší. Nenechajte sa oblbnúť sladkými rečmi, že toto je návrat legendy, to ani zďaleka.

Hra je zbytočne rýchla, Battlefield 6 nemá s battlefieldom veľa spoločného, je to v podstate call of duty s menom battlefield, chýbajú hre totižto také veľké mapy s tonou vozidiel, helikoptér, lietadiel a hlavne námorných bojových ľodí. Iste niekto môže namietať, že sa jedná o betu, teda resp. o hrateľnú multiplayerovú demoverziu hry, ktorá je ešte viacej osekaná ako uzavreté alfatesty, ktoré mali nielenže viacej zbraní, ale obsahovali dokonca detailnejšie nastavenie hudu a iných drobnejších vecí. Rovnako mala alfa verzia viacej gadgetov, síce niektoré v nedokončenej podobe, tak ako zbrane a pištole, ale bolo ich viacej.

Čo je ale viacej zarážajúce, že balancing, či už pechotných súbojov, alebo medzi vozidlami a pechotou neprebehol v podstate žiadny. A určite si netreba robíť nádeje ani pri plnej verzii hry, ktorá výjde už o dva mesiace.

Najviac ma však znepokojuje fakt, že vydavateľ sa rozhodol pokračovať v otrasnom life servis modely a hra tým bude trpieť. Netvrdím, že hra nemá potenciál, ale ten potenciál je neprimerane priškrtený týmto life service modelom. Ale to je skôr taká hypotéza, neviem , možno budú každý mesiac alebo každé dva mesiace pridávať dve či tri nové mapy a pol tucet nových zbraní a gadgetov a vozidiel. No pre tých menej naivných, resp. racionálne uvažujúcich je celkom jasné, že to tak nebude a každý mesiac bude vychádzať 50 nových skinov, charmov a ostatných zbytočných kozmetických nezmyslov. Napovedajú tomu aj challenge dostupné v bete, kde si viete odomknúť skiny pre postavy.

Mapy, ktoré sú dostupné v multiplayerovej demoverzii sú tie isté čo boli v uzavretých alfa testoch a na nich sa rovnako nič nezmenilo. Všetky 3 mapy sú nehrateľné v 64 hráčoch nielenže v tom otrasnom breakthrough game móde, kde sú útočníci až absurdne znevýhodnení, hlavne na mape umiestnenej v tadžikistane. Ale a čo je horšie, že ani v conqueste to nie je vôbec vybalancované a v 64 hráčoch sú mapy až smiešne maličké. A výsledok je zbytočne chaotický boj, ktorý je neprehľadný. Neviem ako to chcú riešiť vývojári lebo tie mapy sú v podstate hotové a nejaké závratných zmien sa nedočkáme. Jedine, že by existovali módy s 48 alebo ideálne s 32 max hráčmi. Tak ako to má domination, kde je to pekne 2 týmy po štyroch voči sebe. Aj mapa je menšia a nie je to také prehnane chaotické. King of the hill mód je známy s call of duty kde sa objektív, resp vlajka mení po určitom čase a vy musíte danú vlajku a oblasť kontrolovať . Mód to nie je vôbec zlý, no ideálne by boli opäť max počet hráčov 16 a nie 32 ako to je teraz. Teda problém nevybalancovaných máp a módov by mohol byť vyriešený obmedzením počtu hráčov na polovicu.

A teraz ku jednemu z najväčších problémov je absencia server brosweru, to, že vývojár nemá v pláne žiadny server browser je obrovské mínus pre PC hru. Aj tu je vidno, že bf6 je primárne konzolovka, nič nehovoriace lobby alá call of duty sú čerešnička na torte. Menu UI je vyslovene otrasné, neprehľadné, zle usporiadané. Dizajnované bolo očividne pre konzoly a veľké telky, kde každý jeden element je prehnane veľký. Ak ste hrali posledných 5 call of duty hier tak viete o čom hovorím.

Je smiešne, že alfa verzia mala viacej customizácie hudu , napr v bete nemáte vôbec scalovanie hudu a tak musíte pretrpieť to, že všetky ikonky , písmo a hud elementy sú až prehnane veľké a musíte to pretrpieť. Tu sme pri ďalšom obrovskom probléme a tým je absencia akýchkoľvek idnikátorov zdravia, či už vojakov pechoty, alebo vozidiel, namiesto toho máte nič nehovoriaci health bar ako pri nejakom rpgéčku a teda neviete koľko a odkiaľ aký damage dostanete, možete si len tipovať a cucať tieto informácie z prstu. Často totižto ani neviete odkiaľ ste dostali ranu a to je v multiplayerovej strielačke neakcpetovateľné.

