pridal Liam Gallagher 22.1.2007 o 2:11 pod recenzie

8.3

Na začiatok tohto článku si nemôžem odpustiť úryvok z textu kapelky _Taking Back Sunday_ v ktorom sa spieva

"Miami Miami Miami
Well every hour on the hour (every hour on the hour)
Unhand me, God damn me, Miami
Whoever I was then I cant ever be again"

...Miami je vraj miesto, ktorým sa ľudia nechávajú naplno unášať a užívať si ho v každom smere. Je to miesto, kde na nás čakajú piesočnaté pláže, prekrásne ženy v plavkách, studené drinky, palmy a vraj sa tam človek nudiť nedokáže. No okrem týchto pozitívnych stránok tohto miesta na vás môžu číhať aj drogoví díleri a ich machinácie s peniazmi. Našťastie je nablízku dvojica policajtov Crockett a Tubbs. Títo policajti z protidrogového oddelenia majú za úlohu urobiť trošku poriadok v obchodovaní so zakázanými látkami a vy budete samozrejme pritom.

Na začiatok ešte spomeniem, že kde končí príbeh hry tak tam začína film, ktorý mal v SK aj v CZ asi pred 3-4 mesiacmi premiéru a v hlavnej úlohe ste mohli vidieť Colina Farrella a Jamie Foxxa. Nemôžem vám o svojich pocitoch z filmu napísať, pretože som ho nevidel ale recenzie sú viac než dobré. Ale keď som už začal o tom príbehu, tak o tom sa niečo dozvedáte pred štartom a koncom misii... či už vo forme textu alebo nejakej in-game ukážky.

Tak... a poďme k samotnej hre. Na začiatku si navolíte obtiažnosť (hral som to na -normal- a aj na -hard- a takmer žiaden rozdiel... strašne jednoduché to bolo), postavu (Crockett alebo Tubbs... žiadne rozdiely v charaktere nenájdete... škoda) a dostávate sa na mapu celého Miami, kde si budete spúšťať misie, predávať a kupovať drogy, navštevovať bossov, obchodovať, atď. V hre je aj minihra, ktorá sa vola -hacking- ... levely v nej sa odomykajú prejdenými misiami. Po prejdení nejakej misie sa vám odomkne upgrade nejakej zbrane alebo možnosť navštíviť nového bossa. Návštevy bossa a obchodovanie sú tiež vo forme minihry. Budete musieť udržiavať kurzor v modrom políčku aby ste sa obchodníkom nezdali podozriví a neublížili vám na zdraví. Za úspešný obchod obdržíte peniaze a nakupujete si zbrane alebo jeden z dvoch typov oblekov. V hre drogy len nepredávate ale aj nakupujete u rôznych dílerov. Kupovať môžete LSD, kokaín a iné svinstvá, ktoré môžete neskôr ponúknuť vo vyššej hodnote inému dílerovi.

Hra je rozdelená na dva typy. Hra v tretej osobe a hra na člne. Hru v tretej osobe je veľmi hratelná a zároveň najlepšia zložka tohto titulu. Prechádzate jednotlivé lokácie, kde máte za úlohu niečo vyhodiť do vzduchu, vystrieľať zločincov, zbierať zakázané látky a to všetko na vás čaká vo veľmi kvalitnej akčnej forme. Celé toto akčne besnenie spočíva v perfektnom krytí počas streľby. Uhýbate sa za steny budov, za autá, za skrine. Poviem vám.. nič nie je lepšie ako sa ukryť za stenu, pekne si nabiť brokovnicu a vykuknutím ho odstreliť na nejakých 4-5 metrov (počkej až objevíš sex, pozn. Zack). Ovládanie je veľmi pohodlné a zvyknete si na neho behom sekundičky. Nepriatelia sú naozaj dosť inteligentní a tiež sa perfektne ukrývajú. To pridáva perfektne na hratelnosti. V hre na vás čakajú na vyber aj zbrane ale nájdete tu len pištoľ, brokovnicu, 3 druhy samopalov a sniper-rifle. To je dosť skromný výber a mrzí ma, že v hre niesu žiadne granáty, či už klasické, plynové atď, čo by na hratelnosti hry určite pridalo. Misie sa odohrávajú v rôznych lokalitách tohto mesta. Pozriete sa do nočného klubu, na letisko, do hotela, na loď atď, atď. Naozaj sa poriadne zabavíte. Najväčšou chybou týchto misií je, že sú príliš krátke, čo je ale chyba celej hry. Dočkáte sa maximálne tak 5-6 hodín hrania, čo je strašne málo.

V hre na vás čakajú aj tri misie na člne, ktoré sú ale kvalitou inde ako misie v tretej osobe. Sú strašne jednoduché, prázdne na nepriateľov a chýba im akýkoľvek nápad. Mierenie a strieľanie z člnu na nepriateľov je automatické a na zničenie každého člnu vám postačí asi 5 sekúnd. Mne sa tie misie na člne zdali absolútne zbytočnou zložkou hry, ktorá ide za účelom naťahovania aj tak dosť krátkej hry.

Musím pochváliť vývojárov z Rebellion za naozaj prekrásne grafické spracovanie hry. Na PSP to vyzerá skvelé. Ukrývanie a streľba vyzerá naozaj veľmi efektne a pri takomto type hier vidieť, že čo to vlastne po tej grafickej stránke to naše PSP dokáže. Hre by som dožičil možno ešte trošku viac výbuchov a pohybu okolitého prostredia ale to by už asi moc PSP nestíhalo. V každom prípade dávam hre za grafiku plný počet bodov :) .

Horšie je na tom zvuková stránka hry. Nepriateľské hlášky na vašu adresu sa až príliš často opakujú a počas misií by som si vedel predstaviť aj úplne inač ladenú hudbu ako tá, ktorá hrá. Predsa len pri tom všetkom ukrývaní by sem tam bodlo niečo tichšie a s pomalším tempom. Ostatné zvuky ako streľba zbraní a ruch okolitého prostredia sú na takej priemernej úrovni.

Hra obsahuje aj wireless kooperatívny multiplayer pre dvoch hráčov, ktorý som bohužiaľ nemal s kým skúsiť, čo je určite trošku škoda.

Nakoniec tejto recenzie len poviem, že nie vždy platí, že hra podľa filmu je prepadákom. V tomto prípade ide naozaj o veľmi zaujímavý, myslím si aj o dosť originálny titul pre PSP, ktorý fanúšikom akčných hier nedá spať. Hra ma úžasnú hratelnosť a jednu chybičku....je strašne krátka. Ale môžem potvrdiť, že tých 5-6 hodín vám ponúka naozaj veľmi kvalitný zážitok.

P.S. - Túto recenziu by som xcel venovať jednej peknej a strašne zaujímavej Janke, ktorá mi bola po celú dobu inšpiráciou pri písaní... ďakujem :) (je drogová dealerka? Pozn. Zack :)

+ + + + +

-hratelnosť