Kľudne by som sa rozpísal ďalej o ďalšich, no nie až tak závažných nedostatkoch hry, ale bolo by to zbytočné, kedže je veľká pravdepodobnosť že to bude v plnej verzii aspoň z časti doladené.

Čo ale doladené na sto percent nebude je práve absencia presnej notifikácie kde a odkiaľ ste dostali zásah teda hit registrácia, je odfláknutá, nemáte okrem pištania v ušiach a stlmenia okolitého zvuku žiadne vizuálne info odkiaľ rana priletela. A pri tom to bolo v bf3 , bf hardline a aj v bf1 vyriešené jednoducho a prehľadne.

Určite nebude odľadené a ani zmenená feminizácia battlefieldu, kde počas conquest zápasu počujete neustále vrieskoty a piskoty ženských postáv, je to neskutočne iritujúce keď hra vlastne pripomína vojnovú hru a potom počujete škriekanie nejakého prepubescentého mutujúceho chlapca ako dostal zásah, alebo oznamuje, že bol hodený granát alebo poďakoval za revive. Je to nemiestne a v kútike duše dúfam, že sa to bude dať nejako obmedziť alebo vypnúť, aj keď s nerobím veľké nádeje, kedže sa jedná o hernú postav, resp jej model. Škoda, irituovalo ma to v bf1 aj v bfv, nepoučili sa.

Len tak z nostalgie som si pred vydaním hry prešiel všetky battlefield kampaňe od bad company po BFV a zahral aj pár kôl v niektorých módoch v týchto hrách, dokonca sa mi podarilo spustiť aj modovaný bad company 2 na pc, kde zopár entuziastov stále spravuje serveri hry aj keď EA svoje oficiálne bad company 2 servery vyplo. A musím povedať, že ta atmosféra vojny v bad company 2 a v battlfield 3 je neskutočná, rovnako aj v battlfield hardline aj napriek zmenenému motívu hry. Aj batflefield 1 mal atmosféru vojny a konfliktu, ktorý sa dal krájať  no už v tejto hre začínala feminizácia battlefieldu kde sniper klasa bola ženská. O BFV ani nehovorím tam to totálne sprznili s tými platenými modelmi a skinmi postáv. Nebyť toho, tak mohla byť BFV celkom dobrá hra, ale to som troška odbočil od témy recenzie. Na záver ešte zhrniem celú sériu a napíšem , ktoré diely boli skvelé a ktoré naopak totálne zlyhali. Je prekvapivé sledovať tú hyperbolu a tendenciu po zopár kvalitných hrách totálne nepochopiteľne takmer pochopvať celú frančízu. Sme momentálne vo fáze tej klesajúcej krivky a ani battlefield 6 nemá šancu sériu z tých kvalitatívnych hlbín vytiahnuť

Troška okrajovo by som sa chcel povenovať konkrétnym herným elementom hry akým sú grafické spracovanie a celkovo audiovizuál, optimalizácia a v neposlednom rade aj celkovou vyladenosťou enginu. Grafika neohúri, ale ani neurazí, je to na dnešné pomery taký nadpriemer. Rovnako deštrukcia sa nikam neposunula od čias bad company 2, či battlfield 3. Je to všetko stále skriptovaná, do pretu predefinovaná deštrukcia jednotlivých objektov na mape, nejedná sa o nič procedurálne alebo revolučné, opäť neurazí ale ani neohúri. Battlefield je od čias nového frostbite enginu známy tým audio stránka je prinajmenšom pôsobivá a to tak aj platilo vždy uźd od prvého bad company, no battlefield 6 to má také zvláštne nejaké. Nie že by bolo audio zlé, ale jednotlivé efekty sú často prepálené, teda sú ťažko identifikovateľné a rozoznáteľné, rovnako audio feedback je takmer neexistujúci, neviete teda, či dostávate rany od tanku alebo od pištole. Zvláštny sound mixing, možno beta bug. Zbraňe síce znejú dobre, no sú až prehnane prebasované. Zle sa dajú identifkovať odkiaľ počujete stopy a dupot nepriateľov, ako som už písal, nejako to zvláštne všetko splýva a nedá sa vôbec orientovať a identifikovať nepriateľa podľa zvuku.

Grafické spracovanie je taký štandard dnes, možno preto aj hra beží celkom slušne  a aj bez frame generation ide na 4K a ultra v 150+ fps. So zapnutým MFGx4 okolo 300 – 400 fps.

Ale to bude asi úmysel, aby hra nebola vizuálne tak odlišná od konzolovej verzie, teda bola tam nejaká parita s verziami pre konzole. Nečakajte teda žiadny ray tracing, alebo path tracing, žiadne RTX efekty tu nenájdete. To si možno nechávajú dice, resp motive studios pre kampaň, na ktorú som úprimne zvedavý a má to potenciál byť aspoň tak dobré ako bola kampaň Battlefield 3 alebo bad company 2.

Ešte by som spomenul jednu vec a tým sú animácie zbraní, neviem čo je to za éru animácií kde každá jedna military strielačka po modern warfare 2019 musí mať tie preafektované animácie zbraní pri prebíjaní alebo switchovaní zbraní. Píšem po mw2019, lebo v tej hre to bolo super, ale každé jedno cod po mw2019 ako keby malo jedného a toho istého animátora zbraní

Na záver by som sa chcel ešte povenovať vozidlám, ktoré sú ako keby pridané nasilu do hry, jednak mapy nie sú uspôsobené na vzdušné súboje medzi helikoptérami alebo lietadlami ale rovnako aj medzi tankami a ifvéčkami. V podstate som počas cca 30 rúnd, ktoré som odohral dokopy v uzavretých alfa testoch a tejto bete nezažil nijak zaujímavé alebo pôsobivé súboje medzi tankami alebo lietadlami, je to skôr rarita a keby sa tak aj udialo tak je po pár sekundách koniec lebo tanky sú z porcelánu a helikoptéry z papieru, keby sa aspoň tak aj ovládali, no oni sú nemotorné liedajúce lode, rovnako tanky sú ako obézne leňochody neobratné s nulovým situačným podvedomím, pretože fov je nízke jednak v tankoch tak aj helikoptérach ako vo fps pohľade tak aj z pohľadu tretej osoby, je to až smiešne ako to je zle spravené.

Nevenoval som sa všetkému čo by som chcel, ale to si asi nechám na začiatok októbra keď si zahrajem aj kampaň a odkúšam ten zbytočný portal. Len na zhrnutie ešte poviem, že nie som vôbec nadšený z life servis modelu, bol by som rád keby sa vydavateľ vrátil ku expanziám alebo premium modelu, ktorý síce nebol perfektný ale to bolo nebe a dudy v porovnaní s tým čo bolo v posledných dvoch bf hrách a aj kvôli tomu tieto dve hry bfv a bf 2042 zakapalo pomerne rýchlo.

Na úplny záver by som chcel ešte spraviť taký rýchly ranking mojich obľúbených battlfield hier od najlepšej po najhoršiu. Podotýkam, že hral som takmer všetky bf hry okrem jedného exkluzívne konzolového titulu a čínskeho klonu battlfield online.

Medzi absolútne top triedu battlefield hier radím legendárny battlefield vietnam, v ktorom som strávil dokonca viacej hodín ako v bf 1942, aj keď je pravda, že keď vyšiel 1942 tak som hral multiplayer skôr v pc herniach a možno preto bol vietnam viacej hranejšou hrou, no bolo to aj tým, že mi prostredie a téma fakt sadla a po parádnom českom vietcongu , kde som sa namotal na multiplayer som závisláčil aj na battlfield serveroch.

Ďalej medzi absolútnu top triedu radím Battlefield 3 s bad company 2. Na tie hry mám tak veľa pozitivínych a kvalitných spomienok, že to je až neuveriteľné, istého času boli súčasťou môjho každodenného života, postupne som prestal hrávať csko, na ktorom som bol závislí viac ako desať rokov a ten prechod ku battlfieldu bol neskutočný, hlavne graficky to bol taký pokrok, ktorý som nezaznamenal odvtedy už asi nikdy. Bolo to obdobie keď som študoval na výške a perfektne mi to vypľňalo môj voľný čas. Určite by som sem dal aj skvelý bad company 2 vietnam, na ktorí mnoho hráčov takmer zabudlo, bol to len taký tématický datadisk pre bc2, ale bolo to skvelé oživenie bad company 2 hry.

Medzi top triedu by som ešte rád zaradil mnohými nepochopený skvelý battlefield hardline, ktorý bol neprávom odmietnutý drvivou väčšinou battlefield komunity, len preto, lebo to nebolo militaristické, a je to obrovská škoda, pretože to bol po dlhej dobe, aj vďaka tomu, že bolo vydanie o pol roka preložené asi prvý battlfield po neviem koľkých rokoch, ktorý bol plne hrateľný hneď po vydaní. A paradoxne aj vďaka tomu, že nebola hra až tak veľmi hrávaná battlfield komunitou sa mi podarilo naviazať kontakt s vývojármi jednak z dice la a z visceral studios a hrával som s nimi normálne rundy a debatoval s nimi, naozaj skvelé spomienky.  Opäť sa budem opakovať, battlefield hardline je nedocenená battlefield hra. A to nehovorím o obrovskom počte atypických zbraní, ktoré v iných battlefield hrách nie sú. Rovnako herné módy boli tak skvelé a inovatívne. Škoda. Obrovská škoda.

A teraz by som vymenoval battlefield hry, ktorí boli síce kvalitné, resp. bavili ma a strávil som v nich vela času, no z nejakého pádneho dôvodu alebo niekoľkých dôvodov by som ich neradil medzi úplnu špičku. A tým je battlefield 1, ktorý bol síce skvelý, audiovizuál na úplne inom levely ako konkurencia, len tá kampaň bola otrasná a niektoré rozhodnutia vývojárov postupom času v multiplayeri hru mierne pokazili. No stale mám v nej cca 1700 hodín nahratých, najviac hraný mód operations, ktorý úlne dominoval dokonca aj starý dobrý conquest, alebo celkom podarené frontlines. Čím sa battlefield 1 odlišuje od ostatných hier je tá atmosféra, ktorá je absolútne bezkonkurenčná aj dnes.

No a na úplny záver tu sú battlefield hry, ktoré nemám nejako v obľube, no hral som ich pomerne dlho, sú nimi battlefield 2, battlefield 4 a battlefield V. Každá jedna z nich mala niečo do seba ale negatíva veľmi prevažovali pozitívne veci a tým pádom mi celkový dojem z týchto hier bol pokazený či už zlou odladenosťou hier pri vydaní alebo celkovo zlému pocitu z hrania a vyššej frustrácie spôsobenej nezmyselnými rozhodnutiami vývojárov.

Medzi takú niche skupinku battlefield hier, ktoré boli fajn, ale hral som ich naozaj kratúčko je prvý bad company a battlefield 1943. Obe som hral v podstate až pár rokov potom ako vyšli, aj preto, že moja prvá konzola bola ps3ka, ktorú som si kúpil až v 2012 . Bavil som sa, ale tak trošku ma štvalo, že som nevedel poriadne mieriť na páčkovači a bol som v multiplayeri tak troška frustrovaný.

No a medzi tzv. battlefield odpad sa s určitosťou môže zaradiť posledný battlefield 2042 a bf 2142, paradoxne oba sú futuristické battlefield hry a obe sú totálne šmejdy, nedorobky a vyslovene sprnzili značke battlefield meno.

Na vydanie Battlfield 6 sa viacmenej teším, no paradoxne som viacej zvedavý na kampaň ako na multiplayer,  pri ktorom mám takého silného tušáka že to bude rýchlokvaška, teda hra zakape po pár mesiacoch

Ospravedlnte prípadné preklepy, chyby a nezrovnalosti v texte a štylizácií, napísal som ju za cca pol hodinku, sú to skôr take moje dojmy po odohratí cca 25 hodín v alfe a bete bf6. Nemám korektúrku, ktorá by text aspoň zbežne prebehla na rýchlo. Rovnako som chcel článok napísať popri písaní meškajúcej recenzie na doom dark ages a novej mafie.


napísal PrecedaVlasť 8.8.2025



Páči sa mi!

BATTLEFIELD 6 ALFA A BETA TEST DOJMY

PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: EA / DICE
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 10.10. 2025
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
| Battlefield 6 alfa a beta test dojmy
[pridal PrecedaVlasť 8.8.2025 0]
| Elden Ring: Nightreign
[pridal Matúš Gajdoš 8.8.2025 0]
8.5
| Doom: The Dark Ages
[pridal Johny Max 5.8.2025 0]
2.0
| Prvá epizóda druhej série seriálu The Last of Us
[pridal PrecedaVlasť 15.4.2025 19]
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 29]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 11]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 108]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 1]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 6]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 91]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Oled tv vs neo qled tv (5)
Ahojte, taaaakže po kúpe OLED monitora som si pove...
|Hra (2)
Ako teda mam vytvoriť hru...
|Holdfast: nations at war - cz/... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či neexistuje československá...
|Skrinka na pc (7)
ahojte.viete mi doporuciť nejaku dobru predajnu na...
|Zháňam niekoho s hitman 2 ps4/... (12)
Ahojte, skúsim to skrátiť, no neviem či sa poda...
|Playstation 5 (1911)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Hlavná diskusia (33)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (11108)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Hudba (2)
Fórum určené pre hudobné témy...
|Metal & rock (8021)
diskusia o tvrdej hudbe...
|Svet, ukrajina, vojny ... (42105)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk